AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Hei :0) leter etter vogn, og lurte på erfaringer med merket bugaboo? Har testet fox 2 på butikken, og syntes den var kjempeflott. Har skjønt at fox er like god (og hakket billigere) men hva med bugaboo buffalo? I 2017 var det mange som var svært fornøyd med den, er det verdt å gå 5k opp i pris for en fox, eller er buffalo god nok? Tanker? :0) Anonymkode: 4dd9d...905
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Vi vurderte ny fox eller brukt buffalo i 2018, og endte med brukt buffalo fordi den hadde høyere trillekomfort på ulent terreng. Fox var for meg en kjøpesentervogn da fremhjulene var så mye mindre, og de jeg kjenner som kjøpte fox trillet aldri på grusveier. Tror fox2 er bedret der, uten at jeg vet. Anonymkode: 8d2db...c40
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Buffalo har jo større fremhjul en Fox. Ellers så er det liten forskjell i grunn. Kanskje bedre demping på Fox? Ikke sikker der. Men forskjellen er ikke markant.... Anonymkode: 05941...38c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Kjøpte brukt fox til førstemann i 2018 - kjempefornøyd !! På alle måter! Hadde en cybex før det og det kunne ikke sammenlignes. brukt buffaloen MYE, da barna liker å trilles ! Også som sovevogn i bhg etterhvert 😅 Da den likevel har holdt seg så godt så bestemte vi å Bruke den til andremann som kom i sommer. Bare byttet ut kalesjen:) ser også Veldig fresh ut enda. Utrolig etter såpass mye bruk og år:) anbefales!! Og man får de brukt til en ganske billig penge. Anonymkode: d4b11...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøpte brukt fox til førstemann i 2018 - kjempefornøyd !! På alle måter! Hadde en cybex før det og det kunne ikke sammenlignes. brukt buffaloen MYE, da barna liker å trilles ! Også som sovevogn i bhg etterhvert 😅 Da den likevel har holdt seg så godt så bestemte vi å Bruke den til andremann som kom i sommer. Bare byttet ut kalesjen:) ser også Veldig fresh ut enda. Utrolig etter såpass mye bruk og år:) anbefales!! Og man får de brukt til en ganske billig penge. Anonymkode: d4b11...7b6 Sorry - mente *brukt buffalo! Ikke fox:) Anonymkode: d4b11...7b6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøpte brukt fox til førstemann i 2018 - kjempefornøyd !! På alle måter! Hadde en cybex før det og det kunne ikke sammenlignes. brukt buffaloen MYE, da barna liker å trilles ! Også som sovevogn i bhg etterhvert 😅 Da den likevel har holdt seg så godt så bestemte vi å Bruke den til andremann som kom i sommer. Bare byttet ut kalesjen:) ser også Veldig fresh ut enda. Utrolig etter såpass mye bruk og år:) anbefales!! Og man får de brukt til en ganske billig penge. Anonymkode: d4b11...7b6 Så herlig!! Ja, det var litt av en prisforskjell og buffaloen så jo ut som en god vogn! Tusen takk for svar, det er til utrolig hjelp for meg som ny mamma 😄 Da lurer jeg på om jeg faktisk våger å gå for buffaloen Som du sier mange flotte på finn.no til en mye billigere penge! Anonymkode: 4dd9d...905
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Vi hadde Bugaboo Buffalo og var veldig fornøyde med den. Testet en del andre også, men syntes denne var veldig praktisk til vårt bruk. minus: Ikke god på slaps og grus litt lav bagdel Ikke muligheter for å svinge på håndtak Litt dårlig plass i handlekurv under når enten bagdel eller sportsdel blir brukt (husker ikke hvilken av dem) ikke demping (men det gjorde ikke noe for oss, for vi hadde en baby som trengte mest mulig risting for å sovne) Alt i alt en super vogn! Likte veldig godt solskjerming (kunne trekkes ut), tilbehøret og sportsdelen var så god med litt naturlig sittestilling i. Anonymkode: 74f72...335
Adara Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi hadde Bugaboo Buffalo og var veldig fornøyde med den. Testet en del andre også, men syntes denne var veldig praktisk til vårt bruk. minus: Ikke god på slaps og grus litt lav bagdel Ikke muligheter for å svinge på håndtak Litt dårlig plass i handlekurv under når enten bagdel eller sportsdel blir brukt (husker ikke hvilken av dem) ikke demping (men det gjorde ikke noe for oss, for vi hadde en baby som trengte mest mulig risting for å sovne) Alt i alt en super vogn! Likte veldig godt solskjerming (kunne trekkes ut), tilbehøret og sportsdelen var så god med litt naturlig sittestilling i. Anonymkode: 74f72...335 Vi bor i Bergen, så hadde kanskje vært greit med vogn som var god på slaps :') Tror du dette er felles for alle bugaboo eller noe de har forbedret på fox?