AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Jeg er lærer på ungdomsskole, og fikk i dag en pakke i posten som inneholdt kondomer og glidemiddel fra et firma hvor man kan bestille det gratis fra. Jeg ringte dem og fikk vite hvordan man kan sjekke hvem som har bestilt det, og fant ut at det er en av mine elever. Synes dette er ubehagelig både fordi jeg har skjult adresse og fordi å bestille noe sånt til læreren sin er helt upassende. Bør jeg gå til rektor med dette? Anonymkode: ab6dd...4ec
Million Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Det høres jo ut som et harmløst ungdomsskole-pek, men du kan jo nevne det for rektor. Vet rektor at du har skjult adresse? Og hvor er det sannsynlig at eleven har fått adressen din fra? Er det et lite sted, vet vel alle hvor alle bor, men er det i en by må eleven jo kanskje ha snoket steder de ikke har lov å snoke. 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Ja, selvfølgelig bør du gå til rektor med det! Anonymkode: 8d902...6d1 9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er lærer på ungdomsskole, og fikk i dag en pakke i posten som inneholdt kondomer og glidemiddel fra et firma hvor man kan bestille det gratis fra. Jeg ringte dem og fikk vite hvordan man kan sjekke hvem som har bestilt det, og fant ut at det er en av mine elever. Synes dette er ubehagelig både fordi jeg har skjult adresse og fordi å bestille noe sånt til læreren sin er helt upassende. Bør jeg gå til rektor med dette? Anonymkode: ab6dd...4ec Absolutt, hvis du tror rektoren har et større behov for pakken med kondomer og glidemiddel Anonymkode: 84604...5af 20
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ringte dem og fikk vite hvordan man kan sjekke hvem som har bestilt det, og fant ut at det er en av mine elever. Tipper eleven som har bestilt dette har oppgitt navnet til noen andre. Hvordan kunne du sjekke dette, forresten? Anonymkode: 4a812...544 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 Hvis du virkelig er lærer på en ungdomskole bør du ikke spørre oss om dette. Anonymkode: 6df41...585 9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er lærer på ungdomsskole, og fikk i dag en pakke i posten som inneholdt kondomer og glidemiddel fra et firma hvor man kan bestille det gratis fra. Jeg ringte dem og fikk vite hvordan man kan sjekke hvem som har bestilt det, og fant ut at det er en av mine elever. Synes dette er ubehagelig både fordi jeg har skjult adresse og fordi å bestille noe sånt til læreren sin er helt upassende. Bør jeg gå til rektor med dette? Anonymkode: ab6dd...4ec Jaaaa fortell oss dette:-) Anonymkode: b6ee6...40a 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Når jeg var ungdom så var det et par lærere «alle» hatet og kunne gledelig ha sendt kondomer i posten så de ikke reproduserer seg. Det var min første tanke. Eller så er det bare et helt vanlig spøk. Uansett hadde jeg gitt beskjed til rektor men ellers ikke lagd noe mer ut av det. Anonymkode: 06da4...dad 4
Bamba Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tipper eleven som har bestilt dette har oppgitt navnet til noen andre. Hvordan kunne du sjekke dette, forresten? Anonymkode: 4a812...544 Endret 28. september 2021 av Bamba Feil
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 12 minutter siden, Million said: Det høres jo ut som et harmløst ungdomsskole-pek, men du kan jo nevne det for rektor. Vet rektor at du har skjult adresse? Og hvor er det sannsynlig at eleven har fått adressen din fra? Er det et lite sted, vet vel alle hvor alle bor, men er det i en by må eleven jo kanskje ha snoket steder de ikke har lov å snoke. Det er i en større by, så jeg vet ikke hvor eleven kan ha snoket. Jeg tror ikke at rektor vet at adressen min er skjult. Anonymkode: ab6dd...4ec
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 Hadde ville tatt det opp med rektor mens det er ferskt. Tilfelle det skjer noe mer fremover. Anonymkode: 10392...2ce 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Tipper eleven som har bestilt dette har oppgitt navnet til noen andre. Hvordan kunne du sjekke dette, forresten? Anonymkode: 4a812...544 Firmaet som står som avsender fortalte at telefonnummeret bestillingen kommer fra står som en kode på konvolutten. Anonymkode: ab6dd...4ec 2
Hr. Aktiv Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, selvfølgelig bør du gå til rektor med det! Anonymkode: 8d902...6d1 Trenger rektor kondomer og glidemiddel liksom? 2
Million Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er i en større by, så jeg vet ikke hvor eleven kan ha snoket. Jeg tror ikke at rektor vet at adressen min er skjult. Anonymkode: ab6dd...4ec Kan de ha fått adressen av rektor eller andre ansatte på skolen da, under påskudd av at de trenger den til noe annet? For eksempel late som de skulle sende deg blomster til bursdagen eller fordi du er en sånn god lærer? Og så var det til prank i stedet. Spør rektor hvem som kan ha gitt eleven adressen din, og gjør det klart at den skal være skjult. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Nei, du går ikke til rektor - Neste gang du har eleven i en fullstappet time så sier du høyt at kondomene og glidemiddelet som ble bestilt av vedkommende nå har kommet, og så går du ned til pulten og leverer det fra deg,samtidig som du sier hvordan du fikk vite hvem som bestilte det. Sikre gjerne den opplysningen skriftelig først, siden ungdommens foreldre kanskje ber om det. Anonymkode: 26fdd...da2 15
GammelKaktus Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 Hr. Aktiv skrev (7 minutter siden): Trenger rektor kondomer og glidemiddel liksom? 2
Magika_fra_Fyll Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Jeg ville forbigått det i stillhet uten å ta det opp med rektor og slikt, høres ut som de vanlig tullestrekene man må regne med fra ungdomsskoleelever 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 Hadde gitt eleven kondomene i full klasse og sagt "disse havnet visst på feil adresse" med et smil. Humor, men også å gjøre dem litt flaue, funker alltid. Da mine (yngre elever) begynte å tegne peniser overalt spurte jeg i full klasse hva som var så syykt spennende med peniser? Kidsa fniste litt, og så sluttet de med penisene. Anonymkode: d67bb...9d3 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 Blås de opp og fyll klasserommet med dem! Anonymkode: 6312b...2e4 1
Daria Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 Hvis arbeidsgiver ikke vet at adressen din er skjult, er den jo i praksis ikke det. Jeg ville latt det forbigå i stillhet, det er et barnslig og strengt tatt harmløst pek - at det ikke får noen oppmerksomhet overhodet er antagelig mer skuffende for eleven enn å få en reprimande for det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå