Gå til innhold

Mobil på do?

Bruker du mobilen på do?  

73 stemmer

1. 1. Bruker du mobilen på do?

• Ja
      56
    • Nei
      17

Fremhevede innlegg

Skrevet
Xanadu skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg leser ofte nyheter på do. Før jeg tørker meg, altså. Jeg tørker meg ikke med mobilen, og jeg vasker hendene før jeg tar i telefonen etter å ha gjort det jeg skal på do. 

😂😂😂

Anonymkode: 36eae...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hvis jeg driter 👍🏻 

Anonymkode: 36eae...87e

Skrevet

Alltid, er fast inventar ved bruk av doskåla. Legger den fra meg når hygieniske tiltak skal gjennomføres. 

Mulig det ikke er tidenes hygienetiltak, men min mobil - så bryr meg ikke så fælt.

Anonymkode: 5cec9...d87

Skrevet

76,74% så langt. Det var mer normalt enn jeg trodde.😅

Anonymkode: c0697...460

• Liker 2
Skrevet

Alltid når jeg er hjemme- sjelden gang hjemme hos andre- og definitivt aldri på offentlige toaletter. 

Anonymkode: c0f0e...9ec

Skrevet

Har alltid med meg mobilen på badet om morgenen, og det første jeg gjør der er å gå på do.

Prøver også  huske den om jeg får sånn plutselig vondt i magen, etter f.eks. å ha spist mye melkeprodukter etter noen dagers opphold - da kan det ta litt tid før jeg kommer ut igjen.

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Såså. Du tar på deg buksa og tar på knapper o.l før du vasker hendene. Dette blir du gående i resten av dagen:-)

Anonymkode: 03a0f...3cd

Ja, men man kler ikke på seg igjen med samme hånd som man har tørket seg bak med vel? Jeg tørker med høyre og drar buksa opp med venstre, og knepper igjen etter håndvask.

Anonymkode: 90359...345

Skrevet

Tja, hvis man er på tarmtømming før en undersøkelse, så må man jo bedrive tiden med noe mens naturen går sin gang😅

Anonymkode: 3c1b1...60a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men man kler ikke på seg igjen med samme hånd som man har tørket seg bak med vel? Jeg tørker med høyre og drar buksa opp med venstre, og knepper igjen etter håndvask.

Så..   alt på badet er forurenset så med mindre man oppbevarer tannbørsten i en forseglet kiste så er det en helserisiko? Ingenting kan røres og du klarer å kneppe buksen med kun venstre hånd. Ikke verst. Har du tenkt over at alle i tråden som sitter på do med tlf,  bruker begge hendene på å ta på buksen og har tannbørste ved vasken...   de lever i beste velgående....      ?

Anonymkode: 6baed...97e

• Liker 2
Skrevet

Hjemme har jeg faktisk en egen mobil liggende på badet, og den bruker jeg til å lese nyheter osv mens jeg sitter på do. Før leste jeg blader eller en bok. Ser ikke helt forskjellen. Lettere å sprite av en mobil enn et blad eller en bok, så egentlig er det å nå bruke mobil et fremskritt.

Tar ikke frem mobilen på andre toalett. Den jeg bruker 95% av tiden, ligger da trygt i lommen og skal ikke tilsmusses av andres mer eller mindre gode/dårlige toaletthygiene.

Anonymkode: 843aa...ee9

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Jeg har vokst opp med at det er normalt å gjøre "noe" mens man er på do. Når jeg var liten hadde vi alltid diverse blad, deriblant Donaldblad, liggende ved siden til lesing for hele familien. :laugh:

Nå som voksen bruker jeg enten tiden til å lese en eller to sider i ei bok jeg har liggende som jeg ikke finner tid til å lese ellers, eller så sitter jeg på mobilen med et eller annet.

Og nei, mobilen (eller bøker/blad) blir ikke mer skitne enn om jeg skulle ha stirret rett inn i veggen mens jeg gjør det jeg skal gjøre. Mobilen/boka legger jeg fra meg før jeg skal tørke meg. Jeg tar ikke i mobilen/boka igjen før doen er trekt opp og hendene er både vasket og tørket.

Uansett så skal lokket på doen alltid være stengt før man trekker opp, så bakterier fra doen skal uansett ikke klare å spre seg særlig langt - iallefall ikke langt nok til å nå mobilen eller boka mi som er et lite stykke unna doen! Dette er ikke et problem for vanlige, oppegående folk.

Anonymkode: 64c2f...140

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Så..   alt på badet er forurenset så med mindre man oppbevarer tannbørsten i en forseglet kiste så er det en helserisiko? Ingenting kan røres og du klarer å kneppe buksen med kun venstre hånd. Ikke verst. Har du tenkt over at alle i tråden som sitter på do med tlf,  bruker begge hendene på å ta på buksen og har tannbørste ved vasken...   de lever i beste velgående....      ?

Anonymkode: 6baed...97e

Les det jeg skriver da. Hånda du bruker til å tørke deg i ræva med skal ikke borti andre ting før den er vasket. Det er ikke vanskelig. Jeg knepper igjen buksa etter at jeg har vasket hendene.

Skrevet

Syns det er ekkelt og kvalmt når folk tar med blader, bøker eller telefon på do🤢

Skrevet (endret)

Jeg har aldri med meg telefonen på do (men jeg har alltid lesestoff liggende der). Dels er jeg såpass gammel(dags) at selv om telefonen nå har mange bruksområder er den fortsatt først og fremst en kommunikasjonsverktøy, og på do foretrekker jeg å være alene, utilgjengelig og lite meddelsom, og dels rett og slett fordi badet er så lite og trangt at det ville være så fort gjort å feie den i gulvet eller søle vann på den.

Endret av Daria
Skrevet

Jeg synes bøker og blader på do er mye eklere. De trekker til seg fukt på en helt annen måte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...