Gå til innhold

Kjøpe bilsete fra Biltema?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neivel, men det vet du ikke? Så hold deg for god for slikt inntil du har informasjonen du trenger for å kunne yte gode svar. 

Anonymkode: 9e27b...1c7

De er mellom 4 og 5. Det er lovlig å sitte i beltestol da. 

TS

Anonymkode: 2b12a...390

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt An på om det er snakk om pute/beltestol eller bakovervendt sete. Sistnevnte hadde jeg heller kjøpt brukt av bra merke. Beltestol/pute kunne jeg ha kjøpt på Biltema om den passa i bilen min

Anonymkode: f7406...2ec

Skrevet

Kommer helt An på om det er snakk om pute/beltestol eller bakovervendt sete. Sistnevnte hadde jeg heller kjøpt brukt av bra merke. Beltestol/pute kunne jeg ha kjøpt på Biltema om den passa i bilen min

forovervendt beltestol uten isofix. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Neivel, men det vet du ikke? Så hold deg for god for slikt inntil du har informasjonen du trenger for å kunne yte gode svar. 

Holde meg for god til hva? 🤣 Jeg svarte ts og anbefalte to gode stoler. 

Anonymkode: 532bf...185

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

forovervendt beltestol uten isofix. 

ts

Jeg hadde personlig aldri latt noen ta med seg min datter på snart 5år i en beltestol

• Liker 1
Skrevet

Holde meg for god til hva? 🤣 Jeg svarte ts og anbefalte to gode stoler. 

Nei, det gjorde du ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De er mellom 4 og 5. Det er lovlig å sitte i beltestol da. 

TS

Kjøp isåfall kid fix ll om du absolutt må ha beltestol. De vil ikke passe noe annet, og du som sjåfør er ansvarlig for livene deres. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde personlig aldri latt noen ta med seg min datter på snart 5år i en beltestol

Fint for deg. Ingen av vennene til mitt barn sitter bakovervendt, så det går nok fint. 

ts

• Liker 6
Skrevet

Nei, det gjorde du ikke. 

Neivel? Du må gjerne utdype disse hjernedøde kommentarene dine, så det går an å forstå deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

det trenger ikke å være et veldig bra sete, de trenger bare å funke til den lille bruken de skal ha her. Vi kan ikke kjøpe ett sete som passer hvert av barna som skal med oss hjem, og et til hver bil 😂 vi trenger ett sete som kan funke som et ekstrasete til både min og mannens bil og som alle som skal være med hjem kan sitte i. 

ts

Men altså, selv om det er lovlig så må du skjønne at stolen ikke gjør jobben hvis den ikke passer barnet og bilen, så da er jo vitsen litt borte. Men for all del, om det ikke er så nøye så funker biltema sine stoler, de knekker ikke akkurat av å bli tatt på. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jeg enig i, men det er ditt ansvar som forelder å heller sende med godkjent (av deg) stol da. 

• Liker 1
Skrevet

Neivel? Du må gjerne utdype disse hjernedøde kommentarene dine, så det går an å forstå deg. 

Lol. 

Skrevet

Kjøp isåfall kid fix ll om du absolutt må ha beltestol. De vil ikke passe noe annet, og du som sjåfør er ansvarlig for livene deres. 

Poenget var et billig sete uten isofix, å bruke 2000 kr. På et ekstrasete er uaktuelt. 

jeg kommer til å si fra til foreldrene hvilket sete vi bruker, men de sitter alle fremovervendt, så tipper det ikke blir noe problem. 

ts

• Liker 3
Skrevet

Poenget var et billig sete uten isofix, å bruke 2000 kr. På et ekstrasete er uaktuelt. 

jeg kommer til å si fra til foreldrene hvilket sete vi bruker, men de sitter alle fremovervendt, så tipper det ikke blir noe problem. 

ts

Skjønner, ingen som bryr seg særlig om ungene. Kan like greit sitte de usikret om stolen ikke passer. 

Skrevet

Men altså, selv om det er lovlig så må du skjønne at stolen ikke gjør jobben hvis den ikke passer barnet og bilen, så da er jo vitsen litt borte. Men for all del, om det ikke er så nøye så funker biltema sine stoler, de knekker ikke akkurat av å bli tatt på. 

Dette er jeg enig i, men det er ditt ansvar som forelder å heller sende med godkjent (av deg) stol da. 

Så jeg skal kjøpe ett sete til hver av de 5 vennene til sønnen min, og så 5 til som passer min manns bil!? Man må også kunne tenke litt praktisk, ikke kun sikkerhet (selv om det også er viktig). 

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner, ingen som bryr seg særlig om ungene. Kan like greit sitte de usikret om stolen ikke passer. 

Ja, men da gjør jeg det da🤦🏼‍♀️

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan løser du ts sin problemstilling? Har du et utvalg av biler og stoler og inviterer gjester på prøving og avtaler hvilket sete som skal brukes før barnehagehentingen?

Anonymkode: dc4f9...842

• Liker 6
Skrevet

https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/barn-i-bilen/bilbarnestoler/beltestol-2000031775

Denne tenker du på? Kjøp i vei, det står jo til og med at den er godkjent.

5 min kjøring av 4-5 åringer, i 40 sone som jeg antar er boligstrøk - ingen motorvei akkurat - er dette mer enn bra løsning.

Barna i barnehagen kjøret på tur i Maxi taxi uten noe ekstra sikring. Bare for å skremme de mest hysteriske her. 

Anonymkode: 340f7...f54

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan løser du ts sin problemstilling? Har du et utvalg av biler og stoler og inviterer gjester på prøving og avtaler hvilket sete som skal brukes før barnehagehentingen?

Anonymkode: dc4f9...842

Løser det ved å kjøpe en bakovervendt stol. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/barn-i-bilen/bilbarnestoler/beltestol-2000031775

Denne tenker du på? Kjøp i vei, det står jo til og med at den er godkjent.

5 min kjøring av 4-5 åringer, i 40 sone som jeg antar er boligstrøk - ingen motorvei akkurat - er dette mer enn bra løsning.

Barna i barnehagen kjøret på tur i Maxi taxi uten noe ekstra sikring. Bare for å skremme de mest hysteriske her. 

Anonymkode: 340f7...f54

Ja, noe sånt noe. Ja, det er kort vei i boligstrøk. Hadde det ikke vært for at jeg har tvillinger på 2 også, så kunne vi gått. 

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, noe sånt noe. Ja, det er kort vei i boligstrøk. Hadde det ikke vært for at jeg har tvillinger på 2 også, så kunne vi gått. 

ts

Kjøp det setet. De foreldrene som ikke liker det kan sende med sitt eget 

Anonymkode: 531f8...1bd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...