AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Kom litt tett på en mann i juni-juli måned. Det var bra, men han bor et annet sted og jeg har hele veien vært sikker på at dette forblir en sommerflørt. Jeg sa dette til ham ved flere anledninger også. Nå er det to måneder siden han dro, jeg har gått videre for lengst, men har fortsatt sporadisk kontakt. Kjenner at jeg bryr meg om fyren og vil ham alt vel, men jeg vet fortsatt at vi ikke kommer til å ha noe fungerende forhold. Ikke nå, ikke i fremtiden. Det kjentes kjipt å måtte si til han i dag at jeg ikke tror jeg ønsker besøk fra ham om noen uker allikevel (han har foreslått det for evigheter siden og tar opp temaet igjen og igjen med jevne mellomrom), fordi vi har ulike forventninger til hvordan det vil bli, at det er en stund siden vi tilbragte tid sammen nå, at det VAR fint, men at jeg ikke tenker at vi kan fortsette der vi slapp eller bygge opp et fungerende forhold. Skikkelig ubehagelig samtale. Kort sagt: jeg vil ikke være sammen med han. Jeg liker han godt, men jeg føler ikke noe mer. Det gjør han. Og han vil bare ikke skjønne at det er over? Jeg har vært ganske direkte i mine beskjeder, men det går ikke inn?! MÅ jeg ghoste ham? Jeg ønsker ikke det, men begynner å lure. Han er en oppegående fyr ellers, men nekter altså å gi opp besøksplanene - sier at vi kan snakke om det når det nærmer seg, se an hvordan jeg føler det da... Men vi kommer nærmere og nærmere og mitt svar er alltid det samme: ulike forventninger, veldig usikker angående et slikt besøk... Osv. Hvorfor gjør han dette? Forstår han det ikke? Eller bare nekter han å gi opp?? Anonymkode: e68fd...d6f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Forelskelse kan gjøre folk desperate. Og han mister gangsynet på at den pushingen bare støter han enda mer bort fra deg. Dessverre. Hatt noen sånne etter meg og ender med å til slutt svare kort, total ghosting har jeg ikke hatt samvittighet til men har hatt lyst. Anonymkode: 6bdf9...3db 6
Pysa Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Ikke vær "ganske direkte" eller "veldig usikker," men si helt klart fra at du ikke er interessert. Han er mann, han har en lei kromosomfeil som gjør at han trenger direkte tale. ;-) 11
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har vært ganske direkte i mine beskjeder, men det går ikke inn?! [..] mitt svar er alltid det samme: ulike forventninger, veldig usikker angående et slikt besøk Anonymkode: e68fd...d6f Hmm.. Lurer på om du ikke har vært så klar eller direkte som du tror. Anonymkode: fd2eb...fe6 10
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forelskelse kan gjøre folk desperate. Og han mister gangsynet på at den pushingen bare støter han enda mer bort fra deg. Dessverre. Hatt noen sånne etter meg og ender med å til slutt svare kort, total ghosting har jeg ikke hatt samvittighet til men har hatt lyst. Anonymkode: 6bdf9...3db Det er da synd å avslutte kontakten på en sånn ugrei måte, men føler det blir feil uansett hva jeg gjør AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hmm.. Lurer på om du ikke har vært så klar eller direkte som du tror. Anonymkode: fd2eb...fe6 Tydeligvis ikke direkte nok, men føler neste grad av direktehet blir litt over grensa til uvennlig. Pysa skrev (3 minutter siden): Ikke vær "ganske direkte" eller "veldig usikker," men si helt klart fra at du ikke er interessert. Han er mann, han har en lei kromosomfeil som gjør at han trenger direkte tale. 😉 Da må jeg si ordrett: "ikke besøk meg! Jeg vil ikke være sammen med deg! " Bør der ikke holde å si at jeg ikke forestiller meg noe forhold og at jeg ikke vil er sikker på om jeg vil ha et sånt besøk. JEG VIL IKKE høres jo ondskapsfullt ut, spør du meg. De fleste ville vel tatt hintet og backet unna for å redde både eget og den andres ansikt??? Anonymkode: e68fd...d6f
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Pysa skrev (7 minutter siden): Ikke vær "ganske direkte" eller "veldig usikker," men si helt klart fra at du ikke er interessert. Han er mann, han har en lei kromosomfeil som gjør at han trenger direkte tale. 😉 🙈 Ja. Men altså... Anonymkode: e68fd...d6f
Pysa Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er da synd å avslutte kontakten på en sånn ugrei måte, men føler det blir feil uansett hva jeg gjør Tydeligvis ikke direkte nok, men føler neste grad av direktehet blir litt over grensa til uvennlig. Da må jeg si ordrett: "ikke besøk meg! Jeg vil ikke være sammen med deg! " Bør der ikke holde å si at jeg ikke forestiller meg noe forhold og at jeg ikke vil er sikker på om jeg vil ha et sånt besøk. JEG VIL IKKE høres jo ondskapsfullt ut, spør du meg. De fleste ville vel tatt hintet og backet unna for å redde både eget og den andres ansikt??? Anonymkode: e68fd...d6f At du ikke er sikker, betyr at du kanskje vil. Noen menn tar ikke kjempetydelige hint, eller de skjønner dem, men ser for seg mulighet for sex og kjører på. Si at du ikke er interessert i videre kontakt, men på en hyggelig måte. "Takk for det vi har hatt, jeg er dessverre ikke interessert i å treffes mer. Lykke til videre." Det er ikke ufint å være ærlig. 8
Serafin Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 🙈 Ja. Men altså... Anonymkode: e68fd...d6f Ikke noe men. Bare gjør det. Menn trenger å høre det rett fra levra. Det funker ikke å gå rundt grøten når det gjelder mannfolk og kommunikasjon. 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 En annen mulighet er at han tenker det er en jakt. Noen er slik. Jo mer man avviser, jo hardere prøver disse. Anonymkode: fcca3...1d7 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kom litt tett på en mann i juni-juli måned. Det var bra, men han bor et annet sted og jeg har hele veien vært sikker på at dette forblir en sommerflørt. Jeg sa dette til ham ved flere anledninger også. Nå er det to måneder siden han dro, jeg har gått videre for lengst, men har fortsatt sporadisk kontakt. Kjenner at jeg bryr meg om fyren og vil ham alt vel, men jeg vet fortsatt at vi ikke kommer til å ha noe fungerende forhold. Ikke nå, ikke i fremtiden. Det kjentes kjipt å måtte si til han i dag at jeg ikke tror jeg ønsker besøk fra ham om noen uker allikevel (han har foreslått det for evigheter siden og tar opp temaet igjen og igjen med jevne mellomrom), fordi vi har ulike forventninger til hvordan det vil bli, at det er en stund siden vi tilbragte tid sammen nå, at det VAR fint, men at jeg ikke tenker at vi kan fortsette der vi slapp eller bygge opp et fungerende forhold. Skikkelig ubehagelig samtale. Kort sagt: jeg vil ikke være sammen med han. Jeg liker han godt, men jeg føler ikke noe mer. Det gjør han. Og han vil bare ikke skjønne at det er over? Jeg har vært ganske direkte i mine beskjeder, men det går ikke inn?! MÅ jeg ghoste ham? Jeg ønsker ikke det, men begynner å lure. Han er en oppegående fyr ellers, men nekter altså å gi opp besøksplanene - sier at vi kan snakke om det når det nærmer seg, se an hvordan jeg føler det da... Men vi kommer nærmere og nærmere og mitt svar er alltid det samme: ulike forventninger, veldig usikker angående et slikt besøk... Osv. Hvorfor gjør han dette? Forstår han det ikke? Eller bare nekter han å gi opp?? Anonymkode: e68fd...d6f Hadde en sånn jeg å. Gifta meg med han jeg. Selv om han ikke var min type. Anonymkode: 202a0...c34 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 Se "Downtown Abbey", de sier klart i fra på en meget høflig måte. Jeg lærte litt der om det å tørre å stå opp for seg selv på en pen måte. Anonymkode: d9a2f...65a 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Se "Downtown Abbey", de sier klart i fra på en meget høflig måte. Jeg lærte litt der om det å tørre å stå opp for seg selv på en pen måte. Anonymkode: d9a2f...65a 🤭 Rådet ditt 🤭 Kanskje det hadde vært noe nytte i det. @alle Jeg vet vel hva jeg må gjøre, men synes det er leit. Han kommer til å bli lei seg. Tror jeg har lurt han til å tro at jeg er hans livs kjærlighet, ikke med ord, men bare med måten jeg var mot ham på da vi var sammen 🙄 Skjønte veldig godt hvordan jeg måtte være for å være en slags drømmepartner i hans øyne. Kanskje jeg har lært hvorfor det også kan være feil å bruke den forståelsen man får av folk, bare fordi man vet hva de vil ha, og man kan... Anonymkode: e68fd...d6f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da må jeg si ordrett: "ikke besøk meg! Jeg vil ikke være sammen med deg! " Anonymkode: e68fd...d6f Ja, si det rett ut. Anonymkode: 2394a...0e0
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 Hvis han ikke respekterer det/deg, så slutt å snakk med han, er ikke så mye annet å gjøre med den saken. Anonymkode: 04e5a...169 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #15 Skrevet 29. september 2021 Når du sier at du er usikker på om du vil møtes og at du ikke tror dere er samme sted, åpner du for at du kan endre mening, og sier egentlig at du ikke vet. Da gir du håp, og han oppfatter ikke "vi vil ulike ting, jeg har ikke lyst til å møte deg". Han oppfatter "jeg tror ikke vi passer sammen og vet ikke om vi bør møtes, jeg har ikke bestemt meg". Dette er ikke bare menn, egentlig. Har også med usikkerhet og ønsker å gjøre. Jeg (lesbisk kvinne) var sånn lenge. Jeg tok ikke hint, jeg trodde ofte jeg hadde møtt den rette, jeg ble knust og skjønte ingenting når jeg ble ghosta. Lenge før det var et begrep. Jenter som bare forsvant eller som av og til svarte, det var de jeg hang meg mest opp i. Jeg var desperat og altfor pågående og slitsom! Men det jeg husker best er at jeg mye heller ville ønsket at de hadde ropt "jeg liker deg ikke!" Det hadde også vært sårende, men spart meg for masse drømmer, usikkerhet, venting og falskt håp. Ikke si "usikker på" og "vet ikke om". Si at du er glad for den opplevelsen dere hadde, men du har gått videre og vet du ikke er interessert. Ikke la det være åpent for tolking. Anonymkode: a3b5d...fed 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #16 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når du sier at du er usikker på om du vil møtes og at du ikke tror dere er samme sted, åpner du for at du kan endre mening, og sier egentlig at du ikke vet. Da gir du håp, og han oppfatter ikke "vi vil ulike ting, jeg har ikke lyst til å møte deg". Han oppfatter "jeg tror ikke vi passer sammen og vet ikke om vi bør møtes, jeg har ikke bestemt meg". Dette er ikke bare menn, egentlig. Har også med usikkerhet og ønsker å gjøre. Jeg (lesbisk kvinne) var sånn lenge. Jeg tok ikke hint, jeg trodde ofte jeg hadde møtt den rette, jeg ble knust og skjønte ingenting når jeg ble ghosta. Lenge før det var et begrep. Jenter som bare forsvant eller som av og til svarte, det var de jeg hang meg mest opp i. Jeg var desperat og altfor pågående og slitsom! Men det jeg husker best er at jeg mye heller ville ønsket at de hadde ropt "jeg liker deg ikke!" Det hadde også vært sårende, men spart meg for masse drømmer, usikkerhet, venting og falskt håp. Ikke si "usikker på" og "vet ikke om". Si at du er glad for den opplevelsen dere hadde, men du har gått videre og vet du ikke er interessert. Ikke la det være åpent for tolking. Anonymkode: a3b5d...fed Skjønner poenget ditt og mange andres. Men jeg sier det allerede ganske klart. Det er sjeldent man må si ting ordrett, uten noe som helst lagt i mellom. Det er ikke vanlig å si "jeg vil ikke" - det er mer vanlig med "Jeg tror nok dessverre ikke at...", så skjønner de fleste. Her må jeg vel være helt tydelig Tror han har et snev asperger.. Vet det er en brannfakkel å kaste ut her på KG, men det tror jeg oppriktig. Anonymkode: e68fd...d6f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #17 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er sjeldent man må si ting ordrett, uten noe som helst lagt i mellom. Det er ikke vanlig å si "jeg vil ikke" - det er mer vanlig med "Jeg tror nok dessverre ikke at...", så skjønner de fleste. Her må jeg vel være helt tydelig Tror han har et snev asperger.. Vet det er en brannfakkel å kaste ut her på KG, men det tror jeg oppriktig. Anonymkode: e68fd...d6f Det er vanlig å si rett ut at man er uinteressert i ei framtid sammen. Du er litt vag, han er litt vel håpefull, sånn går no dagen. Anonymkode: 2394a...0e0 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #18 Skrevet 29. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vanlig å si rett ut at man er uinteressert i ei framtid sammen. Du er litt vag, han er litt vel håpefull, sånn går no dagen. Anonymkode: 2394a...0e0 Hvis noen sier til meg at de dessverre ikke kan ditt og datt tar jeg det som en lynende klar, men høflig avvisning. Ts er ikke vag, men mange vil ikke ta avvisningen innover seg siden de er blendet av forelskelse. Anonymkode: 6bdf9...3db 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #19 Skrevet 29. september 2021 En jeg har datet i sommer sier at han ikke er klar for forhold, men har følelser for meg uten tvil, ba meg om og vente til han fant ut av ulike ting. For å så komme tilbake og si jeg vet ikke, har følelser, men er usikker. Klarer ikke forhold. Jeg skulle mye heller ønske at vedkommende sa klart og tydelig at han ikke har følelser for meg. Det er mye slemmere å la den andre gå og håpe. Når den ene har følelser er det mye bedre og være helt tydelig i beskjeden. Det er mye mer slemt og la den andre gå og håpe. Ghosting er bare feig. Anonymkode: cc124...78e 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #20 Skrevet 29. september 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: En jeg har datet i sommer sier at han ikke er klar for forhold, men har følelser for meg uten tvil, ba meg om og vente til han fant ut av ulike ting. For å så komme tilbake og si jeg vet ikke, har følelser, men er usikker. Klarer ikke forhold. Jeg skulle mye heller ønske at vedkommende sa klart og tydelig at han ikke har følelser for meg. Det er mye slemmere å la den andre gå og håpe. Når den ene har følelser er det mye bedre og være helt tydelig i beskjeden. Det er mye mer slemt og la den andre gå og håpe. Ghosting er bare feig. Anonymkode: cc124...78e Ts har ikke sagt hun har følelser, bare at hun er usikker på om hun ønsker besøk osv. Det er ganske klar tale og merkelig å misforstå som som interesse. Anonymkode: 6bdf9...3db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå