AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Hei Babyen blir 6 mnd gammel om noen dager. Frem til nå har hun brukt fleecedress over de vanlige klærne som er en bomull body og bukse. Bruker mest bil. Hvis vi bruker vogn da har hun tynn vognpose itillegg. Er i okt snart og det begynner å bli ganske kaldt her vi bor. Lurer på om hvordan jeg skal kle på henne fremover? Har ikke noe liggende, må kjøpe. Så hva anbefaler dere? Vi har arvet vinterpose til vognen og en ulldress fra nøstebarn som er god og varm men den er i str 92. Anonymkode: dc095...5ed
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 I bilen har jeg brukt mest vanlig innklær, evnt med en tynn dress eller bare en genser, også et ullpledd akkurat inn og ut av bilen når det er kaldt. Det er jo som regel god temperatur i bilen og hvis man bruker ytterklær/tjukke klær går det utover sikkerheten. I vogna har jeg vinterposer og en ulldress over vanlige innklær + en god lue. Hvis baby liker å ha hendene ute av posen er det lurt med votter. I bæresele har jeg også ulldress med lue som dekker hals, gode tjukke ullsokker/fotposer og votter. Anonymkode: f51fe...7fc
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Ville brukt ull body&stilongs med fleece over heller og ikke tynn vognpose. Jeg er veldig fornøyd med både Voksi Urban og Easygrow Nature ❤️ (3 barn) Anonymkode: 3b382...c09
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Jeg brukte ullundertøy og en ulldress, lue og votter fra lille lam når vi var ute i vogna, og vognposen. I tillegg kjøpte vi vinterdress og skosokker eller hva en skal kalle det. Hun var 7 mnd i desember i fjor, men synes det var ganske spennende få være litt ute i snøen osv. Nå strikker jeg ganske mye, så hun har/hadde ganske mye strikkede klær i ull. Anonymkode: 5b963...18d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I bilen har jeg brukt mest vanlig innklær, evnt med en tynn dress eller bare en genser, også et ullpledd akkurat inn og ut av bilen når det er kaldt. Det er jo som regel god temperatur i bilen og hvis man bruker ytterklær/tjukke klær går det utover sikkerheten. I vogna har jeg vinterposer og en ulldress over vanlige innklær + en god lue. Hvis baby liker å ha hendene ute av posen er det lurt med votter. I bæresele har jeg også ulldress med lue som dekker hals, gode tjukke ullsokker/fotposer og votter. Anonymkode: f51fe...7fc AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg brukte ullundertøy og en ulldress, lue og votter fra lille lam når vi var ute i vogna, og vognposen. I tillegg kjøpte vi vinterdress og skosokker eller hva en skal kalle det. Hun var 7 mnd i desember i fjor, men synes det var ganske spennende få være litt ute i snøen osv. Nå strikker jeg ganske mye, så hun har/hadde ganske mye strikkede klær i ull. Anonymkode: 5b963...18d Hva om hvis jeg skal amme babyen da må jo babyen ut av vognposen? Vil ilke babyen fryse da? Ts Anonymkode: dc095...5ed
Nysgjerrig1 Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 21.42): Hva om hvis jeg skal amme babyen da må jo babyen ut av vognposen? Vil ilke babyen fryse da? Ts Anonymkode: dc095...5ed Dersom du skal på trilletur i våken tilstand, og du tenker amming kan skje, kan du jo ha vinterdress på eller med 😇 Hvis baby skal sove i vogna på høsten og vinteren må du ha en god vognpose, helst med ull i ryggen og dun som fyll. Easygrow Nord feks. Inni posen ville jeg hatt vanlig tøy + ulldress over. Helst ikke fleece inni posen, kan bli klamt. Ull puster. Så må du ha en lue. Lue med hals i en del er kjempekjekt i den alderen ☺️
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 Bruker ullundertøy med ull over (nøstebarndress eller hjemmestrikk), alt annet blir bare klamt og svett. I bilen har vi en strikket pose. I vogna tilpasser vi bruk av tepper (ull) og/eller dyne til vær og temperatur ute. Når vi bytter over til sportsdelen, må vi nok ha en vognpose. Anonymkode: b3141...b88
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 On 9/29/2021 at 9:42 PM, AnonymBruker said: Hva om hvis jeg skal amme babyen da må jo babyen ut av vognposen? Vil ilke babyen fryse da? Ts Anonymkode: dc095...5ed Bare ha med et pledd eller gå inn et sted for å amme Det er ytterst sjelden jeg har hatt behov for å sitte med puppen ute ute i minusgrader, men de fy gangene har jeg alltid hatt et babyteppe med. Anonymkode: f51fe...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 21.42): Hva om hvis jeg skal amme babyen da må jo babyen ut av vognposen? Vil ilke babyen fryse da? Ts Anonymkode: dc095...5ed Hvorfor må baby ut av vognpose for å amme? Legg baby til rette med vognpose rundt seg, og legg et teppe over dere begge. Husk sitteunderlag, å ikke du blir kald og våt. Anonymkode: e01ec...6e6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor må baby ut av vognpose for å amme? Legg baby til rette med vognpose rundt seg, og legg et teppe over dere begge. Husk sitteunderlag, å ikke du blir kald og våt. Anonymkode: e01ec...6e6 Hvis baby sitter i vogn (baby til TS er over 6 mnd) er det ganske styrete å ta ut vognposen, da selene er tredd gjennom Anonymkode: f51fe...7fc
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 Ullbody og ullbukse/strømpebukse med ulldress over. Har vært veldig fornøyd med janus sitt ulltøy og brukt en del hjemmestrikk. Anonymkode: 7f956...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå