Gå til innhold

folk som spør om tlf. nummer på finn

marsvin

Anbefalte innlegg

Er det fler som opplever dette? har lagt ut en del kjøkken- og interiørting på Finn, og når jeg får meldinger inne på finn, så skal kjøpere absolutt ha nummeret mitt med en gang. sånn: 

kjøper: «hei, har du den fortsatt, når passer det at jeg henter?» 

meg : «Heihei! passer etter 5 i morgen en gang» 

kjøper: « ok, hva er nummeret ditt?» 

Skjønner ikke folk at det ikke er 1995 fortsatt, man trenger ikke ringe fremmede for å avtale noe. Dette er 4 kjøper på to dager som spør om nummeret mitt. Jeg foretrekker å ha meldingene inne på finn, ikke gi bort nummeret til alle og enhver der ute.. flere som er som meg? 

Nesten så jeg ikke gidder å selge til de som absolutt skal ha mobilnummeret mitt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spør alltid etter nr, eller gir de mitt.  Har slettet finn appen, så går ofte lang tid før jeg ser at jeg har fått meldinger på finn. 

Anonymkode: 71ca0...dcc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersmurf skrev (3 minutter siden):

Trenger de ikke nr ditt når de skal vippse da? 

Det kan man jo ta når kjøperen faktisk kommer å henter. Han som ville ha nummeret mitt i går betalte kontant.. så var i tilfelle han ikke fant frem. Google maps dere,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Hm, rart. Folk vippser vel når de har hentet tingen eller sånn jeg har gjort det når jeg har vært kjøper eller selger. 

Synes det er unødvendig å ringe for når man har avtalt å hente noe så følger de fleste med på telefon om det kommer melding der. 

Samtidig så får de nummeret uansett om man bruker vipps og det gjør nesten alle, men foretrekker melding selv. 

Endret av TheCatLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marsvin skrev (6 minutter siden):

Er det fler som opplever dette? har lagt ut en del kjøkken- og interiørting på Finn, og når jeg får meldinger inne på finn, så skal kjøpere absolutt ha nummeret mitt med en gang. sånn: 

Skjønner ikke folk at det ikke er 1995 fortsatt, man trenger ikke ringe fremmede for å avtale noe. Dette er 4 kjøper på to dager som spør om nummeret mitt. Jeg foretrekker å ha meldingene inne på finn, ikke gi bort nummeret til alle og enhver der ute.. flere som er som meg? 

Nesten så jeg ikke gidder å selge til de som absolutt skal ha mobilnummeret mitt..

Vi skal flytte til andre siden av kloden og tømmer derfor huset og har hatt flere hundre annonser på Finn det siste halve året. Jeg tror ikke har opplevd at noen har spurt etter nummeret mitt før vi er enige om en handel og de skal vippse meg betalingen. 

Anonymkode: 7dd80...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg både kjøper og selger mye på finn og Tise. Jeg gir dem som regel nummeret mitt uoppfordret og spør ofte om nummer tilbake. Det er for å ha muligheten til å få tak i dem fort i tilfelle de ikke er på avtalt sted, hvis de ikke har navn på dørklokka, hvis jeg ikke finner frem, hvis jeg skulle bli forsinket i trafikken, etc. Det er ikke alle som har appene, og noen bruker helt sinnsykt lang tid på å svare eller de skriver så uforståelig at det bare blir misforståelser. Hvis de ikke gir meg nummeret sitt, så er det ingen dealbreaker, men da vet jeg at det kan bli mer styr og at sjansen er større for at jeg kan bli stående lenge og vente. 

Anonymkode: b40b0...3bc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt tanken engang... Jeg både spør og gir tlf.nr som en selvfølge.  Hvis man absolutt ikke vil gi fra seg tlf.nr går det an å bruke messenger 😊

Anonymkode: 343ce...c3f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pleier å spørre de som bruker lang tid på å svare på Finn. 

Anonymkode: ff70f...11f

Dette! Har SÅ mange ganger opplevd å avtale å hente, og så står jeg utenfor og sender melding, «nå er jeg her», og så ser de ikke meldingen før en time senere. SÅ frustrerende! 

Anonymkode: 88651...60b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er paranoid og sikkert ung og sikkert vant med at alt skal meldes.

Det tar himla lang tid skal man chatte om alt mulig frem og tilbake. En telefon er nok og all informasjon er gitt, istedenfor at jeg skal sitte med nesa i mobilen hele kvelden og svare på meldinger.

Skriver ofte i annonser at folk skal ringe istedenfor mange meldinger via finn. De som ikke respekterer dette og tekster meg, gidder jeg ikke selge til!

Anonymkode: 8ae27...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
marsvin skrev (På 28.9.2021 den 21.34):

Er nummeret ditt hemmelig og du egentlig kongelig siden du er redd for at noen får greie på det? Ingen trenger nummeret til fremmede. Annet enn for å avtale henting av ting de kjøper. Jeg spør alltid om nr og får det alltid. Mye enklere sånn. Skulle noen ringe deg for tøys, om det er det du er redd for, så har telefonen en rød knapp til å legge på røret med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å blokkere nummeret etterpå om det er noe problem, kjøper vet jo allerede hvor du bor hvis ting hentes hos deg.

Anonymkode: 2c57d...181

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg både kjøper og selger mye på finn og Tise. Jeg gir dem som regel nummeret mitt uoppfordret og spør ofte om nummer tilbake. Det er for å ha muligheten til å få tak i dem fort i tilfelle de ikke er på avtalt sted, hvis de ikke har navn på dørklokka, hvis jeg ikke finner frem, hvis jeg skulle bli forsinket i trafikken, etc. Det er ikke alle som har appene, og noen bruker helt sinnsykt lang tid på å svare eller de skriver så uforståelig at det bare blir misforståelser. Hvis de ikke gir meg nummeret sitt, så er det ingen dealbreaker, men da vet jeg at det kan bli mer styr og at sjansen er større for at jeg kan bli stående lenge og vente. 

Anonymkode: b40b0...3bc

Jeg gjør det samme på Tise, men det er jo kvinner da. Tilsynelatende iallefall. 

Skjønner det er em viss risk, men jeg gidder ikke dra et sted for å hente noe uten å kunne sende SMS når jeg er utenfor. 

Helt uaktuelt å vente lenge. 

Anonymkode: c4831...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/28/2021 at 9:42 PM, marsvin said:

Det kan man jo ta når kjøperen faktisk kommer å henter. Han som ville ha nummeret mitt i går betalte kontant.. så var i tilfelle han ikke fant frem. Google maps dere,..

Selv med google maps er det ikke alltid lett å finne frem. Forstår kjøperene jeg.

Anonymkode: 7ce8e...38a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Hm, har aldri opplevd at det er noe problemer med å sende meldinger. Det tar heller ikke spesielt lang tid å sende noen meldinger, men kommer sikkert an på. 

Jeg hadde ikke giddet å stå og vente lenge om vi hadde avtalt henting på det og det tidspunktet, men hadde vel heller ringt på døra da og om det ikke gikk så hadde jeg bare gått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...