Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær så grei å les....☺

Ikke døm meg, historien er ikke poenget i dette. Men jeg kjenner en gift mann som har vært med sin kone i ca 15år. De har visst nesten holdt på  gå ifra hverandre tidligere. For et par mnd siden var vi på fest sammen og pratet. Mi venninne fikk sagt til han at jeg syntes han var kjekk. 

Så gikk det ca tre uker og han likte ALT jeg la ut på historien. (Gjemt for andre, så det kunne han jo bare like) i ca en mnd holdt han på å like, vise treningsbilder og sende meg private mld bak konas rygg. Skrive til meg at jeg så sykt bra ut, osv. Dette var hver gang jeg la noe ut. Nå i helgen som var sa venninnen min at de var på en weekend tur sammen, kanskje for å pleie forholdet? 

Men etter dette har jeg ikke hørt et kvekk. Bra tenker dere, ja, for de så er det jo det.

Spm er bare hvorfor det er så periodevis? Er han plutselig forelsket i kona igjen? Hvorfor var hun så "kjip" for en mnd siden,til at han ville holde på å skrive med meg? Hva har skjedd? Har de inngått en avtale, kanskje det holdt på å ryke igjen? De er 44år gamle. Jeg blir på en måte litt forvirret på hva tanken er. Vi har jo ikke rotet eller hatt sex. Han ga meg mye komplimenterer som gjorde at jeg ble på en måte litt lykkelig... 😏

Kvinne på 35. 

Anonymkode: bb80a...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn er opptatte menn. Helt ville etter deg en stund og så totalt likegyldig til deg. 

Anonymkode: c06c2...963

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vær så grei å les....☺

Ikke døm meg, historien er ikke poenget i dette. Men jeg kjenner en gift mann som har vært med sin kone i ca 15år. De har visst nesten holdt på  gå ifra hverandre tidligere. For et par mnd siden var vi på fest sammen og pratet. Mi venninne fikk sagt til han at jeg syntes han var kjekk. 

Så gikk det ca tre uker og han likte ALT jeg la ut på historien. (Gjemt for andre, så det kunne han jo bare like) i ca en mnd holdt han på å like, vise treningsbilder og sende meg private mld bak konas rygg. Skrive til meg at jeg så sykt bra ut, osv. Dette var hver gang jeg la noe ut. Nå i helgen som var sa venninnen min at de var på en weekend tur sammen, kanskje for å pleie forholdet? 

Men etter dette har jeg ikke hørt et kvekk. Bra tenker dere, ja, for de så er det jo det.

Spm er bare hvorfor det er så periodevis? Er han plutselig forelsket i kona igjen? Hvorfor var hun så "kjip" for en mnd siden,til at han ville holde på å skrive med meg? Hva har skjedd? Har de inngått en avtale, kanskje det holdt på å ryke igjen? De er 44år gamle. Jeg blir på en måte litt forvirret på hva tanken er. Vi har jo ikke rotet eller hatt sex. Han ga meg mye komplimenterer som gjorde at jeg ble på en måte litt lykkelig... 😏

Kvinne på 35. 

Det har ikke skjedd noe. Han var mikroutro med deg, men ville ikke noe seriøst med deg, kona er den samme, de er gift og drar såklart på ferie og reiser sammen. 

Anonymkode: 32d0d...9a5

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat sånn er opptatte menn. Helt ville etter deg en stund og så totalt likegyldig til deg. 

Anonymkode: c06c2...963

Så jeg betydde ingenting for han da han spurte en helg om jeg jobbet, om jeg koste meg, og hvordan jobben min var. Han virket nesten oppslukt for bare ett par uker siden. Hvorfor ikke nå? Har kona skrudd på en magisk bryter? 🙄 jeg forstår bare ikke. Kan jeg få lov å være ærlig med å si at jeg ikke liker dette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så jeg betydde ingenting for han da han spurte en helg om jeg jobbet, om jeg koste meg, og hvordan jobben min var. Han virket nesten oppslukt for bare ett par uker siden. Hvorfor ikke nå? Har kona skrudd på en magisk bryter? 🙄 jeg forstår bare ikke. Kan jeg få lov å være ærlig med å si at jeg ikke liker dette? 

Du betød litt adspredelse, antageligvis. Selvsagt liker du ikke dette. Det er nok lurt å rusle videre. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes single menn der ute vet du, så slipper du å være frustrert over at forholdet til mannen du er interessert i har bedret seg. Mennesker som er utro er gjerne utro flere ganger, fordi det viser jo at de ikke har den sperren som trofaste har, og derfor forstår jeg ikke hvorfor noen vil bli sammen med utroe mennesker.

Anonymkode: a04a0...33a

• Liker 17
Skrevet

Er du naiv? Mange menn i forhold «liker» å flørte, noen er også utro. De får oppmerksomheten de liker. 

Anonymkode: fa4cc...988

• Liker 16
Skrevet

Hvorfor har man noen ganger lyst på godteri? Mens andre ganger har man lyst på kjøttkaker med brun saus?

Anonymkode: bc3c3...139

• Liker 5
Skrevet

Et bedre spørsmålet er hvorfor du gidder å ha noe med ham å gjøre. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær så grei å les....☺

Kvinne på 35. 

han vil ha i pose og sekk. Juger til deg og juger til henne

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vær så grei å les....☺

Kvinne på 35. 

Er man "the other woman" så vet man stort sett hva man kan få, og ofte også hva man kan forvente.

• Liker 3
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hvorfor er han stille nå? Angrer han? 

Angre på hva? 

Skrevet
Maleficenta skrev (8 timer siden):

han vil ha i pose og sekk. Juger til deg og juger til henne

Mange par hvor flørting er OK, men alt videre etter det er forbudt.

Og det er jo flørting denne mannen holder på med.

Anonymkode: 451b1...051

• Liker 3
Skrevet

Det er vel et spill for han da. Flørter med deg, så kald en periode, så dukker han sikkert opp igjen snart. Er ikke det oppskriften på å få deg hekta? 

Anonymkode: cc3b8...317

• Liker 1
Skrevet

Deg igjen? du er null og niks i forhold til kona hans og hangar valgt å feriere med den han virkelig elsker og verdsetter. Du var bare et litet frisk pust for han, okey? Om du ikke liker det han gjør nå, så suck it up. Du vinner ingenting. Du taper alt. Du tror virkelig ikke de har sex sammen? Garanterer deg at de har knulla som kaniner på tur og funnet igjen gnisten 😋… og det er fantastisk!! 

Anonymkode: 389e9...2bf

Skrevet

Jeg vil ikke forsvare ham, men tror nok han hadde tanker om å gå fra kona, eller at han selv ville bli forlatt. Noen vil ha noe nytt på gang før de gir slipp.

Da det ble bedre stemning med kona droppet han det.

(Menn er veldig forskjellige, og det er ikke bare menn som oppfører seg sånn.)

• Liker 3
Skrevet

Det kan jo godt hende han vurderer å forlate kona, men venter på rett anledning - og i mellomtiden har de kanskje også en god tone, koser seg på ferier sammen, har til og med god sex? Det kan jo være helt andre grunner til at han vurderer å forlate kona enn utseendet hennes/sexlivet deres. 

Og når det gjelder deg - kanskje han synes du er lekker og kunne tenkt seg å ha et sidesprang med deg, men han er ikke seriøst interessert i noe mer enn et sidesprang - fordi han ønsker å være singel og fri en stund dersom han blir skilt, eller fordi du ikke egentlig er helt hans type (annet enn utseendemessig)? 

Eller kanskje han egentlig ikke vurderer seriøst å gå fra kona, men koser seg med TANKEN på et sidesprang når han og kona har hatt en dårlig periode - men så har de gode perioder innimellom også, og da slår han fra seg den tanken igjen, fordi han egentlig elsker kona. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 23.12):

AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 0.04):

Men de siste dagene har kona vært med på leken? 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Men hvorfor er han stille nå? Angrer han? 

Det er ikke sånn at alle menn (eller kvinner for den sags skyld) - har nøyaktig samme motiv når de flørter med en annen (om vi skal enes i at det er hva han har gjort) 

Jeg ser mange er ute med «han vil ha pose og sekk» kommentarene, og det er vel ikke lenge før «alle menn er svin» retorikken starter.

Men faktum er at kjønnsrollene i historien kunne absolutt vært reversert. Du kunne vært mannen som ble flørtet med av den gifte kvinnen.

Dette sier jeg for å påpeke at dermed blir hele hovedskrifta di feil :

«Kan noen være så grei å svare meg på hvorfor noen mennesker er sånn».

Og det kan jeg! :) 

Å være gift-sambo over mange år innebærer åpenlyst at man har perioder som er bra og perioder som er dårlig. Og alle forhold er unike og ulike. Noen har jevnt over stabile forhold, andre har kanskje dypere daler og høyere topper.

Da mannen snakker negativt om sin kone til deg kan det enten skyldes at dette var noe han hadde behov å «ventilere» seg for, og du var en litt tilfeldig person som fikk tillit til at han gjorde det. Det kan også være at for å vise deg at han er åpen for noen ny og ikke forpliktet til sin kone så vil han vise deg at relasjonen til henne er dårlig i praksis, selv om de på papiret er gift. 

Det kan også være en kombinasjon av begge de to ting, eller noe helt annet.

—-

Selv om man er gift over mange år kan mange bli betatt av en tredje part. Det skjer nok hele tida selv om man synes det er vanskelig å snakke om det. Ektepar skal jo helst være lykkelig forelsket for alltid, noe de fleste ikke nødvendigvis er til enhver tid.

Men; mange kan gå inn og ut av forelskelse i hverandre (forelskelsen endrer seg til å elske, som blir er langt mer solid fundament, og på toppen av der igjen kommer forelskelsesfølelsen i perioder og forsterker relasjonen) 

- Andre opplever kanskje at forelskelsesfølelsen aldri kommer tilbake, men fundamentet «å elske» er så solid at den overgår andre følelser.

- Enkelte går konstant inn og ut av forelskelse. Kanskje er forholdet mer turbulent, hvor begge parter tidvis ser utenfor ekteskapet, som gjør at det på en side aldri er kjedelig, da man er styrt av en kombinasjon av sjalusi/begjær/ forelsket- følelse, men på den andre siden blir forholdet aldri helt 100 % trygt heller.

Enkelte forhold har mistet både evnen til å elske og være forelsket i hverandre, men behovet for rutine og forutsigbarhet samt felles investeringer (hjem, barn) - gjør at man likevel velger å leve sammen. 

Konklusjonen er enkelt og greit at ingen ekteskap er like, det er ufattelig mange variabler. Det samme kan sies om hvorfor noen flørter med en annen. Du kjenner ikke mannen eller ekteskapet hans til å vite noe om hvor i landskapet han og hans kone er. 

Jeg velger den enkleste teorien, som er at han ble (som mange i et ekteskap kan tidvis bli) - fascinert og betatt av deg. Å være betatt betyr ikke å være forelsket, det er nok et stadie som er «mildere» enn forelskelse. Å være betatt kan medføre å gi noen økt oppmerksomhet, kanskje litt skjødesløst. For eksempel via å trykke på «like» på mange bilder. 

At han spør om du jobber en helg og om du koser deg, samt trykker «like» på bildene dine, anser jeg personlig som rimelig uskyldig.

Jeg tenker at det du bør være mest opptatt av, er ikke variablene ovenfor du ikke kjenner, men heller det du allerede vet.

Og hva er det du allerede vet?

Jo, at du ut ifra den oppmerksomheten du fikk, ser ut til å føle en dypere relasjon og forpliktelse fra denne mannen nå, som ble brutt fordi han ikke lenger gir deg den oppmerksomheten du vil ha, og dro på ferie med kona. 

Det forteller meg to ting: det første er at du er nok en type som har behov for trygghet, stabilitet og eksklusivitet i relasjonen til andre (menn) 

Og noe i denne mannen trigget noe i deg. Enten er det noe med hans personlighet som var lokkende og innbydende, eller bare det faktum at noen ga deg denne type oppmerksomhet (bare du selv vet svaret her) 

Så mitt råd er å snu det: fremfor å sitte med en følelse av å være frarøvet noe eller «lurt», så ble noen begeistret for deg, og dette tente en liten gnist i deg.

Det ga deg en liten ekstra «boost» i hverdagen. Det tente en liten flamme. 

Men alt i alt så var det utrolig uskyldig, og det er over nå.

La være å dvel ved det som noe negativt, nyt heller føelelsen det ga, ta med deg følelsen og erfaringen videre inn i relasjonen med noen ny.

Hva er det du søker som tente gnisten i deg? Er det deler av personligheten til denne mannen? - At noen begjærte deg? 
Også går du ut i verden og søker det.

Endret av Moonshine
Endret moderert innlegg.
  • Liker 7
Skrevet
Isambard skrev (3 timer siden):

Jeg vil ikke forsvare ham, men tror nok han hadde tanker om å gå fra kona, eller at han selv ville bli forlatt. Noen vil ha noe nytt på gang før de gir slipp.

Da det ble bedre stemning med kona droppet han det.

(Menn er veldig forskjellige, og det er ikke bare menn som oppfører seg sånn.)

Det er nettopp det jeg også har tenkt. Ifølge mi venninne er hun kona ganske vanskelig å leve med til tider. Hun har mye angst, jobber kun halvt pga det og har litt nerver og sliter med OCD. De har holdt på å gå ifra hverandre før. 

Men plutselig dro de på tur, en tur for å pleie kjærligheten kanskje? 

Han er kanskje stille for å veie situasjonen. Har respekt for kona igjen seg selv, at de trenger tid å tenke. 

Aner ikke.... 

Ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nettopp det jeg også har tenkt. Ifølge mi venninne er hun kona ganske vanskelig å leve med til tider. Hun har mye angst, jobber kun halvt pga det og har litt nerver og sliter med OCD. De har holdt på å gå ifra hverandre før. 

Men plutselig dro de på tur, en tur for å pleie kjærligheten kanskje? 

Han er kanskje stille for å veie situasjonen. Har respekt for kona igjen seg selv, at de trenger tid å tenke. 

Aner ikke.... 

Ts. 

Det er forskjell på å ha diagnoser man ikke kan noe for å styre, og det å være er rasshøl og skikkelig dritt kjerring vettu :)

Anonymkode: 389e9...2bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...