Gå til innhold

Svarer ikke på om de kommer i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen i familien som aldri svarer på om de kommer, vi sender ut sms i gruppe,og alle svarer bortsett fra denne familien. Hvorfor skal dere være så himla vanskelig å svare om det passer eller ikke. Vi må alltid ringe og da er det bare «regner med det», «tror det» osv..

Anonymkode: 22701...485

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har noen i familien som aldri svarer på om de kommer, vi sender ut sms i gruppe,og alle svarer bortsett fra denne familien. Hvorfor skal dere være så himla vanskelig å svare om det passer eller ikke. Vi må alltid ringe og da er det bare «regner med det», «tror det» osv..

Bare send en sms og si at du regner med de ikke kommer grunnet manglende beskjed. Trenger ikke gjøre det vanskeligere.

Anonymkode: 0ee5c...639

• Liker 10
Skrevet

Da blir hun sikkert sur..

ts

Skrevet

Alle har sitt å slite med og man vet ikke alt om alles situasjon. Kanskje er det vanskelig å si tydelig i fra om de kan eller ikke fordi de rett og slett har det litt uforutsigbart i hverdagen. Det kan være noen i familien som har en tilstand som gjør at det er vanskelig å vite på forhånd om det blir en god dag eller dårlig dag. 

Det går an å spørre helt konkret om det er viktig "hei, nå skal jeg bestille/kjøpe inn mat til selskapet i morgen - kommer dere, og hvor mange i såfall?". 

Anonymkode: 8f710...8bd

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan sikkert være mange grunner 

de vet ikke om de kan

Glemmer å svare fordi hverdagen er veldig travel 

kanskje dere sender inviten til en mann? Og det må avklares med konen og så blir det glemt?

Anonymkode: 172d6...e18

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare send en sms og si at du regner med de ikke kommer grunnet manglende beskjed. Trenger ikke gjøre det vanskeligere.

Anonymkode: 0ee5c...639

De har ikke spesielt lyst og utsetter å si nei fordi det er ubehagelig

Anonymkode: 172d6...e18

• Liker 2
Skrevet

Ta å tagg de inne i gruppa du sendte ut invitasjonen, og spør om de kommer. Hvis de svarer kanskje, eller vet ikke. Får du skrive at du MÅ ha beskjed innen den og den datoen. Og hører du ikke noe da, så spør du ikke flere ganger. Bare regn med at de ikke kommer. Om de skulle komme, så blir det kleint for de isåfall. Ufattelig respektløst og ikke gi beskjed.

• Liker 5
Skrevet

Huff, har noen sånne i familien vi også.. er så forbanna irriterende. De dukker stort sett alltid opp, men kan aldri svare på om de kommer eller ei… er så fristende å bare la være å kjøpe inn mat til dem, men har liksom ikke samvittighet til det heller 

Anonymkode: 79b9e...0c1

• Liker 2
Skrevet

Det er dårlig å ikke svare på en invitasjon. Blir man invitert i selskap så svarer man. Er man usikker på om man kan så svarer man at man er usikker. 
Normal folkeskikk. 

Anonymkode: e5d11...0b1

• Liker 4
Skrevet

Veldig uhøflig. Hadde dette vært meg tror jeg at jeg hadde spurt ansikt til ansikt hvorfor de aldri svarer. Det er  nødvendig å kunne planlegge mengde mat.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da blir hun sikkert sur..

ts

Da får hun bare bli sur da! Gi dem en svarfrist, minn dem på det når den nærmer seg, hvis du ikke har fått svar innen da så regner du de som at de IKKE kommer!

Anonymkode: c2e50...075

• Liker 3
Skrevet

Kan være mange grunner. 

Mye som skjer akkurat i det tidsrommet som gjør at det ikke passer, samtidig som de synes det er vanskelig å si nei?

Har avslag blitt tatt dårlig imot før? Og det er derfor de er litt vage?

Ikke alle som er komfortable å ta ting i gruppe chatter heller.

Har selv prøvd meg på avslag tidligere og blitt møtt med «jammen det det får dere jo til likevel». Når to ting falt på samme helg, dog ulik dag. Ikke alle som har forståelse for at noen kanskje ikke har overskudd til to store begivenheter samme helg og deretter rett på full skole/arbeidsuke.  Og merker at jeg kan bli litt vag, når svaret ditt blir avvist med ikke god nok grunn eller blir til en diskusjon.

Anonymkode: 32e0d...786

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan være mange grunner. 

Mye som skjer akkurat i det tidsrommet som gjør at det ikke passer, samtidig som de synes det er vanskelig å si nei?

Har avslag blitt tatt dårlig imot før? Og det er derfor de er litt vage?

Ikke alle som er komfortable å ta ting i gruppe chatter heller.

Har selv prøvd meg på avslag tidligere og blitt møtt med «jammen det det får dere jo til likevel». Når to ting falt på samme helg, dog ulik dag. Ikke alle som har forståelse for at noen kanskje ikke har overskudd til to store begivenheter samme helg og deretter rett på full skole/arbeidsuke.  Og merker at jeg kan bli litt vag, når svaret ditt blir avvist med ikke god nok grunn eller blir til en diskusjon.

Men det er sånn hver eneste gang, også spør jeg når det nærmer seg og da er svaret «Ja, regner med vi kommer», og så kommer de. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er sånn hver eneste gang, også spør jeg når det nærmer seg og da er svaret «Ja, regner med vi kommer», og så kommer de. 

ts

Så rart? Bor dere langt unna,  så det er litt krevende å komme for et selskap?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ts

Kanskje de er av typen hvor «Regner med det» = ja 

• Liker 1
Skrevet

Vi har også noen som er slik. Det "verste" er at vi ser på messenger at de leser alt som er der, med det samme det kommer noe nytt. Hadde de bare hatt baller nok til å si i fra om at de kommer/ikke kommer, så hadde det vært mye enklere å forholde seg til de.

Anonymkode: 4ced2...b72

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har også noen som er slik. Det "verste" er at vi ser på messenger at de leser alt som er der, med det samme det kommer noe nytt. Hadde de bare hatt baller nok til å si i fra om at de kommer/ikke kommer, så hadde det vært mye enklere å forholde seg til de.

Anonymkode: 4ced2...b72

Herregud da, selv om man "ser" noe på messenger med en gang så har man ikke nødvendigvis tid til å svare eller oversikt om man kan eller ikke. Jeg svarer aldri ja eller nei på noe før jeg har snakket med mannen og sett an om vi faktisk kan eller ikke. 

Ts, hvis de alltid svarer "ja, regner med at vi kommer" også kommet de, så høres det jo bare ut som du og de kommuniserer litt annerledes. Jeg er nok også litt sånn som ditt familiemedlem, for jeg synes ofte det er vanskelig å si "ja, vi kommer alle sammen helt sikkert" selv om jeg har alle intensjoner om å komme - fordi jeg eller et barn er litt småsyke og kanskje blir verre, eller det er travelt på jobb og ikke sikkert jeg rekker, osv. 

Anonymkode: 8f710...8bd

• Liker 2
Skrevet

Det er fryktelig irriterende, vi har også en sånn familie i slekta, og siden ene tingen de blir bedt på hos oss alltid er dag etter helligdag så er det vanskelig pga mat feks, siden de da ikke gir beskjed eller gir beskjed i løpet av helligdagene. De er fem stk, så det er liksom ikke bare å beregne litt ekstra, stort sett så dukker de ikke opp.

Skrevet

Jeg pleier bare å tagge i gruppa, og skrive "I morgen skal jeg handle inn - siste sjans til å melde tilbake, hører jeg ikke fra dere tar jeg det som at dere ikke kommer". 

Da forstår også resten av gruppa hvorfor det er for lite mat om disse likevel dukker opp. 

Anonymkode: c475d...3c0

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er sånn at de synes det er vanskelig å avslå eller det er mye akkurat da, men redde for å skuffe eller såre dere. Så kan jo dere spørre - Prøver å avklare hvor mange vi blir, var det sånn at det blir litt vanskelig/hektisk å få til for dere den dagen? 

Kan være lettere å svare på enn -kan dere? For noen ganger kan man i utgangspunktet, men det bare passer ganske dårlig likevel😅Da viser dere jo forståelse dersom det er det som er tilfellet, mens de må være tydeligere hvis det faktisk er slik at de kan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...