Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid i uke 35 og fått innvilget keisersnitt. Vet noen hvortid jeg får en dato på operasjonen/når den skal skje?

Anonymkode: 00926...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs nok på årsak/når du fikk innvilget ks. Men vil tro at du får en dato asap, siden du er så langt på vei. Jeg visste min dato to måneder før.

Anonymkode: c6965...144

Skrevet

Du får nok vite det snart.

mitt planlagte snitt var to uker før termindatoen.

Det var så spontan fødsel ikke skulle sette igang.
Og den datoen satt vi vel endelig på kontroll i uke 36, selv om jeg fortsatt hadde kontroll hver 3. dag de siste to ukene også, for å se etter endringer som tilsa at vi skulle ta ks enda tidligere.

Skrevet
Misanthropis skrev (43 minutter siden):

Du får nok vite det snart.

mitt planlagte snitt var to uker før termindatoen.

Det var så spontan fødsel ikke skulle sette igang.
Og den datoen satt vi vel endelig på kontroll i uke 36, selv om jeg fortsatt hadde kontroll hver 3. dag de siste to ukene også, for å se etter endringer som tilsa at vi skulle ta ks enda tidligere.

Hvor i landet holder du til? Er litt spent på om det blir oktober eller november (bare for å mentalt forberede meg). Er litt dårlig på å ta ting på tampen🙈 Fikk du brev i posten, digipost eller samtale? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Spørs nok på årsak/når du fikk innvilget ks. Men vil tro at du får en dato asap, siden du er så langt på vei. Jeg visste min dato to måneder før.

Anonymkode: c6965...144

Tusentakk for svar! Da krysser jeg fingrene for å få dato snart.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor i landet holder du til? Er litt spent på om det blir oktober eller november (bare for å mentalt forberede meg). Er litt dårlig på å ta ting på tampen🙈 Fikk du brev i posten, digipost eller samtale? 

Samtale på ullevål. Er nok ulikt fra sykehus til sykehus. Du kan nok bare ringe og spørre, de er vel vant til at folk lurer 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gravid i uke 35 og fått innvilget keisersnitt. Vet noen hvortid jeg får en dato på operasjonen/når den skal skje?

Får du innvilget pga angst så blir det mest sannsynlig på termindato. Utgjør fødsel en fare for liv/skade så får du to uker før. Litt forskjellig hvordan dette praktiseres rundt om. 

Anonymkode: e7268...e66

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får du innvilget pga angst så blir det mest sannsynlig på termindato. Utgjør fødsel en fare for liv/skade så får du to uker før. Litt forskjellig hvordan dette praktiseres rundt om. 

Blir alltid satt opp før termindato 😉

Anonymkode: 3d4fc...fa1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir alltid satt opp før termindato 😉

Nei.. Jeg kjenner flere som av ulike grunner har fått enten på termin eller etter! F.eks avtale om at hvis barnet ikke har kommet innen 7 dager etter termindato, så blir det KS i stedet for igsngsettelse

Anonymkode: 0c435...e64

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei.. Jeg kjenner flere som av ulike grunner har fått enten på termin eller etter! F.eks avtale om at hvis barnet ikke har kommet innen 7 dager etter termindato, så blir det KS i stedet for igsngsettelse

Anonymkode: 0c435...e64

Planlagte snitt pga fødselsangst blir lagt til før termin. 

Skrevet

Jeg fikk brev i posten noen måneder før. Fikk 11 dager før termin. Fødselsangst. 

Anonymkode: 85132...4ca

Skrevet

4 dager før termin (pga. fødselsangst). 

Anonymkode: ef4c0...f94

Skrevet

Jeg fikk faktisk ikke før tre dager før termindato. 

Anonymkode: 8ebb3...208

Skrevet

Jeg var inne til sjekk i uke 38, fikk brevet i hånden der og da, med ks planlagt 4 dager senere, da skvatt jeg gitt! 🤣 Ingen fare tilknyttet, ingen angst. Men hadde et akutt ks tidligere , jeg var redd baby var for stor igjen(skjedde med forrige, hun kom ikke ut). 

Anonymkode: c50a8...cbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 15.55):

Jeg fikk ks pga fødselsangst. Termin var opprinnelig 19september. Ullevål ga meg dato 30 august..

Så det der stemmer ikke tror jeg. Dette var på Ullevål.

Anonymkode: e8535...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...