AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Hvilken ansatt syns du er en ressurs? Han som er helt rå på kundeservice og kan skaffe bedriften flere kunder, men likevel er uenig med deg i enkelte ting? Eller han som er sosial og alltid enig og gjør alt du sier og ber han om, selv om han kanskje ikke er helt rå på kundeservice? Jeg går nå et studie hvor kundeservice er i fokus. Foreleseren er stadig på om at det mest gunstige er å bli bestevenn med sjefen, fremfor å gjøre en god jobb. Dette blir ikke riktig for meg. Jeg blir ikke helt klok. Jeg ønsker jo å gjøre en god jobb og jeg kan jo kundeservice, men alt det snakket om å bli sjefens bestevenn? Anonymkode: 7fbab...2b9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Jeg er enig med foreleseren. Alle steder jeg har jobbet på så har jeg fokusert på å bli likt av sjefen. Dersom sjefen min er opptatt av effektivitet, så passer jeg på å vise at jeg er effektiv. Er vedkommende mer opptatt av at jeg snakker med kundene, så passer jeg på å vise at det er akkurat det jeg gjør. Men dette handler også om at når jeg jobber med kundeservice så er det midlertidig, og alt jeg er ute etter er å få en god referanse. Prøv å tenk at hva som regnes som en "god jobb" er relativt, og i bunn og grunn er det sjefen på den aktuelle arbeidsplassen som avgjør hva som regnes som et godt stykke arbeid. Hva du eller kolleger mener er sannsynligvis ikke spesielt relevant. Anonymkode: 71608...2db
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Jeg mener at foreleseren tar feil. Men det forutsetter at du har en god leder. En god leder ser hva de ansatte bidrar med til bedriften selv om de ikke er bestevenner. En god leder tåler (og setter pris på) ansatte som er uenige. Anonymkode: 296ca...326 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Det er todelt. Jeg setter lojale ansatte som bryr seg om jobben de gjør minst like høyt som de som er dyktigst i selve jobben. Mennesker som stiller opp, sier ja, og prøver sitt beste er høyt verdsatt generelt. Med det sagt så har jeg ingenting imot at ansatte er uenige eller kommer med innspill, observasjoner eller ideer - men jeg liker ikke ansatte som er i opposisjon, alltid uenig, eller vanskelig - eller ansatte som aldri stiller opp ekstra eller hjelper sine kollegaer med f.eks vaktbytter. Man prøver å skape en harmoni på en arbeidsplass, og det krever både faglig sterke ansatte og ansatte som er flinke med mennesker. Anonymkode: 897a6...6ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå