AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Jeg er glad i å prøve nye oster siden jeg egentlig er veldig glad i ost. Jeg liker veldig godt Norvegia, ekte britisk cheddar, mozzarella, feta, blåmuggost, taleggio og kremost. Jeg er ikke glad i geitost som manchego, eller brie eller Jarlsberg. Jeg har lyst til å prøve Port Salut og Ridderost blant annet, siden disse høres ut som de kunne ligne noe på det jeg allerede liker. Jeg lurer på om noen har noe å sammenligne disse med, jeg vil gjerne vite om jeg burde ta sjansen eller om det høres ut som det ville vært et bomkjøp for meg. Anonymkode: 21b7b...d28
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Jeg elsker castello white, god og mild 😋 castello ananas er også god om du liker litt søtere smak. Anonymkode: 3ce9c...79b
Helene Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Min favoritt. Caprise de dieu. Fransk, finnes ikke i Norge. Finner den i dagligvare i Frankrike. Finner den på Kanariøyene. Hvor jeg var jevnlig, før korona.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har lyst til å prøve Port Salut og Ridderost blant annet, siden disse høres ut som de kunne ligne noe på det jeg allerede liker. Jeg lurer på om noen har noe å sammenligne disse med, jeg vil gjerne vite om jeg burde ta sjansen eller om det høres ut som det ville vært et bomkjøp for meg. Anonymkode: 21b7b...d28 Ridderost er bittelitt mildere enn Port Salut, så anbefaler å prøve Ridderost først. Jeg synes Ridderost smaker ganske likt som ostepopp, vet ikke om den beskrivelsen hjelper deg stort.😅 Ridderost kan forresten smeltes dersom du liker det. Anonymkode: bc791...666
Zwish Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er glad i å prøve nye oster siden jeg egentlig er veldig glad i ost. Jeg liker veldig godt Norvegia, ekte britisk cheddar, mozzarella, feta, blåmuggost, taleggio og kremost. Jeg er ikke glad i geitost som manchego, eller brie eller Jarlsberg. Jeg har lyst til å prøve Port Salut og Ridderost blant annet, siden disse høres ut som de kunne ligne noe på det jeg allerede liker. Jeg lurer på om noen har noe å sammenligne disse med, jeg vil gjerne vite om jeg burde ta sjansen eller om det høres ut som det ville vært et bomkjøp for meg. Anonymkode: 21b7b...d28 Elsker alle ostene du nevner, minus blåmuggost (kanskje jeg burde prøve? Er litt skeptisk til mugg greia), og elsker ridderost, så det ville jeg anbefale, liker port salut greit (syns konsistensen er litt mindre bløt- men veldig god smak) så prøv den og. Vil sammenlikne ridder med en (veldig) mildere takeggio kanskje? Endret 28. september 2021 av Zwish
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 G35, Jarlsberg og nøkkelost er bra. Anonymkode: 8cd8f...0be
Safiye Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Tråden er ryddet for avsporing. -Safiye, mod 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Safiye skrev (2 timer siden): Tråden er ryddet for avsporing. -Safiye, mod Takk! Anonymkode: 21b7b...d28
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Zwish skrev (3 timer siden): Elsker alle ostene du nevner, minus blåmuggost (kanskje jeg burde prøve? Er litt skeptisk til mugg greia), og elsker ridderost, så det ville jeg anbefale, liker port salut greit (syns konsistensen er litt mindre bløt- men veldig god smak) så prøv den og. Vil sammenlikne ridder med en (veldig) mildere takeggio kanskje? Jeg liker mildere muggoster! Det står ofte «graden» av intensitet på den, og de som er sterkere syntes jeg smaker høgg. Men om du velger level 1-3 burde disse være relativt snille, selvom jeg absolutt forstår at det er hver sin smak. Jeg liker ostepop til en viss grad! Skal prøve hvertfall Ridderost 👍🏻 Anonymkode: 21b7b...d28 1
Ejlisi Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 Jeg liker dansk gräddost som en erstatter til Jarlsberg enkelte dager. Og taffelost, selv om det kanskje ikke er "ordentlig" ost 😅
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 Ejlisi skrev (4 minutter siden): Jeg liker dansk gräddost som en erstatter til Jarlsberg enkelte dager. Og taffelost, selv om det kanskje ikke er "ordentlig" ost 😅 Den danske osten Fløde havarti er lik gräddosten 😀
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 Alle! Har ikke møtt en ost jeg ikke liker. Begynte å spise blåmuggost også for noen år siden etter å ha unngått det lenge pga navnet. Begynte med soft Blå Castello (som mest smaker som Brie), og har nå Selbu som favoritt. Ellers er bare pasta og parmesan et komplett måltid for meg. Trenger ikke kjøtt så lenge jeg har ost ❤️ Eller smørbrødfavoritten Brie og fikensyltetøy. Anonymkode: 8ae95...4de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå