Gå til innhold

Hva er greia med å ta selfie fra sykesengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo en gjenganger, å ta selfie fra sykesengen. Iført sykehusskjorte, med et slitent ansikt, og er man i siget ønsker man å få med veneflonen på bildet også.

Hva er greia? 

Det skal sies at jeg selv aldri vært innlagt på sykehus, så vet ikke om jeg selv hadde fått denne trangen. 

Anonymkode: efe7d...495

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår det heller ikke, og synes det virker skikkelig flaut. Jeg skjems litt på deres vegne over oppmerksomhetssyken deres. 

Anonymkode: 5cd42...892

• Liker 16
Skrevet

De vil vel ha et minne da? Er vel ikke dagligdags å befinne seg i en slik situasjon.

• Liker 2
Skrevet

Enig, det er pinlig. 

Anonymkode: c3585...1db

• Liker 5
Skrevet

Man får jo litt sjokk av å plutselig befinne seg i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 7bd68...d2c

• Liker 3
Skrevet

Om jeg er innlagt på sykehus blir det tatt bilder - rett og slett for å huske at jeg har vært syk og hvor mye bedre jeg har det nå, men er ikke slik at jeg poster det på sosiale medier slik som mange gjør. Det gjøres nok kun for oppmerksomhet. 

Anonymkode: 39784...542

• Liker 3
Skrevet

Oppmerksomhet 

Anonymkode: 3217f...493

• Liker 7
Skrevet

Det er et sykelig behov for oppmerksomhet. "Sosiale" medier er gift

Anonymkode: 1f2d5...6ec

• Liker 11
Skrevet

Offermentalitet😅

Anonymkode: d86bb...d0c

• Liker 5
Skrevet

Enda bedre med de som sjekker inn på legevakten på sosiale medier, og når folk spør hvorfor så er det "privat".

Anonymkode: 05b43...e9b

• Liker 20
Skrevet

Mange unge jenter på tiktok som poster slike bilder/videoer etter selvpåførte skader som intox osv. Det er vel for oppmerksomheten og fordi de er en de lav et miljø hvor det blir vanlig å dele elendigheten.

Anonymkode: 9b7c4...6cb

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke å poste bilder fra når jeg er på sykehuset. Men hva andre velger kan de velge selv og hvis de liker det så hvorfor ikke?😆

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange unge jenter på tiktok som poster slike bilder/videoer etter selvpåførte skader som intox osv. Det er vel for oppmerksomheten og fordi de er en de lav et miljø hvor det blir vanlig å dele elendigheten.

Anonymkode: 9b7c4...6cb

Hva er intox?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er jo en gjenganger, å ta selfie fra sykesengen. Iført sykehusskjorte, med et slitent ansikt, og er man i siget ønsker man å få med veneflonen på bildet også.

Hva er greia? 

Det skal sies at jeg selv aldri vært innlagt på sykehus, så vet ikke om jeg selv hadde fått denne trangen. 

Anonymkode: efe7d...495

Det er sånn mennesker har blitt, de forstår det ikke selv heller.  Selv om jeg tror mange føler seg ensom så må dem få en bekreftelse og trøst der dem er. 

Skrevet

Sa akkurat det samme da jeg så giske nå. Vil ha peng sier samboer, så kan tydeligvis ikke få nok dissa kjendisene. eksponering= klikk= peng 

Anonymkode: c9fbd...29d

Skrevet
Adrenalina1 skrev (5 minutter siden):

Hva er intox?

Forgiftning .

Anonymkode: b9425...8ff

Skrevet

Tenker det for mange er for å dele og gi innblikk i "det spesielle" - akkurat som de deler andre bilder av situasjoner de anser som unike øyeblikk?

Det blir litt krasj i forståelsen mellom dem som er vant med å dele alt i SoMe, og oss som ikke gjør det. Særlig når det er ting som er litt "private", er det vel lett å bli pinlig berørt - i alle fall for meg. Det er mer akseptert å dele positive ekstremsituasjoner enn negative, av åpenbare grunner. 

Har mange ganger tenkt at noen er ute etter medlidenhet eller lignende oppmerksomhet, men trolig har jeg tenkt det oftere enn at det har vært tilfellet. Det er vel fordommer. Og det ligger litt i tiden å bare dele alt som er unikt. 

Er det bare meg , eller er det litt mindre "i dag spiste jeg leverpostei på brødskiva til frokost" på FB nå i nyere tid? Det er en slags forbedring, eller? 

• Liker 2
Skrevet
Adrenalina1 skrev (6 minutter siden):

Hva er intox?

Overdose.

Skrevet
Poision-Ivy skrev (1 minutt siden):

Er det bare meg , eller er det litt mindre "i dag spiste jeg leverpostei på brødskiva til frokost" på FB nå i nyere tid? Det er en slags forbedring, eller? 

Kan tenkes at det skyldes at tenåringene har flyttet seg fra Facebook til Instagram og TikTok.

• Liker 1
Skrevet (endret)
detteermittnavn skrev (1 minutt siden):

Kan tenkes at det skyldes at tenåringene har flyttet seg fra Facebook til Instagram og TikTok.

Joda.. Tenkte det også da jeg skrev, men det er ikke bare tenåringer som deler slikt innhold i min erfaring... Og var det egentlig de som skrev om niktualiteter uansett? 

Endret av Poision-Ivy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...