AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Jeg fikk satt inn hormonspiral for rundt 2 år siden, og har siden den gang mistet alt av sexlyst. Det er nesten så jeg syns det er mer givende å tørke støv en å ha sex, og jeg blir aldri kåt lengre. Det eneste alternativet jeg føler jeg har nå er å få sterilisert meg (mannen vil ikke sterilisere seg eller gå med på å bruke kondom) da jeg ikke tåler de andre prevansjonsmetodene jeg har prøvd så godt heller. Er det flere som har samme erfaring? Har dere angret på å ha sterilisert dere? Anonymkode: 59f5b...e10
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Ja, det er vel ingen ukjent bivirkning. Men herregud, mannen «vil» verken sterilisere seg eller bruke kondom? Sterilisering er et mye større inngrep enn for menn, med full narkose og kikkhulloperasjon. Dyrere er det og. Men det er kun ditt ansvar å sørge for prevensjon eller? Anonymkode: 6f4c7...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er vel ingen ukjent bivirkning. Men herregud, mannen «vil» verken sterilisere seg eller bruke kondom? Sterilisering er et mye større inngrep enn for menn, med full narkose og kikkhulloperasjon. Dyrere er det og. Men det er kun ditt ansvar å sørge for prevensjon eller? Anonymkode: 6f4c7...0c9 Før jeg begynte med prevensjon så hoppet vi bare av i svingen, men dette er en metode jeg ikke tør å bruke lengre siden jeg er blitt eldre og dermed mye klokere. Han vil ikke bruke kondom da han mener det ødelegger "mooden" og ikke er like godt og vil heller ikke sterilisere seg fordi han ikke ønsker å påføre kroppen unødvendige inngrep. Anonymkode: 59f5b...e10
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Min sexlyst ble også helt borte med hormonspiral. Det vi valgte i stedet var pessar. Det fungerte fint for sex etter leggetid. For spontansex ute i naturen brukte vi kondom. Anonymkode: d7944...22d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Mannen steriliserte seg her. Jeg mistet all sexlyst av alle former hormonprevensjon utenom implantat / p-stav.....det gikk fint. Men når vi så på prislapp for implantat over tid opp mot pris for sterilisering... Mannen var den som alene tok beslutningen, og etter inngrepet sa han at det var mindre styr enn det var for meg å fjerne gammel p-stav. Så ja, samme erfaring. Her var det både pris og størrelse på inngrep som gjorde at det var han som la seg under kniven heller enn at det ble jeg. Anonymkode: b4e99...768
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Absolutt. Jeg har brukt prevensjon ca fra jeg var 20-39. Sluttet i en måned før jeg ble gravid, og brukte selvsagt ikke .under graviditet. Eneste tiden av livet mitt som jeg virkelig har hatt masse lyst på sex, visste ikke at det var sånn det faktisk skulle være.. Anonymkode: ae248...30c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen steriliserte seg her. Jeg mistet all sexlyst av alle former hormonprevensjon utenom implantat / p-stav.....det gikk fint. Men når vi så på prislapp for implantat over tid opp mot pris for sterilisering... Mannen var den som alene tok beslutningen, og etter inngrepet sa han at det var mindre styr enn det var for meg å fjerne gammel p-stav. Så ja, samme erfaring. Her var det både pris og størrelse på inngrep som gjorde at det var han som la seg under kniven heller enn at det ble jeg. Anonymkode: b4e99...768 Mannen min jobber innen helse og vet nøyaktig hvordan mannlig sterilisering foregår, men han vil ikke. Det er jeg som må under kniven. Skal bestille time hos fastlegen og drøfte dette med henne i nærmeste fremtid. Anonymkode: 59f5b...e10
Gjest Trøst Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 (endret) All hormonprevensjon vil ha innvirkning på sexlysten. Jeg gikk på hormonprevensjon i 10 år før jeg bestemte meg for å kutte det ut for evig og alltid. Dermed må mannen bruke kondom eller være sterilisert, om ikke blir det ikke sex. Kobberspiral er uaktuelt fordi jeg har dårlig erfaring med spiral, og jeg og gynekologen ble enige om at det ikke passet for meg. Vil heller ikke sette inn GyneFix etter en nærmest traumatiserende opplevelse ved innsetting av hormonspiral. Jeg vurderer sterilisering, og tenker på det daglig. Men har kommet frem til at selv om jeg ikke ønsker barn nå og aldri har ønsket det, så vil jeg vente litt til likevel. Dette fordi jeg vet hvor fort livet kan forandre seg, og det er fortsatt noen år til jeg fyller 30. Tanken på barn blir mindre fristende etter hvert som årene går uansett. De fleste kvinner som velger å sterilisere seg, angrer ikke, og det gjelder også de som er barnløse. Endret 29. september 2021 av Trøst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå