Gå til innhold

Hvordan finne rett foundation til nybegynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri brukt foundation før, men jeg har rosacea og har lyst til å forsøke å jevne ut ujevnheter og rødmingen i kinn og panne da det ødelegger selvtilliten min. 

Jeg tror jeg har kald undertone, relativt lys hud. Jeg har klare og tydelige blå blodårer på håndleddene, tiltrekkes av sølv og bruker kun sølv som ørepynt og smykker i sølv. Synes det er vanskelig å finne riktig farge på grunn av rosacea da jeg har veldig lite hud i ansiktet med "normal" farge... 

Jeg er faktisk veldig redd for å gå på Kicks, for eksempel, for å få hjelp til å finne rett sminke på grunn av ujevnhetene og rødmingen i ansiktet 😬

IMG_20210929_105007.jpg

Anonymkode: ecb2f...a9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart gått til Kicks og bedt dem prøve foundation på huden din slik de gjorde med meg. Først da fant jeg riktig tone. Da får du også kjent hvordan den føles på og kan få prøve deg frem til et merke du liker.

Anonymkode: bbfe8...d09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville helt klart gått til Kicks og bedt dem prøve foundation på huden din slik de gjorde med meg. Først da fant jeg riktig tone. Da får du også kjent hvordan den føles på og kan få prøve deg frem til et merke du liker.

Anonymkode: bbfe8...d09

Huff, det sitter så langt inne. Gjør alt når jeg er ute for at ingen skal se ansiktet mitt fordi det føles forferdelig ekkelt at noen skal se og analysere hvordan jeg ser ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Huff, det sitter så langt inne. Gjør alt når jeg er ute for at ingen skal se ansiktet mitt fordi det føles forferdelig ekkelt at noen skal se og analysere hvordan jeg ser ut. 

Jeg tviler veldig på at noen bryr seg like mye som du gjør selv ❤️ 

Et tips er at foundation skal matche halsen, ikke resten av huden i ansiktet. Du må nok få noen prøver, og da er noen som kan det greit å ta utgangspunkt i. Husk å teste i naturlig dagslys, mange sminkebutikker har ikke det og derfor er det viktig å få prøver med seg hjem.

Anonymkode: d08df...d57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...