AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Del Skrevet 28. september 2021 Noen andre som sliter med det samme? Og har tips til hva jeg eventuelt kan gjøre med det? Gammelt hus med gamle kobberrør. Ingen lekkasje, og rørlegger kunne heller ikke se noe galt på rørsystemet ved fiksing av noe andre greier og ny varmtvannsbereder. Problemet er bare at det bråker noe grusomt, spesielt ved dusjing. Inne i dusjen og også i andre rom. Badet er i øverste etasje og vannet må opp fra kjelleren og tre etasjer opp. Det durer og høres ut som om noen klipper med bensindrevet gressklipper på utsiden. Lyden er kun ved bruk og bli sterkere jo høyere trykk man har på vannet. Er det noe å gjøre med det? Trykket er helt fint, ingen tegn til lekkasje/rørbrudd/rør som har løsnet, men det er kanskje ikke isolert nok rundt der rørene er? Det gir jo forsåvidt mening at det det bråker når mye vann skal opp gjennom tre etasjer og pumpes ut med stort trykk, men det er alikevel plagsomt.. Anonymkode: 6f9e1...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 28. september 2021 #2 Del Skrevet 28. september 2021 I min bolig var det variabelt trykk med bråk fra rørene. Plutselig kunne det riste i rørene og trykket varierte i takt med ristingen. Hos meg var det reduksjonsventilen som var dårlig. Har hørt fra flere rørleggere at disse kan være problem til tider som ofte ikke gir mening. Har du en slik en? Legger ved bilde. Har også opplevd smell i rør når kraner skrues av og på, riktig nok på en hytte. Da var det trykket på trykktanken som var dårlig, litt påfylling av luft og problemet var løst. Ett lite problem som virket stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Del Skrevet 28. september 2021 Morten1 skrev (1 minutt siden): I min bolig var det variabelt trykk med bråk fra rørene. Plutselig kunne det riste i rørene og trykket varierte i takt med ristingen. Hos meg var det reduksjonsventilen som var dårlig. Har hørt fra flere rørleggere at disse kan være problem til tider som ofte ikke gir mening. Har du en slik en? Legger ved bilde. Har også opplevd smell i rør når kraner skrues av og på, riktig nok på en hytte. Da var det trykket på trykktanken som var dårlig, litt påfylling av luft og problemet var løst. Ett lite problem som virket stort. Kan ikke se en sånn en noe sted. Rørene i kjelleren ligger åpent og kan ikke kjenne noe særlig vibrasjon ved bruk der heller. Ingen særlig smell ved avstenging av noen kraner i huset. Er mulig jeg bare er litt sensitiv på lyd også. Rørene opp i etasjene ligger øverst veggen i en slags «boks» i tre. Altså de er bygd inn, men ikke i selve veggen. For det er vel ikke rart at man hører det når vannet går igjennom systemet og at det blir sterkere jo hardere trykk man har? Eller?😅 Bodde i en toppleilighet før og da hørte jeg jo åpenbart ikke noe til hvordan det gikk med rørene opp i systemet. Anonymkode: 6f9e1...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Del Skrevet 28. september 2021 Sannsynligvis dårlig isolering. Anonymkode: b9c89...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå