Gå til innhold

Ønsker å bli en bedre kjæreste. Hva er dine tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverdagen tok oss for lenge siden. Utdannelse, jobber, hus, barn, oppussing, syke foreldre, osv.

Det har blitt lite tid til oss, som kjærester. Ser også at det har gått utover kommunikasjonen og dynamikken. 
Skjønner at vi må sette av mer tid og prioritere hverandre.

Men ellers i hverdagen, hva kan jeg gjøre for å bli en bedre kjæreste? Ønsker helst konkrete tips, men setter pris på alle tips og råd.

Feks «På badet, bruk noen sekunder på å se han dypt i øynene, si takk for hjelpen i dag ang xxx og gi et kyss»

Anonymkode: 411a1...40d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg plan om weekend tur sammen - dere to. 

Det er også geografisk motivert. Hva ligger rundt dere. Høye fjelltopp, gode sykkelstier, turterreng. 

Det er personlighetsmotivert. Hvem er dere to? Det ditt hjerte faller til er det mest naturlige du kan gjøre. Det er ingen tvil om at ord er særdeles viktig og ikke minst fysisk kontakt. Gjør det om det er det som du mener er det som vil tiltrekke dere sammen. Bruk tiden godt før legge tid, fordi det handler om at dere kan snakke og tenke om alt. 

Anonymkode: 81e98...3e4

• Liker 2
Skrevet

Alltid ta dere tid til nærhet. En minimum 5 sekunders klem gjør underverker. For nærhet må ikke nødvendigvis bety naken hud eller sex. 

• Liker 2
Skrevet

Enig i anonym over!

Legg planer! Vis at du ønsker å gjøre ting sammen. Jeg syns det alltid er fint å vite at typen min ønsker å ha meg med på turer eller lignende uansett om det kanskje er lengre fram i tid. Da vet jeg at han fortsatt vil ha meg i livet sitt selv om hverdagen er travel. 

Han hadde også den ideen om at hvis man kliner litt (trenger ikke være veldig intenst😂) før man går fra hverandre til jobb eller andre dagligdagse ting så har det en positiv effekt. Syns faktisk det fungerer 😂 mulig det er plasebo men ja! Syns det er koselig uansett. Noen ganger blir det bare et kjapt kyss fordi vi er veldig travle men vi får alltid inn et eller annet før vi går. 

Jeg bruker også å møte han i døra eller generelt å vise at jeg er glad for at han er hjemme. Hvis jeg legger meg før han kommer hjem fra senvskt henger jeg opp en postit lapp på speilet på badet med et eller annet s❤️ Det setter han pris på! 

Det er de små tinga han setter pris på mest tror jeg og det varierer jo veldig fra person til person. Finn ut hva din partner setter mest pris på. Noen liker gaver, andre ord eller spesifikke handlinger! 

Anonymkode: 1b90c...187

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hverdagen tok oss for lenge siden. Utdannelse, jobber, hus, barn, oppussing, syke foreldre, osv.

Det har blitt lite tid til oss, som kjærester. Ser også at det har gått utover kommunikasjonen og dynamikken. 

Men ellers i hverdagen, hva kan jeg gjøre for å bli en bedre kjæreste? Ønsker helst konkrete tips, men setter pris på alle tips og råd.

Feks «På badet, bruk noen sekunder på å se han dypt i øynene, si takk for hjelpen i dag ang xxx og gi et kyss»

Flott at du tar tak i det, men er din andre halvdel også bevisst på problematikken?

Årsaken til at jeg spør er veldig enkel, det er dere to som bor under samme tak, så da bør man heller rette dette spørsmålet til den det gjelder og ikke til hundrevis av ukjente fjolls på internett.

Tips!

Inviter mannen din på hjemmedate, lag mat sammen, dresskode m.m. 

Still de samme spørsmålene som de første gangene du begynte å date han for x år siden.

Livet har forandret seg, han har forandret seg, du har forandret seg. Det er derfor greit med en oppdatering hva som er viktig for dere anno 2021. 

Anonymkode: 4b146...3b0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Utdannelse, jobber, hus, barn, oppussing, syke foreldre, osv.

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

hva kan jeg gjøre for å bli en bedre kjæreste?

Har dere barn i lag og bor under samme tak, men kaller hverandre bare for kjærester...?

Skrevet
KjøttOPP skrev (33 minutter siden):

Har dere barn i lag og bor under samme tak, men kaller hverandre bare for kjærester...?

Ordet kjærester bruker jeg i tråden her for at dere skal skjønne at det er dette jeg er ute etter.

Så nei, jeg kaller han ikke kjæresten min. Han er mannen min, vi er gift.

merkelig å få sånne unødvendige kommentarer som ikke har noe å si for tråden. Men skjønner det sier mer om den som spør. Alle andre klarer å forstå spørsmålet klart og tydelig.

ts

• Liker 3
Skrevet

Takk for alle gode råd så langt!

