Gå til innhold

Mor kjeftet på barnet sitt i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk så vondt i magen i dag over en hendelse ved henting i barnehagen. 

Var i gangen sammen med gutten min for å hente tingene hans og han skulle kle på seg før vi dro. Da hører jeg en mor si til sønnen min «Hvorfor gjør du dette? Ser du ikke at du vrenger genseren din når du gjør sånn? Dette orker jeg ikke å hjelpe deg med, du er stor gutt nå. Jeg er så forbanna lei av deg.» «unnskyld mamma..» hørte jeg gutten si. 
Denne moren jobber i en annen barnehage i nærheten. For en måte å møte barnet sitt på. 
Hørt henne kjefte på gutten flere ganger tidligere. 
Bør jeg si noe til henne? Skjønner om hun er sliten etter en lang arbeidsdag, men man tar jo ikke det ut på barnet slikt.. 

Gutten min kan være vanskelig og ikke høre etter, men bruker aldri nedsettende og krasse ord mot han fordi. 

Anonymkode: cdbc4...8bf

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si heller ifra til personalet. 

Dersom de har reagert på andre ting vil slike observasjoner som du kommer med, styrke barnehagens sak i en eventuell samtale med mor 

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var i gangen sammen med gutten min for å hente tingene hans og han skulle kle på seg før vi dro. Da hører jeg en mor si til sønnen min «Hvorfor gjør du dette? Ser du ikke at du vrenger genseren din når du gjør sånn? Dette orker jeg ikke å hjelpe deg med, du er stor gutt nå. Jeg er så forbanna lei av deg.» «unnskyld mamma..» hørte jeg gutten si. 
Denne moren jobber i en annen barnehage i nærheten. For en måte å møte barnet sitt på. 
Bør jeg si noe til henne? Skjønner om hun er sliten etter en lang arbeidsdag, men man tar jo ikke det ut på barnet slikt.. 

Gutten min kan være vanskelig og ikke høre etter, men bruker aldri nedsettende og krasse ord mot han fordi. 

Fortjente det sikkert

Anonymkode: 9a5e5...874

• Liker 9
Skrevet

Det er innafor å bli oppgitt å lei, men man sier ikke at man er lei av ungen sin. Synes du skal nevne det for bhg.

Anonymkode: 6684e...b7d

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fortjente det sikkert

Hva feiler det deg? 

Anonymkode: 4cee6...b17

• Liker 43
Skrevet

Meld fra til personalet så kan de følge med på det. 

Anonymkode: 4cee6...b17

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Huff! Dette knuser hjertet mitt 😞

Anonymkode: b0d3a...f61

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fortjente det sikkert

Tenkte det samme. Alle kan ha kort lunte etter en lang dag på jobb og så en vrang kid. 

• Liker 7
Skrevet

jeg hadde ikke gjort noe. 

Anonymkode: c1938...19b

• Liker 8
Skrevet
got2go skrev (Akkurat nå):

Tenkte det samme. Alle kan ha kort lunte etter en lang dag på jobb og så en vrang kid. 

Om en snakker slik med barnet sitt bør en faktisk gå i seg selv. En ting er at det er lite effektiv måte å lære ungen hva som er rett oppførsel, det andre er at en skader selvfølelsen til barnet 

Jeg hadde også nevnt det for personalet i barnehagen.

Anonymkode: b3503...c73

• Liker 24
Skrevet
got2go skrev (6 minutter siden):

reagerte ikke jeg heller, før jeg leste at moren sa at hun var lei av deg. det sier man ikke til barnet sitt. stakkar liten

Anonymkode: 7f81d...12b

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om en snakker slik med barnet sitt bør en faktisk gå i seg selv. En ting er at det er lite effektiv måte å lære ungen hva som er rett oppførsel, det andre er at en skader selvfølelsen til barnet 

Jeg hadde også nevnt det for personalet i barnehagen.

Anonymkode: b3503...c73

Synes gutten alltid ser lei seg ut når jeg møter han i barnehagen. Leker mye for seg selv. 
Gutten min leker med han iblant. 

Jeg kan ha kort lunte selv iblant, men jeg prøver å gå litt i meg selv.

ts

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville nevnt det til ped leder på avdelingen. så kan de ta det videre derfra.

• Liker 5
Skrevet

Men å hakke på gutten fordi han tok av seg genseren på feil måte er ikke måten man møter barnet på 🤷‍♀️

ts

• Liker 12
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen ganger er man rett og slett nødt til å bryte ut av denne "være kamerat/venninne" med barnet sitt, og si noe som kan tolkes som krasse ord. Jeg sier ikke at ordbruken til mor er riktig, men det er rom for feiltolkning/høring, og det er i grunn bare den siste "jeg er så forbanna lei av deg"-greia som jeg reagerer på. Det høres voldsomt ut, nesten såpass at det virker urealistisk. Sånn ellers føler jeg mor klart er inne på noe.

De fleste oppfører seg som om oppdragelse er noe vi ikke driver med.

Anonymkode: acba7...80f

• Liker 14
Skrevet

Synes ikke du skal blande deg. Alle kan ha en dårlig dag, og du vet ikke om det kan ha vært andre grunner til at moren oppførte seg slik. Med mindre du mistenker at barnet blir psykisk mishandlet er ikke dette din business.  Ikke bra av henne å si slikt så klart, men her kan du først og fremst ha hørt feil «jeg er så lei av det - ikke deg», og det kan ha skjedd noe akkurat den dagen som gjorde moren spesielt irritabel eller sint. 

Anonymkode: 3cb4a...268

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

reagerte ikke jeg heller, før jeg leste at moren sa at hun var lei av deg. det sier man ikke til barnet sitt. stakkar liten

Anonymkode: 7f81d...12b

Nei, den var over kanten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fortjente det sikkert

Ingen barn fortjener å høre at foreldrene er lei av det. Det er skikkelig stygt gjort å få barnet til å føle seg i veien.

• Liker 10
Skrevet

Enda en fiktiv historie fra barnehagen...

Anonymkode: 83247...398

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...