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 Adara skrev (5 timer siden): Vi bor i Bergen, så hadde kanskje vært greit med vogn som var god på slaps :') Tror du dette er felles for alle bugaboo eller noe de har forbedret på fox? Jeg har kjørt Buffalo i både slaps og snø uten problem. Den er selvsagt ikke like brutal på vinterføre som de tyngste emmaljungavognene (et vennepar satte plog på sin emmaljunga og brøyta oppkjørselen mens de forsøkte å få ungen til å sove 😂), men den holdt godt på vinterføre til mitt bruk i alle fall 😊😊 Anonymkode: 8d2db...c40 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 12.11): Vi hadde Bugaboo Buffalo og var veldig fornøyde med den. Testet en del andre også, men syntes denne var veldig praktisk til vårt bruk. minus: Ikke god på slaps og grus litt lav bagdel Ikke muligheter for å svinge på håndtak Litt dårlig plass i handlekurv under når enten bagdel eller sportsdel blir brukt (husker ikke hvilken av dem) ikke demping (men det gjorde ikke noe for oss, for vi hadde en baby som trengte mest mulig risting for å sovne) Alt i alt en super vogn! Likte veldig godt solskjerming (kunne trekkes ut), tilbehøret og sportsdelen var så god med litt naturlig sittestilling i. Anonymkode: 74f72...335 Mener du at det ikke går ann å stille på håndtak? Barnefar og jeg er veeeldig forskjellige høyder og trenger en vogn med håndtak som kan stilles. Anonymkode: c71c0...7c2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 9.58): Sorry - mente *brukt buffalo! Ikke fox:) Anonymkode: d4b11...7b6 Hvor kjøper man ny kalesj? Har veldig falmet kalesj nå. Anonymkode: c71c0...7c2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener du at det ikke går ann å stille på håndtak? Barnefar og jeg er veeeldig forskjellige høyder og trenger en vogn med håndtak som kan stilles. Anonymkode: c71c0...7c2 Kan justere høyden, men ikke vinkelen. Anonymkode: f8299...bfc
Sydenkupp Skrevet 21. oktober 2021 #13 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor kjøper man ny kalesj? Har veldig falmet kalesj nå. Anonymkode: c71c0...7c2 Sjekk finn.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #14 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor kjøper man ny kalesj? Har veldig falmet kalesj nå. Anonymkode: c71c0...7c2 Jeg bestilte på barnas hus , måtte forhåndsbestille fra forhandler gjennom de. Tok et par mnd så lurt å bestillle med en gang. Og kunne velge mellom kun sier og grå :) ellers syns jeg bare du skal gå for den. Har aldri opplevd problemer med å kjøre på slaps. Håndtakene passer topp, (mannen min er høy..) men er enig at til bakdelen er bagasjekurven for liten og kronglete. Men til sportsdelen så er bagasjedelen helt upåklagelig. Anonymkode: d4b11...7b6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #15 Skrevet 21. oktober 2021 *sort eller grå skulle det stå Anonymkode: d4b11...7b6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #16 Skrevet 22. oktober 2021 On 9/29/2021 at 2:27 PM, Adara said: Vi bor i Bergen, så hadde kanskje vært greit med vogn som var god på slaps :') Tror du dette er felles for alle bugaboo eller noe de har forbedret på fox? bugaboo er ganske god på slaps, det var den beste i barselgruppa iallfall Anonymkode: a5a1a...626 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #17 Skrevet 22. oktober 2021 Ingen vogner er gode på slaps. De som er minst ille er de med kjempesvære jul, som f.eks. Thule Urban Glide og liknende. De er til gjengjeld helt håpløse å faktisk bruke i byer, fordi de er så brede. Det er jo vogner som er laget for jogging og turer i terreng. Om man vil ha en vogn til mer allround-bruk er Bugaboo bra. Det er jo ikke uten grunn at f.eks. Emmaljunga kopierer Bugaboo på mange måter. Vi valgte brukt Buffalo fremfor Fox nettopp fordi hjulene er mindre på Fox. Den vi har er fra 2016 og er fremdeles i fin-fin stand og kan fint brukes til minst ett barn til. Anonymkode: 99318...8ac 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #18 Skrevet 22. oktober 2021 Ved slaps og ulent terreng er det viktig å låse forhjulene slik at de ikke svinger. Vi har en stokke trailz, men den lages ikke lenger, kjøpte en bugaboo donkey søskenvogn nå, og syntes den er veldig god å trille, men kjedelig at den er så lav. Anonymkode: 10ea6...622 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #19 Skrevet 22. oktober 2021 Adara skrev (På 29.9.2021 den 14.27): Vi bor i Bergen, så hadde kanskje vært greit med vogn som var god på slaps :') Tror du dette er felles for alle bugaboo eller noe de har forbedret på fox? Jeg hadde Buffalo, og den fikk kjørt seg GODT i kjipt vintervær med mye slaps, snø, isholke osv. Jeg synes den var super i alt vær - jeg var også ofte den eneste trilleren som ikke ble stående fast og måtte dytte hardt. Låste hjulene i slapse Anonymkode: a82cc...57d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #20 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg synes det er så forvirrende å lese om vogner!🙈 Et av våre kriterier er at vognen må fungere bra på grusveier og gjerne i terreng, og at den tåler vær og vind (mye ut i naturen, sjeldent i by/sentere osv.). Har da tidlig slått fra meg Fox som aktuell vogn ettersom mange skriver de er så dårlige på grus/slaps osv., men samtidig kan noen andre skrive at dette er den beste vognen på denne typen føre? Hva er riktig?🙃 Anonymkode: d5a5c...17f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå