AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Hei, Jeg har to barn. En på 2,5 som går i barnehage og en på 5 mnd som jeg er hjemme i permisjon med. Jeg trives ikke i permisjon og begynner å blir ganske nedstemt (har snakket med helsesykepleier og skal få hjelp med dette). Jeg leverer og henter i barnehagen 99% av tiden. Mannen henter når eldste ber om at han skal hente. Jeg må levere da mannen begynner på jobb kl 7. Til nå ha jeg levert rundt 830-9 og henter mellom 1430 og 15. De to siste dagene har mannen hentet etter ønske fra eldste, han henter rundt 1545. Disse dagene har jeg hatt det så mye bedre psykisk. Jeg begynner derfor å tenke på om det kunne være lurt at mannen henter oftere. Men så slår samvittigheten inn. Skal eldste måtte være så lenge i barnehagen når jeg er hjemme hele dagen... Hva ville dere gjort? Delt på henting slik at han henter 2-3 ganger i uken? Eller stått i det så hun kan bli hentet tidlig, bortsett fra når hun ber om at pappa skal hente? Anonymkode: a6520...c08
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 La mannen hente. Det er ingen som er tjent med at du ikke har det bra, heller ikke eldste. Min er i barnehagen fra 8 (mannen leverer fordi jeg og minste ikke står opp så tidlig 🙈) og blir hentet 15.15. Han har nå spurt om å bli hentet senere for å få med seg hvilestunden. Litt større en din, men jeg har i alle fall ikke dårlig samvittighet for at han får være i barnehagen litt lenger Anonymkode: 5040e...7be 12
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 La mannen hente, en time til i bhg har vel ikke så mye å si? Mye viktigere at du tar bare på psyken din! Anonymkode: 49496...e11 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Mannen hente selvfølglig. SKjønner ikke at det er noe å lure på engang Anonymkode: 24b15...088 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Jeg tar det etter dagsform og hvordan jeg har følt det den siste tiden. I dag, feks, leverte samboeren min tidlig, 0815, og han blir hentet 16. Var sliten og trengte å sove ut. Andre dager leverer jeg 11 og henter 15.30. Trenger ikke gjøre det samme hver dag, med mindre barnet ditt har godt av strenge rutiner. Hos oss fungerer dette veldig bra, og jeg orker ikke ha dårlig samvittighet de gangene han er der de 0830-16 når det i hovedsak er snakk om 11-15.30. Uansett så tenker jeg man også skal ta vare på seg selv. Du kan gjøre noe en periode til du føler deg bedre, og så endre på det hvis det ikke fungerer. Anonymkode: 315ff...b04
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tar det etter dagsform og hvordan jeg har følt det den siste tiden. I dag, feks, leverte samboeren min tidlig, 0815, og han blir hentet 16. Var sliten og trengte å sove ut. Andre dager leverer jeg 11 og henter 15.30. Trenger ikke gjøre det samme hver dag, med mindre barnet ditt har godt av strenge rutiner. Hos oss fungerer dette veldig bra, og jeg orker ikke ha dårlig samvittighet de gangene han er der de 0830-16 når det i hovedsak er snakk om 11-15.30. Uansett så tenker jeg man også skal ta vare på seg selv. Du kan gjøre noe en periode til du føler deg bedre, og så endre på det hvis det ikke fungerer. Anonymkode: 315ff...b04 Glemte å skrive at jeg har en baby på 2 mnd. Anonymkode: 315ff...b04