Jeg har forresten snakket med mannen om det. Men min individuelle plan trenger han ikke vite om. Vil overraske han med noe underveis også;)

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ordet kjærester bruker jeg i tråden her for at dere skal skjønne at det er dette jeg er ute etter.

Så nei, jeg kaller han ikke kjæresten min. Han er mannen min, vi er gift.

merkelig å få sånne unødvendige kommentarer som ikke har noe å si for tråden. Men skjønner det sier mer om den som spør. Alle andre klarer å forstå spørsmålet klart og tydelig.

ts

Er bare rart å kalle mannen sin for kjæresten sin- virker noe kjølig i sin ordbruk. Intet annet enn så ment i så henseende :) 

Skrevet

Det er de små tingene, da. 

Kjøp det syltetøyet/brusen/brødet som du vet mannen foretrekker. 

Sett på kaffe til han står opp de dagene du har god tid. 

Spør han hver dag om hvordan dagen hans har vært. 

Ha noe sammen, som engasjerer dere og som bare er deres. Det kan være at dere leser samme bok eller ser en serie planlegge noe dere skal gjøre sammen eller et prosjekt i hagen, hva vet jeg.. 

Anonymkode: 87a5c...a36

• Liker 3
Skrevet

Start med å finne ut hva som er hans foretrukne kjærlighetsspråk; gaver, tjenester, kvalitetstid, anerkjennende ord, fysisk berøring. Er du usikker er en god indikasjon å sr hvordan han gir selv. Ofte gir man slik man ønsker å motta. Eller ta en test sammen.

Anonymkode: 30a30...184

• Liker 2
Skrevet
KjøttOPP skrev (23 minutter siden):

Er bare rart å kalle mannen sin for kjæresten sin- virker noe kjølig i sin ordbruk. Intet annet enn så ment i så henseende :) 

Det er vel heller motsatt. Mannen min betyr bare at man er gift, man kan jo hate hverandre likevel. Nå man kaller ektefellen for kjæresten min er det en måte å si at man fortsatt også er litt begeistret for hverandre på en romantisk måte. Foreldrene mine har vært lykkelig gift i over førti år, og de kaller fortsatt hverandre kjærester, selv om de altså har et langt ekteskap, voksne barn og nedbetalt hus sammen. 

Det jeg har lært av å se på foreldrene mine er at man bygger et godt forhold med kvalitetstid, nærhet og praktisk/emosjonell støtte. Ha prosjekter sammen, dra på date, gjør hverdagen lettere for hverandre, bekreft hverandre med ord. Menn er ofte svake for skryt og komplimenter, så si det, dersom du tenker det. Så kjekk du var i den jakka, Jeg elsker måten du knuller meg på, Jeg er stolt av deg for hvordan du håndterer problemene på jobben din. 

Anonymkode: 20f14...f56

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

kaller fortsatt hverandre kjærester, selv om de altså har et langt ekteskap, voksne barn og nedbetalt hus sammen

Skjønner at det å nedbetale et hus sammen, virkelig kvalifiserer for å kalle hverandre for kjærester. Logos på sitt beste det der. 

Skrevet

Noen her tipset om appen VI, der man svarer på spørsmål om parforholdet++ hver for seg og så sammenligner. Er et lettvint sted å starte samtalen om oss to.

Du skriver ikke noe om hvorvidt dere krangler, om dere har noen konflikter, om dere er stressa og kan kjefte og smelle litt når det røyner på. En god vane/kjøreregel er å reparere etter en krangel :) Strekke ut en hånd og komme nærmere hverandre igjen.

Anonymkode: 9d011...dc4

• Liker 1
Skrevet

F.eks si takk til noe av det han gjør, ønske en fin dag, sende søte meldinger på jobben, be han med ut på date 😊 middag, kino etc. Ta på han, stryke gi kjærtegn da han er i nærheten. 
Litt pervo tips som alle menn liker, å gå ned på han.

Gi han tid og frihet til seg selv. Ikke hakke på småting, om glassene eller bestikket er satt hulter til bulter i skap og skuffer.

Snakk mest mulig positivt, ikke syting og klaging på alt. Tror ikke menn orker det. Sikkert ikke kvinner heller 😊

Lag gode middager til han, server en øl eller et glass vin til.  

Lykke til 😉

Anonymkode: ee3c1...5df

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 11.01):

Vær positiv og blid, gi han et klaps på baken i ny og  ned. Litt leken i hverdagen og godt humør :) Tulle litt og være litt rampete. Lag favorittmaten og finne på ting sammen. Det å le og tulle sammen er veldig viktig og kroppskontakt :) 

Skrevet

Start dagen med å tenke hva du kan gjøre for kjæresten, ikke hva han kan gjøre for deg. 

Anonymkode: 00fdc...89b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad å ha deg I livet. 

Vær raus med varme ord. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...