AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Jobber i butikk og får nå bare vakter som er under 7 timer, og da har jeg ikke rett på ammefri.. 6 timer med arbeid blir det da. Irriterer meg over det da jeg får så brystspreng og må jobbe til stenging, og da har babyen allerede lagt seg. Måtte bare få dette ut! Anonymkode: c70c2...ebb
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Du har rett til så mye ubetalt ammefri som du trenger uansett lengde på vakta. Men jobber du 7 timer eller mer har du rett på en time betalt ammefri. Slu måte å snø seg unna på synes jeg. Men du kan uansett ta ut ammefri i midten av vakta hvis brystene sprenger og du trenger å pumpe f. Eks. Anonymkode: 2625f...8cf 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Du har rett til så mye ubetalt ammefri som du trenger uansett lengde på vakta. Men jobber du 7 timer eller mer har du rett på en time betalt ammefri. Slu måte å snø seg unna på synes jeg. Men du kan uansett ta ut ammefri i midten av vakta hvis brystene sprenger og du trenger å pumpe f. Eks. Anonymkode: 2625f...8cf Slu måte av arbeidsgiver mente jeg. Anonymkode: 2625f...8cf
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Ehm. Hvor lange vakter jobbet du før, før graviditeten? Kan ikke fatte at det skal være lov å med vilje sette opp vakter så du ikke utløser ammefri. Anonymkode: 538fb...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Jævlig slu arbeidsgiver ja. Er du fagorganisert? Ellers - som nevnt har du i det minste rett på ubetalt ammefri. "Ubetalt ammefri Arbeidstakarar med kortare dag enn sju timar har rett til så mykje ubetalt ammefri som dei har behov for. Det er inga øvre grense for alderen på barnet for å ha rett til ubetalt ammefri.". https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/permisjoner/foreldrepermisjon/ammefri/ Anonymkode: dd968...22c 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Ehm. Hvor lange vakter jobbet du før, før graviditeten? Kan ikke fatte at det skal være lov å med vilje sette opp vakter så du ikke utløser ammefri. Anonymkode: 538fb...ae7 Vanlige vakter, men har ca 30% fast stilling og brukte å jobbe 100%. Ble lovet høyere fast stilling, men det ble gitt bort til noen andre da de fant ut av graviditeten. Ble fortalt at de ikke fant min søknad og at stillingen har blitt gitt bort. Anonymkode: c70c2...ebb
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vanlige vakter, men har ca 30% fast stilling og brukte å jobbe 100%. Ble lovet høyere fast stilling, men det ble gitt bort til noen andre da de fant ut av graviditeten. Ble fortalt at de ikke fant min søknad og at stillingen har blitt gitt bort. Anonymkode: c70c2...ebb Det der er ulovlig. Er du fagorganisert? Anonymkode: 538fb...ae7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vanlige vakter, men har ca 30% fast stilling og brukte å jobbe 100%. Ble lovet høyere fast stilling, men det ble gitt bort til noen andre da de fant ut av graviditeten. Ble fortalt at de ikke fant min søknad og at stillingen har blitt gitt bort. Anonymkode: c70c2...ebb Fagforening... Er du ikke medlem, meld deg inn og få hjelp. Dette er helt klar diskriminering og ulovlig. Hvis ikke noen tar kampen kommer de til å fortsette å bryte loven og utnytte kvinner. Anonymkode: dd968...22c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå