AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Hvordan merket du at melkeproduksjonen avtok? Hva gjorde du, var det greit eller gjorde du tiltak for å øke igjen/bremse? Dabbet det bare av med ammingen av seg selv? Jeg har begynt på jobb og pappaen er hjemme med babyen på 7mnd. Den siste uka har vi ligget på kanskje 6-7 amminger i døgnet, dier fra ene brystet hver økt. Når han tar natta så ammer jeg ved legging og så gir det ene om morgenen og pumper det andre. Babyen har da fått flaske med morsmelk eller erstatning 1-2 ganger om natta. Spiser daglig 3-4 måltider med mos eller grøt. I morges fikk hun den ene puppen og så skulle jeg pumpe den andre, men fikk da ut bare dråper😬 Får sjeldent spreng nå, det må vel bety at produksjonen er avtakende? Jeg burde sikkert pumpe på jobb, men har nok ikke så pumpevennlige pupper, har aldri fått ut de helt store mengdene unntatt dersom det er lenge siden siste amming. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 1dab3...ea0
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Den tiden på døgnet som øker best på produksjonen er natte amming og at baby ligger nær deg. Da skjer det noe med hormoner og sånt som setter i gang melka. Ellers opplevde jeg at rødbeter økte melkeproduksjon (passer på leverpostei eller til kjøttkaker og sånt). Havregrøt skal også ha samme effekt. Da amming krever mye energi fra kroppen. Is med sjokoladesaus pleide også å hjelpe. Merket det ved at det ble mindre melk rett og slett. Å opprettholde ammingen etter jobb start krever innsats og egentlig hud mot hud kontakt og pupp om natta. Anonymkode: 3db95...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den tiden på døgnet som øker best på produksjonen er natte amming og at baby ligger nær deg. Da skjer det noe med hormoner og sånt som setter i gang melka. Ellers opplevde jeg at rødbeter økte melkeproduksjon (passer på leverpostei eller til kjøttkaker og sånt). Havregrøt skal også ha samme effekt. Da amming krever mye energi fra kroppen. Is med sjokoladesaus pleide også å hjelpe. Merket det ved at det ble mindre melk rett og slett. Å opprettholde ammingen etter jobb start krever innsats og egentlig hud mot hud kontakt og pupp om natta. Anonymkode: 3db95...7fd Ja, jeg tar nettene i helgen og noen ukedager, men ikke alle fordi da blir jeg ødelagt av søvnmangel. Hun sover godt noen netter og tuller og fjaser mye andre netter. Men hvis babyen sover gjennom natta så blir det jo naturlig færre amminger og da mindre melk 😕 Anonymkode: 1dab3...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå