AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Jeg blir så sliten av mennesker.. Hva kan jeg jobbe som? Med minst mulig kontakt med folk!!! Anonymkode: 75ecc...922
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Vel, det er særdeles mange jobber du kan ta, alt fra spylebilsjåfør/operatør til diverse utviklingsjobber, til nattevakt/vekter. Det er så mangt man kan velge i. Hva er du interessert i, og hva har du utdanning innenfor? Anonymkode: 19121...8cc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Det er mange jobber som passer for introverte, men dessverre vanskelig å få dem da de som jobber i HR stort setter ekstroverte. Anonymkode: 26a03...176
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mange jobber som passer for introverte, men dessverre vanskelig å få dem da de som jobber i HR stort setter ekstroverte. Anonymkode: 26a03...176 Hæ? Nei, det gjør de/vi virkelig ikke. Vi ansetter jobb som passer til stillingen. Skal vi ansette en våken nattevakt, ansetter vi ikke en som er ekstrovert (selvfølgelig ikke, da jobben i hovedsak består av å være alene). Det samme vil gjelde mange andre stillinger, som å for eks. vakthavende rørlegger, eller til og med en CISO kan godt være introvert. Anonymkode: 19121...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Ansetter person* (ikke jobb, selvfølgelig). Anonymkode: 19121...8cc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Hæ? Nei, det gjør de/vi virkelig ikke. Vi ansetter jobb som passer til stillingen. Skal vi ansette en våken nattevakt, ansetter vi ikke en som er ekstrovert (selvfølgelig ikke, da jobben i hovedsak består av å være alene). Det samme vil gjelde mange andre stillinger, som å for eks. vakthavende rørlegger, eller til og med en CISO kan godt være introvert. Anonymkode: 19121...8cc Noen unntak finnes vel heldigvis, men jeg har sett en hel drøss jobber der det etterspørres noen utadvendte, fremoverlente osv til stillinger som åpenbart hadde passet bedre til introverte. Det var en sak om det her https://www.nrk.no/norge/_alle_-arbeidsgivere-soker-etter-utadvendte-jobbkandidater-1.14182141 Anonymkode: 26a03...176 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Siden den saken er tre år gammel gjorde jeg for moro skyld et nytt søk, og nå etterspørres det enda flere utadvendte: 950 stk. Men faktisk også ett (!) treff på innadvendt. Det siste var, morsomt nok, til en selgerjobb. Og ordet var kun med for å få frem at de så etter forskjellige typer. Men skal vedde ganske mye på at "festens midtpunkt" likevel får jobben. Anonymkode: 26a03...176
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Siden den saken er tre år gammel gjorde jeg for moro skyld et nytt søk, og nå etterspørres det enda flere utadvendte: 950 stk. Men faktisk også ett (!) treff på innadvendt. Det siste var, morsomt nok, til en selgerjobb. Og ordet var kun med for å få frem at de så etter forskjellige typer. Men skal vedde ganske mye på at "festens midtpunkt" likevel får jobben. Anonymkode: 26a03...176 Det er klart det er få som søker etter "innadvendt", noe som gjør datagrunnlaget du har innhentet ubrukelig. Det som kunne vært interessant er å vite hvor mange stillinger det er totalt, når du fant 950 stk. som har utadvendt i seg. Anonymkode: 19121...8cc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Og det er maaange mennesker som er introvert, mener du at disse ikke har jobb? Joda, det har de, de aller fleste av dem, faktisk. Anonymkode: 19121...8cc 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 De som jobber på IT-avdelingen i min kommune fremstår som både introverte og stille. Ringer man dem er man heldig om man får et ‘ok’ og noen grynt. Men flinke er de👏🏻😊 Anonymkode: 551d3...964 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er klart det er få som søker etter "innadvendt", noe som gjør datagrunnlaget du har innhentet ubrukelig. Det som kunne vært interessant er å vite hvor mange stillinger det er totalt, når du fant 950 stk. som har utadvendt i seg. Anonymkode: 19121...8cc Hvorfor er det så opplagt at innadvendt er noe negativt? De 950 var av i underkant 14 000 annonser. Anonymkode: 26a03...176 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og det er maaange mennesker som er introvert, mener du at disse ikke har jobb? Joda, det har de, de aller fleste av dem, faktisk. Anonymkode: 19121...8cc Ja, det er jo heldigvis ikke mange nok utadvendte til at alle som etterspør det får ansatt en sånn. Noen oppdager nok også at det er mange jobber der det ikke er noen fordel å være så utadvendt. Anonymkode: 26a03...176
Traktor Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 Lokfører, spesielt innen gods. Du sitte time etter time mutters alene.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 Jeg er introvert og jobber i hjemmetjenesten. Anonymkode: 25085...474
Summeer Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Jeg er introvert og jobber som leder innen fintech. Jeg henter ikke energi av å være med folk, men jeg er god på å høre på hva folk sier og bruke deres gode sider fordi jeg er en god lytter. Jeg har ingen problemer med å lede møter og styre prosesser, men hater feks å stå på scenen og holde presentasjoner. Da passer jeg på å ha noen rundt meg som har den styrken og gjerne tar den rollen 😉
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 2 minutter siden, Traktor said: Lokfører, spesielt innen gods. Du sitte time etter time mutters alene. Måtte for moro skyld søke litt nå også, og fant at "Norges kuleste jernbaneselskap" søker "Norges råeste lokførere" 😄 Men står heldigvis ikke at du må være utadvendt da, så lenge du er rå og kul. Hvor gamle er de som lager sånne annonser? Anonymkode: 26a03...176 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Jeg er introvert. Jobber med økonomi. De søkte ekstroverte.... jeg kommenterte det ikke i søknaden men sa ærlig på intervju at at jeg introvert, jeg kan snakke med folk i lunsjen men utover det gjør jeg jobben min og den får jeg gjort jeg står ikke ved kaffe maskinen og skravler i 2 timer før jeg kommer igang med arbeidsdagen. de likte tydeligvis dette så fikk drømme jobben før ferdig utdannelse🙈 og når trives jeg kjempe godt og alle vet hvor de har meg 😂 Anonymkode: 6adaa...7f7 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det så opplagt at innadvendt er noe negativt? De 950 var av i underkant 14 000 annonser. Anonymkode: 26a03...176 "Introvert" eller "innadvendt" ikke er en egenskap som søkes etter. Det betyr på ingen måte at det er en negativ egenskap. 950 av 14k annonser, hvis vi skal leke med dataene, kan vi anta at de resterende 13k stillingene da passer introverte, siden de ikke spesifiserer ekstroverte? Tja. Anonymkode: 19121...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 Man søker ikke etter folk som er gode til å lage mat i de fleste stillinger - det betyr på ingen måte at det å være god til å lage mat er en negativ egenskap! Anonymkode: 19121...8cc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 Jeg er introvert, men er veldig sosial! Introvert betyr bare at jeg lader ut av mange mennesker og trenger å lade opp batteriene alene etter jobb. Introvert er ikke lik asosial! Anonymkode: df9a8...5c5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå