AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Hjelp! Svigermor inviterer seg selv veldig ofte til oss. Uten at vi spør eller uten at det er noen grunn til det. Lurer på om hun bare kjeder seg eller vil kontrollere hva vi driver med. Har ellers et godt forholdt til henne, derfor er det litt vanskelig å si at det maser litt. Samboeren er hennes eneste barn og det virker sånn at hu har alltid vært litt mer involvert i livet hans enn det pleier å være vanligvis. Jeg ønsker jo ikke å bli kvitt henne helt 😅 men noen tipps hvordan det kan bli mindre selvinvitasjon a lá «jeg tar en tur til dere nå, dere er vel hjemme ikke sant?» på en lørdag kl.10:00? Anonymkode: 873d6...43c
semperflorens Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Måten å gjøre det på er, når hun sender sånne meldinger eller møter opp på døra, å svare at det passer dessverre ikke med besøk akkurat nå. Hvis du synes det er vanskelig å avvise henne på den måten, kan du evt gjøre avtale om et annet tidspunkt: svigers: jeg tar en tur til dere nå, dere er vel hjemme ikke sant? dere: det passer dessverre ikke nå, men hva med tirsdag etter jobb, passer det for deg? Jeg ville også overlatt det til mannen, siden det er hans mor. Regner med at han er enig i/støtter deg i at hun kommer innom litt for ofte. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 "Nei, det passer dessverre ikke, vi er opptatte/har planer i dag". Så enkelt er det enten på sms eller når hun er på døra. Hun har heller ingen rett på å vite hva planene deres er om hun begynner å grave. Skjer det nok ganger at hun får nei så starter hun sannsynligvis å spørre i god tid. Anonymkode: bb700...090
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå