Gå til innhold

Får ikke utredning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I en alder av 39, og 3 SA iløpet av 14 mnd, er det da på tide å gi opp barneønsket? 

Jeg har vært hos gynekolog etter hver SA, der alt ser bra ut. Jeg har nå mistet håpet fullstendig etter siste gynekolog, som vil ha papirer på at jeg ikke har fått utredning, før jeg får utredning (???), og har dermed satt med opp på ny time om 3 mnd fra nå, der jeg tar med disse papirene. Samtidig sier han det er rart at jeg ikke har tatt blodprøver etter SA nr 2 for og kartlegge om det kan være noe, men han vil jo ikke ta prøver av meg han heller, selvom det "visstnok hastet". Og mens jeg pønsker på hvordan jeg skal bevise noe som ikke eksisterer, (og som han kan finne/ikke finne på helsenorge) så har jeg rukket og fyllt 40 år før jeg har ny time...

Jeg blir så motløs og matt. Jeg vet ikke om jeg bare skal gi opp håpet? Man blir så veldig sliten mentalt av å føle man står og stanger uten og få hjelp.. i tillegg jobber mannen på havet, så vi går ofte glipp av en eggløsning pga det. 

Noen som har et råd?

Anonymkode: 38e52...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er da ingen menneskerett å få barn...

Anonymkode: 1b7d1...fb8

🤮

Anonymkode: 8c1e5...7c8

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, iallfall ikke i den alderen, men det hjelper jo ikke ts så mye da.

Har du mulighet til å få gjort det privat? En venninne av meg endte opp med det, er begrenset hvor lenge man kan vente i den alderen men det er jo utrolig dyrt.

Anonymkode: 156e4...3d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt merkelig ut, men jeg tror også jeg bare ville gått privat. Du kan enten bestille selv, eller få fastlege til å henvise til en som har avtale for å få en lavere pris. Men selve utredningen skal jo ikke være kjempedyr uansett :)

Håpet er absolutt ikke ute ❤️

Anonymkode: bf41f...602

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er vel uansett for gammel til å få det i det offentlige, gå privat. 

Anonymkode: bd97a...63b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: STOR VARM KLEM TIL DEG❤️

Dette er tøft å gå gjennom. Jeg var 36 da vi startet prøvingen og mistet 3 ganger etterhverandre frem til jeg var nærmere 38. Det offentlige er håpløse i denne situasjonen mtp tiden og den biologiske klokken. Vi måtte gi det offentlige opp rett og slett da vi så at dette kun ville frarøve oss ekstremt mye tid mtp alderen min.

Vi valgte å satse privat. Etter 3SA’er, og masse styr, blodprøver bla bla bla, fant vi ut at vi ikke ville gamble mer.

IVF ble satt opp. Jeg dro en onsdag og hentet medisinene på apoteket. Fredag måtte jeg ta graviditetstest da jeg lørdag skulle starte på medisinene og klinikken krevde negativ test før man satte i gang. Da jeg tok testen gjorde jeg det for å få det overstått, få det negative svaret slik at jeg kunne gå i gang med IVF dagen etterpå.

Testen var positiv❤️ Den positive testen ble til en liten gutt💙 Da denne gutten var 4 mnd fikk vi enda en positiv test, som snart er en gutt til💙

Det jeg ønsket ved å fortelle deg dette var å gi deg håp🙏🏻 Og vise deg at dette kan snu! Følte situasjonen din var ganske lik vår.

Hadde jeg vært det hadde jeg gått privat for å diskutere mulighetene, se på priser, få tatt blodprøver man må ta og en ultralydundersøkelse. Hadde valgt den som heter «parutredning». 

Samtidig som dette foregår, fortsetter dere å prøve!

Ønsker deg alt godt og masse lykke til☘️

Anonymkode: d4fb9...2f1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I en alder av 39, og 3 SA iløpet av 14 mnd, er det da på tide å gi opp barneønsket? 

Jeg har vært hos gynekolog etter hver SA, der alt ser bra ut. Jeg har nå mistet håpet fullstendig etter siste gynekolog, som vil ha papirer på at jeg ikke har fått utredning, før jeg får utredning (???), og har dermed satt med opp på ny time om 3 mnd fra nå, der jeg tar med disse papirene. Samtidig sier han det er rart at jeg ikke har tatt blodprøver etter SA nr 2 for og kartlegge om det kan være noe, men han vil jo ikke ta prøver av meg han heller, selvom det "visstnok hastet". Og mens jeg pønsker på hvordan jeg skal bevise noe som ikke eksisterer, (og som han kan finne/ikke finne på helsenorge) så har jeg rukket og fyllt 40 år før jeg har ny time...

Jeg blir så motløs og matt. Jeg vet ikke om jeg bare skal gi opp håpet? Man blir så veldig sliten mentalt av å føle man står og stanger uten og få hjelp.. i tillegg jobber mannen på havet, så vi går ofte glipp av en eggløsning pga det. 

Noen som har et råd?

Anonymkode: 38e52...c3e

Først vil jeg bare si at jeg føler med deg at det er tungt når det ikke klaffer og du ikke får den hjelpa du ønsker å få! Stor klem til deg❤️  Og så lurer jeg på hvor i landet du bor? Jeg har hatt en privat gynekolog helt siden vi prøvde med nr. 1 (prøver med nr. 2 nå) og hun er utrolig flink og har hjulpet ekstremt mange ufrivillige barneløse. HVis du er interessert i navn og nr, gi meg en lyd bare. Er verdt å prøve, tenker jeg uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For en totalt forkastelig kommentar til et innlegg som det lyser fortvilelse av. Sikkert akkurat det ts trengte nå, tror du ikke det?!? Troll!!🤬

Ts, jeg har ingen gode råd til deg, har bare lyst til å ønske deg lykke til og håper du får oppfylt drømmen din❤️

Anonymkode: 868f7...11b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...