Gå til innhold

Kostholdsregulert diabetes - tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen med kostholdsregulert svangerskapsdiabetes fortelle meg hva dere spiser?

Anonymkode: 73164...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiber fiber fiber. Ikke godteri, juice og andre raske carbs. Bacon. Avokado. Litt epler. En rute 70% sjoko om dagen. Masse ost på brødskiven. 

• Liker 1
Skrevet

Middag mest med fisk og grønnsaker. Grovt brød/knekkebrød med hvit ost eller leverpostei, eller egg. Salater. Yoghurt naturell, sunne frokostblandinger. Null sjokolade osv. Holder på å bli sprø. Og veldig lei av mat. 

Anonymkode: fbbdc...7f9

Skrevet

Måtte ta insulin da det var umulig å regulere det fastende blodsukkeret, men måltidene ble fint kostregulert.

Spiste moderat lavkarbo i første svangerskap etter å ha ført matdagbok i to uker, med måling før etter hvert måltid. I denne perioden fikk jeg kartlagt hva som trigget blodsukkeret og tilpasset kostholdet deretter.

Anonymkode: 45d8b...83a

Skrevet
H06J88 skrev (11 timer siden):

Fiber fiber fiber. Ikke godteri, juice og andre raske carbs. Bacon. Avokado. Litt epler. En rute 70% sjoko om dagen. Masse ost på brødskiven. 

Takk for svar. Kunne du spise brødskive?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Måtte ta insulin da det var umulig å regulere det fastende blodsukkeret, men måltidene ble fint kostregulert.

Spiste moderat lavkarbo i første svangerskap etter å ha ført matdagbok i to uker, med måling før etter hvert måltid. I denne perioden fikk jeg kartlagt hva som trigget blodsukkeret og tilpasset kostholdet deretter.

Anonymkode: 45d8b...83a

jeg tenkte legge meg på moderat lavkarbo, så fint å høre at det funker. 

Skrevet

Mye protein. Egg til frokost. Havregrøt gikk også ok. Brød var ille. 

Anonymkode: 53ce2...cfa

Skrevet

Lavkarbo. Brukte blodsukkermåler til å begynne med for å se hva mitt blodsukker tålte dårligst. Korn og frukt så jeg at jeg må holde meg unna.

Anonymkode: 5164c...a63

Skrevet

Først må du finne ut hva som får blodsukkeret til å stige. Jeg kunne ikke spise brødskiver, poteter eller havregrøt. Frukt gikk i moderate mengder.

Frokost: 250 gram cottage cheese, 120 gram frukt og bær, diverse frø som topping.

Lunsj: To lavkarbo knekkebrød med pålegg, gjerne egg eller makrell i tomat. Et glass melk. Grønt ved siden av.

Mellommåltid: En skyr og 20 gram 70% sjokolade eller mørkere, noen mandler eller nøtter.

Middag: Salat med minimum 100 gram av enten kylling, kjøtt, fisk eller omelett. Litt ost i salaten.

Anonymkode: 61194...78d

• Liker 1
Skrevet

Spiser proteinbrød. Kan også komme unna med brød med mye fiber. Det kommer litt ann på kroppen din tror jeg. Enig med andre her. Dritt lei mat. Ikke sjans i havet for å legge på seg masse i allefall

Skrevet
H06J88 skrev (41 minutter siden):

Spiser proteinbrød. Kan også komme unna med brød med mye fiber. Det kommer litt ann på kroppen din tror jeg. Enig med andre her. Dritt lei mat. Ikke sjans i havet for å legge på seg masse i allefall

Skjønner man blir drittlei mat når man spiser «slankemat» som brukeren over 😟 Tror jeg skal gjøre grønnsakene til en fest, og fett kan man jo gjøre mye gøy og smaksrikt med.

Får prøve meg frem. 

Takk for svar alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...