Gå til innhold

Engangsstønad nav svindel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sorry ass, men synes ikke synd på "fattige" når de får 100.000 til babyutstyr også videre løpende stønader. 

Anonymkode: b6033...076

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Boblerone skrev (12 timer siden):

Jeg jobber med slike saker. Så jeg vet hvordan dette fungerer. Og dessverre, så får man ikke sosialhjelp mens man får engangsstønad.

Det er godt mulig man ikke får det, har heldigvis aldri vært i den problemstillingen. Men engangsstønad er fortsatt ikke noen inntekt, det er en skattefri stønad man får i forbindelse med fødsel.

Kr 90 300 er jo ikke mye å leve for en enslig av hvis man tar med hva det koster å få barn og husleie og strøm. Men i slike tilfeller så er det kanskje overgangsstønad som er det rette å søke for enslig foreldre, ikke sosialhjelp.

Skrevet
Tutte skrev (2 minutter siden):

Det er godt mulig man ikke får det, har heldigvis aldri vært i den problemstillingen. Men engangsstønad er fortsatt ikke noen inntekt, det er en skattefri stønad man får i forbindelse med fødsel.

Kr 90 300 er jo ikke mye å leve for en enslig av hvis man tar med hva det koster å få barn og husleie og strøm. Men i slike tilfeller så er det kanskje overgangsstønad som er det rette å søke for enslig foreldre, ikke sosialhjelp.

Som enslig for du dette med ett barn under 6 år: 

Overgangsstønad: 16.000 

Bidragsforskudd: 1700

Barnetrygd: 2700

Bostøtte: 2100

Det hadde jeg når jeg var enslig 🙂 Dette er etter skatt på overgangsstønad. Den ligger på rundt 19.000 før skatt 🙂

Om du får løpene sosial på konto ved siden av engangsstønad. Burde jo alle med lønn fått det da. Rundt 20k i denne kommunen er satt av til barnet. Resten skal leves for. 

Men må vet jeg at denne jenta også skal bruke pengene på en bot hun fikk for 3år siden som hun ikke har villet betale. Nå må hun i fengsel som gravid, og vil blant annet bruke penger på den framfor fengsel. Så de pengene flyr fort ut. 

Anonymkode: d19b3...66d

Skrevet
Boblerone skrev (13 timer siden):

Og linken du viser til er forresten bare et forslag.

548E8B66-C292-40E0-ADDA-3B569BAC35E1.png

Her står det litt mer

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.babyverden.no/blogg/okonomibloggen/3-ting-du-ma-vite-om-engangsstonad/&ved=2ahUKEwiGveyCsKbzAhVsoosKHYUXBt0QFnoECDcQAQ&usg=AOvVaw1oSvaOWlgWMahtJ5cr_EXw

. Hva bør du bruke pengene til?
Hvordan du burde forvalte utbetalingen er selvfølgelig avhengig av livssituasjon, og det er derfor ikke ett riktig svar for alle. Engangsstønaden skal ikke erstatte inntekt slik som foreldrepenger er ment, men er et tilskudd til å dekke de økte kostnadene det medfører å få barn. Mangler du nødvendig utstyr til barnet kan derfor stønaden bidra til dette, men her bør man være varsom da 80 000 kroner gjerne ikke rekker så langt som man tror.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Som enslig for du dette med ett barn under 6 år: 

Overgangsstønad: 16.000 

Bidragsforskudd: 1700

Barnetrygd: 2700

Bostøtte: 2100

Det hadde jeg når jeg var enslig 🙂 Dette er etter skatt på overgangsstønad. Den ligger på rundt 19.000 før skatt 🙂

Om du får løpene sosial på konto ved siden av engangsstønad. Burde jo alle med lønn fått det da. Rundt 20k i denne kommunen er satt av til barnet. Resten skal leves for. 

Men må vet jeg at denne jenta også skal bruke pengene på en bot hun fikk for 3år siden som hun ikke har villet betale. Nå må hun i fengsel som gravid, og vil blant annet bruke penger på den framfor fengsel. Så de pengene flyr fort ut. 

WOW! Det er jo mer enn mange tjener i jobb!

Nok en gang, hva er alt dette gnålet fra alenemødre og "fattige"???

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De aller fleste tjener ikke mindre enn det i en full stilling. Bortsett fra det, så er dette er kun midlertidige ytelser, og kan ikke erstatte sikkerheten med å ha en trygg og god jobb. 

Anonymkode: 9b42a...7ac

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De summene den personen har ramset opp stemmer ikke. Barnetrygden er på en drøy 1000-lapp i mnd, og man kan få for ett barn ekstra dersom man er alene, ergo knappe 2000 kroner. Bidrag og bidragsforskudd varierer utifra bidragspliktiges inntekt og samværsprosent. Bostøtte regnes utifra inntekt og bokostnader. 

Skrevet
Chroma skrev (3 timer siden):

De summene den personen har ramset opp stemmer ikke. Barnetrygden er på en drøy 1000-lapp i mnd, og man kan få for ett barn ekstra dersom man er alene, ergo knappe 2000 kroner. Bidrag og bidragsforskudd varierer utifra bidragspliktiges inntekt og samværsprosent. Bostøtte regnes utifra inntekt og bokostnader. 

Det stemmer ikke. Barnetrygden økte nettopp til 1654 for barn under 6 år. I tillegg får du 1054 siden en får for ett ekstra barn, så vidt jeg har skjønt telles ikke småbarnstillegget der. Det blir 2708 kr. Bidragsforskudd vil være 1710 kr sia en person som mottar overgangsstønad vil ha krav på forhøyet forskudd pga overgangsstønaden er på under 305 000 som er satsen. Personen vil ikke kunne få overgangsstønad om samværsprosenten er for høy. Bostøtte kommer an på inntekt og bokostnader så den delen stemmer. 

Anonymkode: ecdea...640

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så enig. 22 500 utbetalt er jo det mange har i full, eller nesten full jobb. Alenemødre har ikke noe å klage på i hvert fall! 

Anonymkode: f2d35...bfe

Skrevet

Mulig jeg er treig, men hva er svindelen her? 

Anonymkode: 4feaf...c58

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 8.52):

Sorry ass, men synes ikke synd på "fattige" når de får 100.000 til babyutstyr også videre løpende stønader. 

Det er for å kjøpe utstyr til barnet, og hva gjør man når man ikke har de pengene lenger? Man lever ikke livets glade dager da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det stemmer ikke. Barnetrygden økte nettopp til 1654 for barn under 6 år. I tillegg får du 1054 siden en får for ett ekstra barn, så vidt jeg har skjønt telles ikke småbarnstillegget der. Det blir 2708 kr. Bidragsforskudd vil være 1710 kr sia en person som mottar overgangsstønad vil ha krav på forhøyet forskudd pga overgangsstønaden er på under 305 000 som er satsen. Personen vil ikke kunne få overgangsstønad om samværsprosenten er for høy. Bostøtte kommer an på inntekt og bokostnader så den delen stemmer. 

Anonymkode: ecdea...640

Det er er det jeg hadde skrev jeg, så det stemmer hos meg. Jeg har lave bo kostnader, så vil tro da at andre får enda mer i bostøtte? 😅 Jeg betaler knappe 8k for leie i mnd 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...