Gå til innhold

Fortelle store barn om voldelig forelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja - spørsmålet mitt er enkelt: Er det greit å fortelle store barn (17,5 år) om vold utført av forelder, som de selv var vitne til, men som de bare husker litt, fra de var små?

Han så far ta kvelertak på meg da han var tre år. 

Anonymkode: 7b090...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det noen hensikt? 

Jeg tror kanskje at jeg ikke hadde gjort det. De er sårbare i den alderen. ..kanskje spesielt gutter. Jeg hadde tonet det ned. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det spørs hva motivet ditt er? Har barnet et godt forhold til faren i dag? Og du og faren, hva slags kontakt har dere? Hvis barnet har et godt forhold til faren i dag, og han ikke utsetter barnet eller deg for vold nå, så har jeg vanskelig for å se at denne informasjonen vil gjøre noe annet enn å ødelegge forholdet mellom dem. 

Om dere derimot ikke har kontakt med faren lenger mener jeg barnet kan ha rett til å vite hva som er grunnen til det, og hva som har skjedd  mellom dere. 

Anonymkode: a5984...fe5

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker, han har sett det. Vær åpen og spør om hjelp. Til han da. Han tror sikkert dette er normalt. Be om hjelp. 

Skrevet

Jeg har voksne unger men vil ikke plage dem med å fortelle om hvordan faren egentlig var. De er voksne nok til å ha sitt eget forhold eller ikke til han og min bakgrunn skal ikke prege det. Finns ingen grunn til å fortelle slik, mner jeg. 

Anonymkode: 07645...09c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker det spørs hva motivet ditt er? Har barnet et godt forhold til faren i dag? Og du og faren, hva slags kontakt har dere? Hvis barnet har et godt forhold til faren i dag, og han ikke utsetter barnet eller deg for vold nå, så har jeg vanskelig for å se at denne informasjonen vil gjøre noe annet enn å ødelegge forholdet mellom dem. 

Om dere derimot ikke har kontakt med faren lenger mener jeg barnet kan ha rett til å vite hva som er grunnen til det, og hva som har skjedd  mellom dere. 

Anonymkode: a5984...fe5

Veldig lite forhold med far. Jeg understreker til sønnen min at far er glad i ham. Motivet er vel egentlig å hjelpe sønnen med å huske/forstå i forbindelse med at han har ulike utfordringer og skal henvises til psykolog. 

Helene skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker, han har sett det. Vær åpen og spør om hjelp. Til han da. Han tror sikkert dette er normalt. Be om hjelp. 

Vi får hjelp. Han vet at det ikke er normalt. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har voksne unger men vil ikke plage dem med å fortelle om hvordan faren egentlig var. De er voksne nok til å ha sitt eget forhold eller ikke til han og min bakgrunn skal ikke prege det. Finns ingen grunn til å fortelle slik, mner jeg. 

Anonymkode: 07645...09c

Nei - jeg er veldig delt. Far manipulerer veldig. Det skal litt til å stå i mot. Om jeg forteller, manipulerer jeg også, bare på en annen måte? Veldig vanskelig. Men de vet jeg er redd han. 

Anonymkode: 7b090...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...