AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Har det hendt at du har skrevet for høyt nivå enn det bedriften i det hele tatt er mottakelig til å ta imot? En ting er at bedrifter forventer det i fra jobbkandidater, men en annen ting er at jobbsøkere rett og slett holder langt høyere nivå enn det bedriften har ambisjoner som? Var det i jobbintervjuet du fant det ut? hvilken retning måtte du ta for å komme til en bedrift med likens ambisjoner som du har? Anonymkode: 23f2e...a37
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Slapp av, det er ikke for høyt nivå som er problemet med skrivestilen i innleggene dine, i alle fall! Anonymkode: 88b2a...d6c 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Selvsagt kan det skje at det er en mistilpasning mellom det man kan levere og det bedriften kan "ta i mot", det kalles gjerne overkvalifikasjon og er noe som ikke er så uvanlig som man skulle tro. Ofte kan det handle om misforståelser i ansettelsesprosessen eller at det ble mindre å gjøre enn forespeilet, at oppgavene ikke viste seg å være så avanserte likevel osv. Som regel må man søke ny jobb hvis man ønsker kraftigere utfordringer, det er erfaringsmessig begrenset hvor mye arbeidsgiver kan tilrettelegge for karriereutvikling. Anonymkode: b2e97...bb1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Du mener om arbeidssøker er overkvalifisert for jobben? Det kan man vel finne ut av når som helst i prosessen, og også etter ansettelse. Jeg søkte en del type sekretær-jobber etter vgs og noen der mente jeg var overkvalifisert og de ønsket ikke ansette meg fordi de så på karaktersnitt og intervju at jeg kom til å gå videre med høyere utdannelse etterhvert. Jeg var altså ikke en ansatt de så for seg et langvarig forhold til og da ble jeg nedprioritert. Helt ok forsåvidt, forsto dem i det. Andre veien har jeg ikke opplevd da jeg ikke har søkt jobber jeg selv tenker jeg er overkvalifisert til. Frekt å si men innlegget ditt er veldig dårlig skrevet så ser ikke helt at de bør være et problem for deg, med mindre norsk ikke er ditt morsmål og det er derfor du uttrykker deg dårlig kun på norsk (og at du feks er bedre på engelsk og faktisk har evnene som er etterspurt i jobbene du søker) Anonymkode: 715b1...b32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå