AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Er eiendomsmeglere høy utdannet, smarte folk? Noen som kan fortelle? Anonymkode: 2391f...118
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Det er eiendomsmeglere som gjør det veldig bra. Men ser du på snittet er jeg ganske sikker på at fiskere knuser meglerne. Anonymkode: d336e...752 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er eiendomsmeglere som gjør det veldig bra. Men ser du på snittet er jeg ganske sikker på at fiskere knuser meglerne. Anonymkode: d336e...752 Jeg holdt på med en fisker, men var lønnen forskjellig år etter år. En eiendomsmegler har vel en sikrere og mer fast lønn i mnd enn hva en fisker har. Anonymkode: 2391f...118 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er eiendomsmeglere som gjør det veldig bra. Men ser du på snittet er jeg ganske sikker på at fiskere knuser meglerne. Anonymkode: d336e...752 Helt sant.. Anonymkode: 2391f...118
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg holdt på med en fisker, men var lønnen forskjellig år etter år. En eiendomsmegler har vel en sikrere og mer fast lønn i mnd enn hva en fisker har. Anonymkode: 2391f...118 Lever ikke de fleste vanlige meglere på provisjonslønn? I hvert fall delvis? Det er stressende, og ikke særlig sikkert. Anonymkode: 2fadd...735
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 Broren min er fisker, og tjener mer enn meg som er ingeniør. Vil nok tro jeg tjener bedre enn den gjennomsnittlige eiendomsmegleren. Men samtidig er han MYE og lenge borte, og mye tungt arbeid. Og yrkesrisikoen for fiskete er stor. Anonymkode: e0328...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #7 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lever ikke de fleste vanlige meglere på provisjonslønn? I hvert fall delvis? Det er stressende, og ikke særlig sikkert. Anonymkode: 2fadd...735 Jo, ikke noe å satse på i det hele tatt. Jeg var sammen med en som jobbet som megler, vel og merke ganske fersk(jobbet 4-5 år) men takk og lov for at jeg hadde en stabil inntekt mtp at vi hadde to barn å forsørge. Forholdet tok ikke slutt pga den økonomiske siden, men det var stressende å måtte forholde seg til. Anonymkode: 80b54...722
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #8 Skrevet 30. september 2021 Har jobbet som megler var ikke så veldig godt betalt. Dårligere enn jeg trodde på forhånd. Kommer an på hvor mye du selger. Og så er det ikke 8-16 jobb mye avtale på ettermiddag og kveld. Utdannelse er enten jurist(master) eller bachelor i eiendomsmegling. Deretter må man jobbe dom eiendomsfullmektig før man får tittel eiendomsmegler. Vil tro fisker tjener bedre i gjennomsnitt men der er nok arbeidstiden enda mer ugunstig. Fordel med begge yrker er at det er variasjon. Anonymkode: d8bbd...943 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Tror det er nokså hard konkurranse om å bli eiendomsmegler, nokså populært nå, mange flere får utdanning i det enn det er plass til i landet. Men om man er flink og får en fot innenfor, kan det være mye å tjene der. Fiskere tror jeg har mer variabel inntekt, gode år, dårlige år, kanskje de bare snakker mest om de gode. Mange investerer også ganske mye i båter som de har gjeld på i mange år før de begynner å tjene mye. Det er også hardt fysisk så mange må se seg om etter noe annet etter en ikke alt for høy alder? Anonymkode: 9522a...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå