AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 En kollega har et barn på 4 og et barn som begynte i barnehagen i august. Først var det tilvenning. Og så har det ikke vært en uke uten at et av barna har vært syke en eller flere dager. Hun har blitt ringt fra barnehagen også. Hun og mannen deler på dagene. Men kan hun lyve? Kan barn være så mye syke? Da får jo hun egentlig flere «fridager» enn oss andre. Anonymkode: 3e8a8...c9d 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 29. september 2021 Umulig å vite. Men en ting er sikkert: Sykt-barn dager er alt annet enn fridager for foreldrene. Hvis det er noe smittsomt blir man som regel smittet selv også, så det er ingen ønskesituasjon å få sykt barn. Anonymkode: 43595...fc8 117
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 29. september 2021 Hehehehe.... JA! Det kan jeg bekrefte går ann. Jeg har tvillinger (og er alene) førte barnehageår bar jeg mer hjemme med dem enn de var i barnehagen. Var det ikke den ene så var det den andre. Barnehagen ringte ofte, og jeg var fortvilet i perioder. Hun får mer "fri"? Å ha et sutrende sykt småbarn hjemme er ikke å ha fri. Jeg hadde vært på jobb anyday istedet for. Man gjør jo det man må, men å se på det som fri det ville jeg ikke ha gjort. Anonymkode: 61f00...5fe 94
GammelKaktus Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Er vel ikke akkurat en fridag å være hjemme med sykt barn hun ville nok heller vært på jobb. 😄 En venn av meg var syk nesten hele første året når sønnen startet i barnehagen, han fikk alt. Så at hun med 4 barn ofte har syke barn det tviler jeg ikke på. Nå er det jo og relativt liten toleranse for snufsing og med fire barn så sier det seg selv at det blir en del sykedager. Men dette er altså du sjalu på eller? 28
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Hun har ikke fri om hun er hjemme med syke barn!! Hvis du ikke har fått det med deg går det ekstremt mye forkjølelse, korona, RS-virus og annet om dagen. Her har vi også hatt omgangssyke. Bittelitt snørr/hoste = barna må være hjemme. Sykdom hopper gjerne fra familiemedlem til familiemedlem og barn er som oftest ikke syke samtidig, så det kan nok være ganske sannsynlig at de har hatt sykdom i hus. Dessuten: dette har du ikke noe med. Det er en grunn til at syktbarn-kvoten er doblet også i 2021. Anonymkode: 703f7...1a9 35
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Det kan stemme altså. Vår startet i august og vi er på tredje runde med sykdom nå. Ganske kjedelig, men det er ganske normalt at de blir mye syk første høsten og vinteren i barnehagen Anonymkode: 064f3...118 21
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Har du selv barn eller yngre søsken? Husker du hvordan den ene forkjølelsen etter den andre? Nå er det ekstra strengt også. Tenker som 5fe - fri? Sykt barn er IKKE fri. Anonymkode: 7d88e...5a1 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 Min lille har vært konstant syk etter han startet i barnehage. Langvarige plager, men får dra i barnehagen likevel. Fredag ettermiddag kom feberen. Nå i barnehagen igjen. Fremdeles forkjølet og ekkel i hosten. Så, ja. Fullt mulig. Ungene smitter hverandre og unger har utrolig dårlig immunforsvar når de er små. Anonymkode: c8ea4...0a6 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 Min på 2.5 har knapt hatt en full uke i barnehagen siden sommerferien. Vi er alle utslitte av endeløse og stadige forkjølelser. Anonymkode: 04f9f...b3d 14
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 Hva sier sjefen til det? Anonymkode: fc18c...43c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En kollega har et barn på 4 og et barn som begynte i barnehagen i august. Først var det tilvenning. Og så har det ikke vært en uke uten at et av barna har vært syke en eller flere dager. Hun har blitt ringt fra barnehagen også. Hun og mannen deler på dagene. Men kan hun lyve? Kan barn være så mye syke? Da får jo hun egentlig flere «fridager» enn oss andre. Anonymkode: 3e8a8...c9d I koronatiden og nå fremover er det veldig lav terskel for å holde barn hjemme og å sende de hjem. Da blir det mange flere sykedager enn det ellers ville vært. Det er et stort problem med fravær både fra voksne og barn når de må være hjemme straks det dukker opp litt snørr eller annet smågrupperdette kan ingen noe for. Man er pålagt å gjøre det sånn og er ikke valgfritt. Anonymkode: 59807...aae 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 29. september 2021 Flytte h..... Hva slags kollega er du? Er du 12 år? Ekstra fri? Orker ikke. Anonymkode: c5620...ab6 51
Million Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 Ja, barn kan være mye syke, særlig det første året i barnehagen mens de bygger opp immunforsvaret. Småunger får jo ALT som går av smitte. Til slutt ble det nesten flaut å møte opp på jobben, etter enda en runde med sykdom hos småen, husker jeg. Han var det man kaller et "ørebarn", og hadde masse ørebetennelser som liten. Det viste seg å skyldes noen enorme mandler i halsen. Da disse ble operert vekk, fikk han aldri en ørebetennelse igjen. Han var to da de ble fjernet. Man har kun 10 dager lønnet sykt-barn-dager hver som foreldre, men dagene utover det, må man ta fri uten lønn. Så det er ikke akkurat noen "big business" og vinnerprosjekt, disse ekstra "fridagene". 15
Miranda Bailey Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 Du må huske at terskelen for å ringe foreldre er svært lav nå i disse koronatider, så selv om barnet kanskje ikke er særlig sykt, så må foreldre hente og være hjemme i tilfelle det er snakk om koronasykdom. 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #15 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva sier sjefen til det? Anonymkode: fc18c...43c Hva mener du sjefen skal si? «Nå får det være nok sykdom, dere har å holde dere friske alle sammen, ellers må ungen på barnehjem» Anonymkode: 04f9f...b3d 31
Gjest DramaTheLama Skrevet 29. september 2021 #16 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du sjefen skal si? «Nå får det være nok sykdom, dere har å holde dere friske alle sammen, ellers må ungen på barnehjem» Anonymkode: 04f9f...b3d Min sjef tok med til side og spurte om det ikke var på tide far tok noen sykedager. Hun ble lang i maska når jeg sa at han tok 2/3. Noen unger tåler bare ikke barnehagestart.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #17 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du sjefen skal si? «Nå får det være nok sykdom, dere har å holde dere friske alle sammen, ellers må ungen på barnehjem» Anonymkode: 04f9f...b3d Jeg spurte ts, ikke deg Anonymkode: fc18c...43c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #18 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da får jo hun egentlig flere «fridager» enn oss andre. Anonymkode: 3e8a8...c9d Tro meg. De fleste foreldre synes det er mer "fridag" å få gå på jobb, enn å være hjemme med 1-2 barnehagebarn. På jobben er i alle fall stemningen "yes! mannen tar det, når telefonen fra barnehagen kommer". Anonymkode: 0f68a...1dd 18
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #19 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg spurte ts, ikke deg Anonymkode: fc18c...43c Men jeg spurte deg. Anonymkode: 04f9f...b3d 7
Gjest 123 eller noe Skrevet 29. september 2021 #20 Skrevet 29. september 2021 Ja, vi lå alle sammen rett ut i en måned her, guttungen gikk fra spysjuka til et annet forkjølelsesvirus, til ørebetennelse på slutten. De tok det opp på foreldremøtet i barnehagen også, det hadde vært mye sykdom blant barn, foreldre og ansatte denne måneden. Og det er alt annet enn fri når du ligger der med feber selv og skal prøve å trøste/mate/underholde sykt barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå