AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Vi (eller jeg da..) er plaget av at vi har store husedderkopper innomhus. Da av arten "stor husedderkopp" og i alderen "har rukket å bli svære". De bor i hagen på sommeren, og rundt huset. Det er greit nok. Men på høsten flytter de inn og jeg får seriøst noia av å møte på dem i tide og utide. De er, uten overdrivelse, 8cm fra forbein til bakbein! 😫 Jeg har vurdert å kjøpe sånne skremmere som man setter i stikkontakten. Noen som har erfaring? Vil de ikke da bare holde seg unna det rommet /den etasjen, og heller bo i et annet rom/etasje? Kjerringråd er at sitron kan holde dem unna, men vil ikke det skade malingen i vinduskarmen etc? Jeg *vet* at de spiser andre ulumskheter som bor i huset mitt, og jeg overser glatt de fleste edderkopper, men akkurat disse enorme beistene får det til å cringe skikkelig! Tips anyone? Anonymkode: 196cf...78a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 En ting du kan gjøre, er å sjokklufte fem minutter i stedet for å la vinduene på soverommene stå på luftegløtt hele dagen. Da får edderkoppene rikelig tid til å krype inn. Så sjokkluft heller, og så lukk vinduet. Det burde hjelpe noe. Men de kan komme som småtasser opp gjennom hull og ganger som er f.eks. under kjøkkenvasken ned mot kjeller osv. Anonymkode: edcf2...085
trøndermann38 Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Sprayer masta kill der de kan komme inn
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Permetrin - fås kjøpt på bl. a Jernia. Spray rundt alle vinduer, dører, ventiler, kriker, kroker og sprekker. Kan også sprayes direkte på en edderkopp. Trenger ikke gjentas mer enn noen få ganger i løpet av "sesongen". Jeg har god suksess med denne. https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/insekt/trinol-super-permetrin-500ml/p/66944410?channable=02fcb66964003636393434343130d9&gclid=CjwKCAjw-sqKBhBjEiwAVaQ9a5TDo192qJFidshFSUWkJLSQBDvI8vQ4NeqtuVu1rcmwaY34_md7qhoCa-EQAvD_BwE Spray fra Boss. Skal visstnok være helt fantastisk, men er veldig dyr og må bestilles på nett. https://boss.no/produkt/bestselger-boss-biologisk-insektmiddel/ Jeg har prøvd sitron, og det hjalp noe, men den øverste sprayen virker mye bedre. Anonymkode: fc74a...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Kan nok lukke vinduene på soverommene, men tipper de kommer seg inn åpne ventil-luker, baderomsviften, osv, uansett... Jeg har permetrin, men den er jo så giftig.. Er vel ikke så lurt å spraye det rundt inne på badet f. Eks, der vi og baby er flere ganger om dagen? Og på soverommet? 😱 Hadde håpet på noe vidunderkur som ikke var så farlig for oss/baby.. Anonymkode: 196cf...78a
Gjest Elder Millennial Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Har bare spart på ett par jeg, forteller ingen hvor de holder til😅 så de lever resten lykkelig uvitne om at vi har noen ekstra vaktmestere i hus😅🙈 Blir de for nærgående kaster jeg de bare ut heller🤣🤣 å joda jeg synes de er passe ekle jeg også🙈
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan nok lukke vinduene på soverommene, men tipper de kommer seg inn åpne ventil-luker, baderomsviften, osv, uansett... Jeg har permetrin, men den er jo så giftig.. Er vel ikke så lurt å spraye det rundt inne på badet f. Eks, der vi og baby er flere ganger om dagen? Og på soverommet? 😱 Hadde håpet på noe vidunderkur som ikke var så farlig for oss/baby.. Anonymkode: 196cf...78a Jeg hadde tatt sjansen, men jeg er veldig redd for dem. Planlegg slik at du ikke oppholder deg i det rommet på en liten stund. Anonymkode: fc74a...e5a
bundaberg Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 (endret) De skremmer livet av meg. Vært tilfeller hvor jeg nesten besvimte når jeg ser dem på kort avstand. Men nå skriker jeg ikke lengre..i tillegg er jeg mer forberedt og årvåken. Observerer godt når jeg går rundt i huset og passer meg å ikke gå for nærme vegger og lister og tetter igjen raskt små hull, åpninger og gap med fugemasse og acrylic og en håndstøvsuger alltid tilgjengelig. Endret 28. september 2021 av bundaberg
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Stakkars deg, hadde vurdert å flytte!! Jeg er livredd de ekle skapningene. Prøv på det de over skriver. Jeg har edderkopper i kjelleren, har sluttet å gå ned dit🙈 Sender typen innimellom, han kom opp med en jæv..på fredag, trudde jeg skulle dø. Helt idiotisk jeg vet. Anonymkode: 5f4c2...b8a
Palmetreet Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 åå, jeg hater disse edderkoppene selv. Skjønner ikke hvorfor de absolutt skal inn. Myggnetting er det eneste som hindrer de fra å komme inn her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå