Gå til innhold

3-åring som er avhengig av varmeflaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at 3-åringen fikk en barne-varmeflaske i gave,har denne vært fast inventar i sengen ved leggetid. Hun har slitt endel med kolikk (har vært hos legen som har utelukket andre diagnoser), og sier det hjelper å ligge med varmeflasken inntil magen. Har også merket at hun sovner raskere når hun ligger slik.

Nå har det imidlertid dukket opp et problem med at hun våkner på natt hver gang varmeflasken har blitt kald, og kommer gråtende inn til oss for å be om nytt påfyll av varmt vann. Dette er ganske slitsomt da vi etter påfylling må legge oss i sengen med henne for at hun skal finne roen igjen. Har prøvd å ta bort varmeflasken men da blir hun helt i fra seg.

Hvordan løse dette? Noen som har vært i en lignende situasjon og har råd å gi? 

Anonymkode: 98df0...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig at varmepose som varmes i mikroen ikke blir kald på samme måte? Jeg pleier å sovne med den på magen og jeg synes i alle fall at den er varm leeenge. Vatmeflaske med vann synes jeg fort blir kald. 

Anonymkode: 51959...2bd

• Liker 1
Skrevet

Ta den bort før den blir kald

Anonymkode: 6702c...c85

• Liker 1
Skrevet

Hvilken type varmeflaske er dette? Min holder seg gjennom hele natten, og er fortsatt varm/lunken om morgenen. 

Anonymkode: fe655...c30

• Liker 2
Skrevet

Uff, ikke enkelt å være så liten! 🥺❤️

• Liker 2
Skrevet

Skjønner godt 3-åringen. En varmeflaske kjennes ut som å ligge inntil en varm og trygg person. Jeg ville gått inn og byttet ut varmeflasken med en ny, før den første ble kald og før 3-åringen våkner. Anbefaler de røde varmeflaskene du får kjøpt på apoteket, de holder varmen lenge.

Anonymkode: b056e...2fe

• Liker 8
Skrevet

Ja, bytt vann før dere voksne legger dere. 

Anonymkode: 984dc...e5a

• Liker 3
Skrevet

Har hun varmeflasken under dynen? Min holder varmen hele natten dersom den ligger under dynen. Men kommer den utenfor blir den kald. Kjøpt på apoteket.

Anonymkode: bcb32...32d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilken type varmeflaske er dette? Min holder seg gjennom hele natten, og er fortsatt varm/lunken om morgenen. 

https://www.kinsarvik.no/produkt/fashy-varmeflaske-med-fuglemotiv-trekk-08-l/?gclid=EAIaIQobChMIhNHGlZqk8wIVTOqyCh0THwjBEAQYAiABEgKoj_D_BwE

Det er denne hun har.

Den holder varmen ganske lenge vil jeg si. Er fortsatt lunken etter 4-5 timer. Men hun er opptatt av at den skal være helt varm.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har hun varmeflasken under dynen? Min holder varmen hele natten dersom den ligger under dynen. Men kommer den utenfor blir den kald. Kjøpt på apoteket.

Anonymkode: bcb32...32d

Ja, hun har den under dynen, ligger med den inntil magen.

Skrevet

Er det mulig at varmepose som varmes i mikroen ikke blir kald på samme måte? Jeg pleier å sovne med den på magen og jeg synes i alle fall at den er varm leeenge. Vatmeflaske med vann synes jeg fort blir kald. 

Anonymkode: 51959...2bd

Takk for tips :) 

Skrevet

Ja, bytt vann før dere voksne legger dere. 

Anonymkode: 984dc...e5a

Skjønner godt 3-åringen. En varmeflaske kjennes ut som å ligge inntil en varm og trygg person. Jeg ville gått inn og byttet ut varmeflasken med en ny, før den første ble kald og før 3-åringen våkner. Anbefaler de røde varmeflaskene du får kjøpt på apoteket, de holder varmen lenge.

Anonymkode: b056e...2fe

Ta den bort før den blir kald

Anonymkode: 6702c...c85

Skal prøve på det. Legger oss ofte tidlig, men må prøve.

Skrevet

Jeg synes forslaget om å ta den bort før dere legger dere også er verdt å prøve - da merker hun kanskje ikke at den er kald, og sover kanskje videre. 

Skrevet

Stakar ❤️😅

Jeg hadde vært mest engstelig for lekkasje av veldig varmt vann jeg, da. 

Anonymkode: b0f0a...1c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.kinsarvik.no/produkt/fashy-varmeflaske-med-fuglemotiv-trekk-08-l/?gclid=EAIaIQobChMIhNHGlZqk8wIVTOqyCh0THwjBEAQYAiABEgKoj_D_BwE

Det er denne hun har.

Den holder varmen ganske lenge vil jeg si. Er fortsatt lunken etter 4-5 timer. Men hun er opptatt av at den skal være helt varm.

Jeg tenkte nå på at det kanskje er fordi den er i barnestørrelse at den fortere blir kald, det er jo mindre vann i den, -om dere vil fortsette med varmeflaske, så kanskje kjøpe en i voksenstørrelse? 

• Liker 3
Skrevet

Sørg for at det kommer en ny varm flaske før dere legger dere selv. Og en som holder lenger på varmen. 

Anonymkode: 0758f...1a5

Skrevet

Vi har samme lille varmeflasken. Den blir fort kaldt, vi har gått for de store til voksne i stede. De holder varmen hele natta.

Anonymkode: 97321...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...