Gå til innhold

Problem med oppkobling/konto til Teams

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forsøker å lage en ny konto og koble til Teams. Men får feilkode: Signinrestriction1. Pga organisasjons policy, kan du ikke bruke ...........com med Teams på denne enheten. Kontakt admin. Hva betyr det?

Pc/enheten har allerede en Teams bruker. Er det her problemet ligger, hva gjør jeg? 

Anonymkode: 8744f...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg om du bruker teams pga skole eller barnehage, men hos oss (skole) så kan ikke jeg gjøre noe annet enn å logge inn med min egen konto som er registrert på skolen. Dersom noe annet oppstår, må jeg som regel ta kontakt med it, og de må fikse problemet på skolen (altså via skolens nettverk). 

Ta kontakt med ansvarlig. :)

Anonymkode: 8263c...108

Skrevet

Ta kontakt med IT-avdelingen til de du fikk PC'en fra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nå vet ikke jeg om du bruker teams pga skole eller barnehage, men hos oss (skole) så kan ikke jeg gjøre noe annet enn å logge inn med min egen konto som er registrert på skolen. Dersom noe annet oppstår, må jeg som regel ta kontakt med it, og de må fikse problemet på skolen (altså via skolens nettverk). 

Ta kontakt med ansvarlig. :)

Dette er skole/studie relatert, ja. Har fått bruker og passord, men ser jeg må registrere meg først med en microsoft konto for å komme inn på Teams, stemmer det? Det ser ut som det er microsoft kontoen problemet ligger. Tull med passord, tlf nr etc.  🙈 

Jeg har aktivert meg som bruker med passord og brukernavn fra skolen i f.eks viken fylke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er skole/studie relatert, ja. Har fått bruker og passord, men ser jeg må registrere meg først med en microsoft konto for å komme inn på Teams, stemmer det? Det ser ut som det er microsoft kontoen problemet ligger. Tull med passord, tlf nr etc.  🙈 

Jeg har aktivert meg som bruker med passord og brukernavn fra skolen i f.eks viken fylke. 

Og kan e posten som oppgis i microsoft konto være en helt vilkårlig epost? Jeg logger inn på en pc,men må jeg bruke epost som fra pc? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette skal gå på automatikk. 

Men første gangen jeg logget inn, så måtte jeg gjøre det via nettverket til skolen. Regner med du har fått en epost noe ala [email protected] (Eller noe i den gata), og det er den eposten som må benyttes. Det er den som er koblet opp mot brukeren din på skolen. 

Gå innom it-avdelingen på skolen, så fikser de det. :) Alternativt kan du prøve å logge inn via skolens nettverk med skolemailen, og tilhørende passord. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette skal gå på automatikk. 

Men første gangen jeg logget inn, så måtte jeg gjøre det via nettverket til skolen. Regner med du har fått en epost noe ala [email protected] (Eller noe i den gata), og det er den eposten som må benyttes. Det er den som er koblet opp mot brukeren din på skolen. 

Gå innom it-avdelingen på skolen, så fikser de det. :) Alternativt kan du prøve å logge inn via skolens nettverk med skolemailen, og tilhørende passord. 

Skal jeg ikke behøve å koble meg opp til en microsoftkonto først? Ikke fått tilsendt e post fra skolen, men mulig jeg fant den selv. Dette er nettstudier til info, er ikke på skolens nettverk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...