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Høres jo ut som om dette er noe du kan prate med barnet om, om han ønsker at pappa skal hente fremover? Kan jo være han syntes det er mer morsomt å være I barnehagen frem til pappa er ferdig på jobb? Anonymkode: d1833...ea6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 Jeg er også i permisjonen, med baby på 3mnd og har det litt frynsete psykisk. Her henter og leverer pappaen eldste på 3 år hver dag hver dag han har mulighet, slik at jeg kan fokusere på baby. Det var egentlig bare en selvfølge for han, det er jo bare stress å hente/levere med liten baby på slep og mye bedre at han gjør det. Jeg henter eller leverer kun de dagene mannen ikke kan fordi han jobber slik at han ikke rekker det innen barnehagens åpningstid Anonymkode: 6769e...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 La mannen hente, virkelig ikke noe å bekymre seg over. Anonymkode: 75b73...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 Du må ikke bekymre deg, husk at de leker og koser seg der, plutselig snart så kommer det en gang de gråter og vil ikke hjem fra barnehagen for det er så gøy Anonymkode: 6282f...9ce 1
Marshall Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 En 5-åring kan fint være i barnehagen og leke med vennene til 15.45. La mannen hente 😊 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 Jeg er egentlig en av de som mener at storesøsken bør få kortere dager/fri innimellom når foreldre er hjemme i permisjon med søsken. Har jobbet i barnehage tidligere og barna (spesielt 1-3 år) blir slitne av lange dager. Det også alt for dårlig bemannet i begge «ender» av åpningstiden med med dagens bemanningsnorm. De får faktisk mer tilsyn og voksenkontakt hjemme selv med en baby som krever sitt også. Man knyter da bånd som familie og mellom søsken samtidig som minste får en del timer alene med mamma midt på dagen (dersom søsken er i bhg 08.30-14.00 feks). Men det aller viktigste er at mamma (og pappa) har det bra! Jeg syns du skal ta vare på egen psyke og la pappen hente for en periode. Baby blir større og ting blir gjerne enklere på slutten av din permisjon eller i pappen sin permisjon, da kan gjerne storesøster heller få noen goder ved at mamma/pappa er i permisjon, en fridag i uka eller kortere dager igjen. Anonymkode: ea981...7c3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, Jeg har to barn. En på 2,5 som går i barnehage og en på 5 mnd som jeg er hjemme i permisjon med. Jeg trives ikke i permisjon og begynner å blir ganske nedstemt (har snakket med helsesykepleier og skal få hjelp med dette). Jeg leverer og henter i barnehagen 99% av tiden. Mannen henter når eldste ber om at han skal hente. Jeg må levere da mannen begynner på jobb kl 7. Til nå ha jeg levert rundt 830-9 og henter mellom 1430 og 15. De to siste dagene har mannen hentet etter ønske fra eldste, han henter rundt 1545. Disse dagene har jeg hatt det så mye bedre psykisk. Jeg begynner derfor å tenke på om det kunne være lurt at mannen henter oftere. Men så slår samvittigheten inn. Skal eldste måtte være så lenge i barnehagen når jeg er hjemme hele dagen... Hva ville dere gjort? Delt på henting slik at han henter 2-3 ganger i uken? Eller stått i det så hun kan bli hentet tidlig, bortsett fra når hun ber om at pappa skal hente? Anonymkode: a6520...c08 Her har vi ikke noe valg. Bor i Sverige og må levere og hente hver dag da barnet bare har fem timer tir-ons og ha storesøskenet hjemme hver mandag og fredag. Anonymkode: 4c247...1dd
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 Jeg har tre barn, så har hatt to omganger med barn i barnehagen mens jeg var hjemme. Jeg syntes dagene ble så utrolig mye bedre om jeg kun leverte eller kun hentet. For oss passet det best at far leverte, mens jeg hentet (både fordi jeg er så B-menneske og fordi far kom så sent hjem). Jeg synes løsningen med at far hentet absolutt er noe dere bør gå for, spesielt om du er nedstemt! Ettermiddagene kan være lange med baby og barnehagebarn, så det er klart du får mer overskudd om far henter. I tillegg blir du litt mindre bundet- kanskje det kan hjelpe å komme seg litt ut og gjøre fine ting uten å stresse med å komme hjem? Anonymkode: 19243...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå