AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Hei, For å anonymisere dette litt så korter jeg historien kraftig ned. Min samboer (nå eks) har svindlet meg gjennom felles investeringer osv for åtte hundre tusen. Halvparten her er felles lån. Han latet som han skulle ta livet sitt og er nå innlagt. Namsfogden bekrefter at mannen ikke har eiendeler, kun gjeld. Og lønnstrekk fra kreditor fra før. Så her er det ikke noe å hente. Føler det er litt lite hjelp i politiet her og advokaten prøver å få ordnet opp best mulig. Det er innvilget arrest i eiendeler for lånet. Men mannen har ingenting. Resten, som er all min kapital, henger i luften her. Jeg må også si at investeringene var basert på tillitsperson/samboerskap, han har alltid tilsynelatende hatt god økonomi med behagelig livsstil og forfalskede dokumenter. Er det noen som har vært i en slik situasjon? Råd? Erfaringer? Jeg vil ikke betale på dette i all evighet og jeg kunne trenge litt innspill… Anonymkode: 5541a...e44
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 regner med advokaten din råder deg til å annmelde for økonomisk utroskap? Anonymkode: 47ad9...e8c 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han latet som han skulle ta livet sitt og er nå innlagt. Hvordan kan du vite at han latet som? Anonymkode: 94dc8...59c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Har du gitt ham pengene (eller gitt ham tilgang til pengene), eller er det snakk om et felles lån eller et lån han har tatt opp i ditt navn? I førstnevnte tilfellet så er det vel ikke mye å gjøre. I sistnevnte tilfelle og dersom du ikke selv sitter med store verdier, så blir det vel å betale et absolutt minimum på lånet helt til det er såpass gammelt at du kan søke gjeldsordning. Anonymkode: 7b3c0...d50 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan kan du vite at han latet som? Anonymkode: 94dc8...59c Han har innrømmet til flere at det var iscenesatt Anonymkode: 5541a...e44
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du gitt ham pengene (eller gitt ham tilgang til pengene), eller er det snakk om et felles lån eller et lån han har tatt opp i ditt navn? I førstnevnte tilfellet så er det vel ikke mye å gjøre. I sistnevnte tilfelle og dersom du ikke selv sitter med store verdier, så blir det vel å betale et absolutt minimum på lånet helt til det er såpass gammelt at du kan søke gjeldsordning. Anonymkode: 7b3c0...d50 Gitt tilgang basert på falske dokumenter og slikt. Da ender de fleste i lignende situasjoner med å måtte betale alt selv? Viser seg at han har 0 og dermed er det ikke noe å hente der Anonymkode: 5541a...e44
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): regner med advokaten din råder deg til å annmelde for økonomisk utroskap? Anonymkode: 47ad9...e8c Skal sjekke opp i hva økonomisk utroskap er og om passer her. Takk! Anonymkode: 5541a...e44
lokmeister2016 Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 Lån de må han betale selv, hvilke investeringer er de snakk om da ??De blir nokk fengsel på han for svindel
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 Spørsmålet er om du har vært med på å ta opp lånet eller om han har forfalsket underskriften din for å ta opp lånet. At han lurte deg med å love gull og grønne skoger holder nok ikke, det som betyr noe er om du står som lånetager. Du sier han har forfalsket dokumenter, kan du bevise det? Det kan virke som om du har blitt grundig lurt, men det er det dessverre ikke noe å gjøre med. Anonymkode: 0f883...1cf 2
Million Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 Jeg burde virkelig ikke lese sånne innlegg på KG mer. Jeg har mistet helt trua på menneskeheten og mannfolk generelt etter at jeg begynte å henge her. Håper det ordner seg for deg på et vis, ts. Har han forfalsket underskriften din eller tjuvlånt bank-id og passord, eller har du gått med på å låne gjelden under den tro at det skulle investeres og gi avkastning tilbake? 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 Jeg skrev under i god tro. Jeg lånte med kontrakt for deler av totalsummen. Det skulle være avkastning ja. Det var det de to første gangene men det er vel sånn det begynner. Jeg har også fått bevist at flere dokumenter er forfalsket. Alt ble avdekket nettopp så håper de finner mer. Jeg har mistet trua på folk. Hvis du ikke kan stole på mannen du deler seng med og som aldri har vist noen faretegn så kan du lure på hvem du kan stole på. Når alt går på skinner og det er familie involvert og tillit så burde man ikke trenge å dobbeltsjekke alt. Men kanskje man må det.. Anonymkode: 5541a...e44
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 Million skrev (2 timer siden): Jeg burde virkelig ikke lese sånne innlegg på KG mer. Jeg har mistet helt trua på menneskeheten og mannfolk generelt etter at jeg begynte å henge her. Håper det ordner seg for deg på et vis, ts. Har han forfalsket underskriften din eller tjuvlånt bank-id og passord, eller har du gått med på å låne gjelden under den tro at det skulle investeres og gi avkastning tilbake? Som mann så synes jeg dette her er å ta alle under ett. Det folk liker å diskutere er alltid det negative, og ikke det positive. Men jeg skjønner at det er kjipt det som denne personen nå må oppleve. Jeg mener at penger er noe som gjør mange folk "onde". Jeg ville ikke stolt på noen når det gjaldt store mengder penger uten at det formelle er på plass, siden det ofte drar ut det verste i folk. Anonymkode: 1f6c9...71d 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skrev under i god tro. Jeg lånte med kontrakt for deler av totalsummen. Det skulle være avkastning ja. Det var det de to første gangene men det er vel sånn det begynner. Jeg har også fått bevist at flere dokumenter er forfalsket. Alt ble avdekket nettopp så håper de finner mer. Jeg har mistet trua på folk. Hvis du ikke kan stole på mannen du deler seng med og som aldri har vist noen faretegn så kan du lure på hvem du kan stole på. Når alt går på skinner og det er familie involvert og tillit så burde man ikke trenge å dobbeltsjekke alt. Men kanskje man må det.. Anonymkode: 5541a...e44 Dette høres ut til å være en innvestering som har gått galt for dere begge. Jeg får ikke helt tak i hva som har skjedd, annet enn at han har lurt deg til å tro at innvesteringen ville lønne seg. Jeg forstår dette med tillit osv, likevel har man selv ansvaret for egne innvesteringer. Uansett så er det jo ikke noe å hente. Er pengene borte, så er de jo det. Dere vil nok bli sittende igjen med gjeld. Jeg tror det blir vanskelig for deg å få slippe unna din halvdel her. Med mindre han har brukt din bank id og tatt opp lån uten din vitende og vilje, noe som ikke har skjedd i følge deg. Anonymkode: 0f883...1cf 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #14 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skal sjekke opp i hva økonomisk utroskap er og om passer her. Takk! Anonymkode: 5541a...e44 Har du ikke hørt om økonomisk utroskap før? Utrolig, mtp hvor mye det blir omtalt i media. Anonymkode: d214b...af1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #15 Skrevet 30. september 2021 Men er det rett og slett at de investeringene han gjorde ikke var gode og førte til tap eller har han faktisk stjålet penger fra deg? Om du låner penger og velger å investere disse i noe som noen ( i dette tilfellet samboeren din) anbefaler, men investeringene går dårlig så er det jo du som har gjort en dårlig vurdering og dette tapet må jo du ta. Å låne penger for å investere dem er generelt idioti om man ikke har råd til å tape disse pengene. Anonymkode: b0a40...205 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå