Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er grusomt at norske befolkningen lider med høye strømregninger når det skulle kommet til befolkningen til gode. Norge trenger egen strømminister. Befolkningen trenger en stemme. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil de som mottar bostøtte få ekstra til strøm, mens resten får ingenting. 

Skrevet
Egenskap skrev (5 timer siden):

Det er grusomt at norske befolkningen lider med høye strømregninger når det skulle kommet til befolkningen til gode. Norge trenger egen strømminister. Befolkningen trenger en stemme. 

Vi har en strømminister: https://www.regjeringen.no/no/dep/oed/org/olje--og-energiminister-tina-bru/id2687612/

Det vi mangler er politikere med løsninger, flere ministere med en skokk rådgivere som skal betales av fellesskapet endrer ingenting.

• Liker 5
Skrevet
Imariuz skrev (34 minutter siden):

Vi har en strømminister: https://www.regjeringen.no/no/dep/oed/org/olje--og-energiminister-tina-bru/id2687612/

Det vi mangler er politikere med løsninger, flere ministere med en skokk rådgivere som skal betales av fellesskapet endrer ingenting.

Da har hun ikke vært der for befolkningen? 

Hvordan I alle dager kan utenlandske operatører gjøre inngrep i norsk natur uten at lokal befolkningen har satt seg enig i? For meg er dette politisk skandale. Vindmøllene kan ikke engang definere hvem som er eier. Du vil heller ikke finne kontoret siden det er plassert i ett skatteparadis.

Skrevet
Egenskap skrev (2 timer siden):

Da har hun ikke vært der for befolkningen? 

Hvordan I alle dager kan utenlandske operatører gjøre inngrep i norsk natur uten at lokal befolkningen har satt seg enig i? For meg er dette politisk skandale. Vindmøllene kan ikke engang definere hvem som er eier. Du vil heller ikke finne kontoret siden det er plassert i ett skatteparadis.

https://enerwe.no/kronikk-vindkraft/vindkraften-var-onsket-av-ap-sv-sp-frp-venstre-og-hoyre/382969

Lokale virkninger er en del av grunnlaget som blir vurdert når man skal gi konsensjon, og det er kun et eksempel på at dette har skjedd mot kommunens vilje, de gjaldt Raudfjell Vindkraftverk i Tromsø. Så det virker ikke som om dette er noe stort problem, men lokal vetorett er noe som har blitt foreslått som vil hindre at det skjer igjen. Sliter med å se at en egen strømminister itillegg til olje og energiministeren skal gjøre noen endring, forklar gjerne dette.

• Liker 1
Skrevet
Egenskap skrev (23 timer siden):

Slutt å klage. Norske velgere har stemt på partier som ønsker høyere strømregninger i mange valg nå. Dersom norske velgere vil ha lavere strømregninger, må de stemme på partier som vil ha lavere strømregninger.

Skrevet

Det vi trenger er politikere som går på jobb for Norge og nordmenn.

• Liker 2
Skrevet
Egenskap skrev (På 28.9.2021 den 20.18):

Og egen bensinminister. Og egen boliglånrenteminister.

• Liker 4
Skrevet
A-hunter skrev (3 timer siden):

Amen! Jeg kan ikke fatte å begripe at våre politikere tar dårlige valg på vegne av oss. Hvorfor sette oss i et system der vi, landet der strømmen kommer fra, skal ha dyr kostbar strøm når vi har for lite strøm.  Enn å heller da tenkte at ja selges ikke strømmen til utlandet de periodene

Skrevet
A-hunter skrev (3 timer siden):

Vi bor i et internasjonalt samfunn. Hva vi trenger, er politikere som bruker sin makt til å gjøre verden bedre. Dette innebærer i tillegg å jobbe for Norge og norske statsborgere, men det er ikke der det stopper.

• Liker 4
Skrevet
Laycee skrev (16 minutter siden):

Vi bor i et internasjonalt samfunn. Hva vi trenger, er politikere som bruker sin makt til å gjøre verden bedre. Dette innebærer i tillegg å jobbe for Norge og norske statsborgere, men det er ikke der det stopper.

Norge er et lite, ubetydelig møkkaland i alle sammenhenger. Alle bare ler av oss, men siden vi deler ut store penger i øst og vest gjør de det bak ryggen vår i stedet for rett foran oss.

Vi har vært en "humanitær stormakt" i egne øyne i mange tiår, men har ikke en eneste suksess å vise til.

Vi har ingenting å bidra med i internasjonal sammenheng og det trengs virkelig ikke heller. Vi kan ikke gjøre verden til et bedre sted, det beste vi kan bidra med er å ikke gjøre den verre...

Norsk politikk mangler ikke visjoner, men bakkekontakt.

Skrevet
A-hunter skrev (3 minutter siden):

Norge er et lite, ubetydelig møkkaland i alle sammenhenger.

Nå vet jeg ikke hvor grensen din for ubetydelige møkkaland går, men det er rundt 70 land i verden som har en befolkning på under 10 millioner. Det er hundre millioner av mennesker. Alle land må gjøre sin del.

• Liker 2
Skrevet
On 9/28/2021 at 8:19 PM, Athena79 said:

Moxnes som strømminister. 

Takk der fikk jeg meg en god latter😂

• Liker 1
Skrevet
frogger skrev (11 minutter siden):

Takk der fikk jeg meg en god latter😂

Ja, han vil jo ikke engang ha kabelen mellom Norge og Storbritannia. Funker ikke å være ego på elektrisitet!

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Og egen boliglånrenteminister.

Trengs neppe med rekordlav boliglånsrente.

• Liker 1
Skrevet
Laycee skrev (7 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvor grensen din for ubetydelige møkkaland går, men det er rundt 70 land i verden som har en befolkning på under 10 millioner. Det er hundre millioner av mennesker. Alle land må gjøre sin del.

Av de 70 var Norge det eneste landet som, i kraft av å skulle "redde verden", slapp bomber over Libya på vilkårlig måfå. 588 bomber uten et eneste konkret mål. Med det fant vi også vårt absolutte lavmål noensinne.

Verden blir et sted hvis Norge gjør ingenting. Det er fakta.

Skrevet
Egenskap skrev (På 28.9.2021 den 20.18):

Ja jeg fatter ikke hvorfor ikke flere stemte på Demokratene…

Skrevet
Laycee skrev (7 timer siden):

Norge kan sørge for seg selv, vi kan ikke redde hele verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...