AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Jeg er helt avhenging av å kjøpe da jeg må ha forutsigbarhet. Usikkerheten og uvissheten ved et leieforhold kan jeg ikke forholde meg til. Hva liker du best? og hvorfor? Anonymkode: 5150b...9e3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Leier og er meget fornøyd. Kun hatt 2 boliger på 18år, leier tiden meget bra pris og slipper alt av store uforutsette kostnader. Anonymkode: e9dfa...c79
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Kommer an på tidsperspektivet ditt. Hvis man skal bo et sted kortere enn 5 år er nok det tryggeste å leie Anonymkode: ba41d...c47
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Å leie var kjekt som student, men som voksen syns jeg det er bedre å eie. Ingen som kommer og kan kaste deg ut, du kan gjøre hva du vil med egen bolig (husker jeg såvidt fikk lov å henge opp et bilde når jeg leide), og rett og slett mer frihet. Mulighet for å bo tilnærmet gratis når man har betalt ned boliglånet. Anonymkode: eaaed...736 1
newman01 Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Det avhenger veldig av to faktorer: privatøkonomi og tidsperspektiv. Privatøkonomi sier seg selv, og når det gjelder tidsperspektiv er det i all hovedsak meglerkostnader og dokumentavgift som spiser mye kapital. Uforutsette vedlikeholdskostnader kan også by på overraskelser. Skal man bo et sted en kort periode koster det 25'000 pr million i dokumentavgift, pluss at en megler skal ha et sted mellom 50-100'000 for salgsjobben. Om det i tidsperioden samtidig ikke er spesielt med verdistigning stikker eieperioden av med mye egenkapital
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Sånn for vår del lønner det seg eie siden bokostnadene ble lavere. Vi trenger minimum 3 soverom, og skal en leie her betaler en minst 10 000 (som oftest mer). Summen vi betaler for huslån, forsikring, osv på boligen er lavere en det vi mest sannsynlig ville betalt for noe i samme størrelse. Vi har 1 barn, og veldig godt vite at vi kan bo her gjennom hele oppveksten hennes. Ingen huseier som kanskje velger selge, trenger plassen selv osv. Anonymkode: 3bea2...1fd 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Jeg tenker ikke økonomisk eller strategisk egentlig, men foretrekker å eie for stabilitetens skyld. Og så er det ingen som kan si noe på husdyrholdet mitt 😁 Anonymkode: dbefc...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå