AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Jeg og mannen skulle ha en kjærestekveld igår og vi spiste god middag før vi tok med litt vin i sofaen. Jeg skrudde av tv og ville at vi skulle si fine ting til hverandre og etterpå hva vi syns den andre kunne bli bedre på. Han begynte og sa skikkelig fine ting til meg og når han kom til verste med meg så sa han at han syns jeg er slarvat og slurvat. Slurv var visst at jeg ikke var nøye med vasking og hygiene alltid. Slarvat var at han syns det ble for mye kakling og at jeg ikke pratet pent om andre alltid. Han nevnte samboeren til kompisen hans som jeg hadde snakket stygt om og det syntes han ikke noe om, men han vet heller ikke hvorfor jeg snakket stygt om henne. Jeg hadde en go grunn for å være sur på henne for å si det sånn. Ble sjokkert over å høre det han sa. Satt korka på vinflaska og gikk, gadd ikke prate mer med han. Jeg hadde tenkt til å si fantastiske ting om han og når jeg kom til verste skulle jeg si f.eks at han kunne bli flinkere til å lytte i blandt. Ingenting styggere enn det, ble derfor sjokkert over at han kom med det han gjorde for det går på meg som person og syntes det var stygt av han. Er litt sjokka idag også og kjenner jeg er sur på han. Ikveld får jeg skru av tven og ta en prat med han men aner ikke hva jeg kan si og hvordan få han til å forstå at dette såret meg? Anonymkode: ecd43...5cf 1
Populært innlegg Viktualia Skrevet 28. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 28. september 2021 Hvorfor BER du han om å gi deg tilbakemelding på ting du kan bli bedre på hvis du ikke vil høre på det? 238 1
Populært innlegg Pås Skrevet 28. september 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 28. september 2021 Jeg skjønner at du ble såret, men hvis dere hadde planlagt å snakke om hva dere kunne bli bedre på må du nesten tåle det... mange kvinner er "slarvat", og nå trodde mannen din åpenbart at dette var en god anledning til å ta opp at han reagerte på det. Ikke still spørsmål hvis du ikke tåler svaret tenker jeg... 87
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Det opplegget her minner meg litt om jobbintervju, hvis man blir spurt om negative sider så svarer man perfeksjonisme er min største svakhet, eller at man arbeider for hardt, bare at TS tydeligvis forventet å få noe lignende som svar angående egne svake sider. Anonymkode: 38d73...f67 33
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 1 minutt siden, Pås said: Jeg skjønner at du ble såret, men hvis dere hadde planlagt å snakke om hva dere kunne bli bedre på må du nesten tåle det... mange kvinner er "slarvat", og nå trodde mannen din åpenbart at dette var en god anledning til å ta opp at han reagerte på det. Ikke still spørsmål hvis du ikke tåler svaret tenker jeg... Tenkte jeg før praten vår skal ikke si noe og være taus for å få han til å forstå poenget. Han syns jeg prater for mye og nå får han det som han vil. Tenkte jeg kunne åpne med det når jeg tar praten ikveld. Hvor jeg sier grunnen til at jeg har vært stille i hele dag. At der var fordi han ville det jo. For å understreke poeng. Høres greit ut? Anonymkode: ecd43...5cf 2
Populært innlegg got2go Skrevet 28. september 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg og mannen skulle ha en kjærestekveld igår og vi spiste god middag før vi tok med litt vin i sofaen. Jeg skrudde av tv og ville at vi skulle si fine ting til hverandre og etterpå hva vi syns den andre kunne bli bedre på. Han begynte og sa skikkelig fine ting til meg og når han kom til verste med meg så sa han at han syns jeg er slarvat og slurvat. Slurv var visst at jeg ikke var nøye med vasking og hygiene alltid. Slarvat var at han syns det ble for mye kakling og at jeg ikke pratet pent om andre alltid. Han nevnte samboeren til kompisen hans som jeg hadde snakket stygt om og det syntes han ikke noe om, men han vet heller ikke hvorfor jeg snakket stygt om henne. Jeg hadde en go grunn for å være sur på henne for å si det sånn. Ble sjokkert over å høre det han sa. Satt korka på vinflaska og gikk, gadd ikke prate mer med han. Jeg hadde tenkt til å si fantastiske ting om han og når jeg kom til verste skulle jeg si f.eks at han kunne bli flinkere til å lytte i blandt. Ingenting styggere enn det, ble derfor sjokkert over at han kom med det han gjorde for det går på meg som person og syntes det var stygt av han. Er litt sjokka idag også og kjenner jeg er sur på han. Ikveld får jeg skru av tven og ta en prat med han men aner ikke hva jeg kan si og hvordan få han til å forstå at dette såret meg? Anonymkode: ecd43...5cf Men kjære deg. Selv om DU hadde tenkt å si det på den måten og si en såpass uskyldig ting, så er det jo ikke nødvendigvis sånn at han tenker det samme? Å bli kalt slurvete og slarvete er slettes ikke så ille, han kunna ha sagt noe mye verre 😂 Dette er typiske scener hvor dama har en klisjefylt ide om hvordan ting skal være, og så blir hun sur for at mannen ikke er tankeleser. Sånne samtaler med ros og ris er superkleine uansett! Kos dere med vinflaska uten sånne håpløse romantiske scenarioer hvor mannen har innøvde replikker. 66
Populært innlegg Oppgitt78 Skrevet 28. september 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 28. september 2021 Det fremstår jo kanskje mer som om han er relativt flink til å lytte, siden litt av kritikken gikk ut på hvordan du omtaler andre.. 😉 Men, her er det lærdom å hente! Ikke still spørsmål du ikke tåler ærlige svar på.. 👍 71
Populært innlegg Pås Skrevet 28. september 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenkte jeg før praten vår skal ikke si noe og være taus for å få han til å forstå poenget. Han syns jeg prater for mye og nå får han det som han vil. Tenkte jeg kunne åpne med det når jeg tar praten ikveld. Hvor jeg sier grunnen til at jeg har vært stille i hele dag. At der var fordi han ville det jo. For å understreke poeng. Høres greit ut? Anonymkode: ecd43...5cf God gammeldags silence treatment med andre ord? Han sa vel ikke at du pratet for mye, men at du "slarvet" for mye, altså sladret... Synes du bør gå litt i deg selv, dersom du kan gi ham LITT rett bør du bare gi beskjed om at du skal prøve å skjerpe deg og at han kan minne deg på det når du glipper. Jeg hater sladring selv, bare så det er sagt! 62
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenkte jeg før praten vår skal ikke si noe og være taus for å få han til å forstå poenget. Han syns jeg prater for mye og nå får han det som han vil. Tenkte jeg kunne åpne med det når jeg tar praten ikveld. Hvor jeg sier grunnen til at jeg har vært stille i hele dag. At der var fordi han ville det jo. For å understreke poeng. Høres greit ut? Anonymkode: ecd43...5cf Herregud. Ro ned litt. Ja, ta det opp med han, og be om unnskyldning for at du spolerte kvelden uten å forklare hvorfor. Men at DU har idéer om hvordan kvelden skal forløpe seg, som han IKKE VET OM, kan ikke bli om til noe han straffes for dagen etter. Hvis du ikke vil ha tilbakemeldinger, eller det er regler for hva han kan si, må du informere han,antageligvis i detalj. Jeg forstår at du ble snurt, det var kjipe tilbakemeldinger, men heller få de fra samboeren enn en mer perifer person, tenker jeg. Anonymkode: b7df5...a19 41
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 1 minutt siden, Oppgitt78 said: Det fremstår jo kanskje mer som om han er relativt flink til å lytte, siden litt av kritikken gikk ut på hvordan du omtaler andre.. 😉 Men, her er det lærdom å hente! Ikke still spørsmål du ikke tåler ærlige svar på.. 👍 Han er ikke det nei. Sitter han med telf eller ser tv er det umulig å snakke til han eller få kontakt med han. Var det jeg mente, ikke det med sambo til kompisen. Men hadde uansett tenkt til å si det på en enda finere måte også. Eller kanskje ikke si det om lyttinga i det heletatt men noe annet jeg kom på. Var bare et eksempel Anonymkode: ecd43...5cf
Gjest CamillaCollett Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenkte jeg før praten vår skal ikke si noe og være taus for å få han til å forstå poenget. Han syns jeg prater for mye og nå får han det som han vil. Tenkte jeg kunne åpne med det når jeg tar praten ikveld. Hvor jeg sier grunnen til at jeg har vært stille i hele dag. At der var fordi han ville det jo. For å understreke poeng. Høres greit ut? Anonymkode: ecd43...5cf Så du skal straffe ham for å ha svart ærlig på et spørsmål du stilte? Han sa fantastiske ting om deg også, kan du ikke tenke på dem?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 Når det gjelder baksnakking av andre så er jeg enig, det er en sykt stygg egenskap, og jeg mener du burde være rom for å være ærlig på det. Om det gjelder hygiene så er det kanskje en dum måte å ta det opp på ja. Anonymkode: 274db...57e 13
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg skrudde av tv og ville at vi skulle si fine ting til hverandre og etterpå hva vi syns den andre kunne bli bedre på. Anonymkode: ecd43...5cf Ufff.... Leste den delen og visste at dette her går til helvete sikkert. Og det gikk det .... Kvinnfolka ,hahahaha ..... Neste gang ta med vin og sett på musikk og kos dere .... Anonymkode: 427f2...074 21
ValarMorghulis Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tenkte jeg før praten vår skal ikke si noe og være taus for å få han til å forstå poenget. Han syns jeg prater for mye og nå får han det som han vil. Tenkte jeg kunne åpne med det når jeg tar praten ikveld. Hvor jeg sier grunnen til at jeg har vært stille i hele dag. At der var fordi han ville det jo. For å understreke poeng. Høres greit ut? Anonymkode: ecd43...5cf Hørtes ut som en kjempegod idé dersom du ønsker å fremskynde et brudd mellom dere to. Sånn der oppførte jeg meg mot mamma da jeg var et 14 års gammelt hormontroll. Dette er passiv-aggressiv oppførsel som ikke har noe som helst å gjøre med tilbakemeldingen du fikk, og tyder på at DU ikke lytter til det HAN sier. Det han sa til deg kan kanskje ha vært tøft å høre ja, men det er uansett noe du burde ta til deg. Baksnakking er en dårlig egenskap, og det er ikke gøy å høre noen snakke stygt om noen man har et godt forhold til selv. Dårlig hygiene er heller ikke bra. Dette er et forsøk på god kommunikasjon fra mannen din sin side. Når du ber om tilbakemelding på hva du kan gjøre bedre så har du faktisk ikke lov til å bli sur og snurt når han forteller deg ting han syns du kan bli bedre på. Ikke avfei hans meninger med å bli taus, da kommer han aldri til å ta opp problemer med deg igjen. 42
Hr. Aktiv Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg og mannen skulle ha en kjærestekveld igår og vi spiste god middag før vi tok med litt vin i sofaen. Jeg skrudde av tv og ville at vi skulle si fine ting til hverandre og etterpå hva vi syns den andre kunne bli bedre på. Han begynte og sa skikkelig fine ting til meg og når han kom til verste med meg så sa han at han syns jeg er slarvat og slurvat. Slurv var visst at jeg ikke var nøye med vasking og hygiene alltid. Slarvat var at han syns det ble for mye kakling og at jeg ikke pratet pent om andre alltid. Han nevnte samboeren til kompisen hans som jeg hadde snakket stygt om og det syntes han ikke noe om, men han vet heller ikke hvorfor jeg snakket stygt om henne. Jeg hadde en go grunn for å være sur på henne for å si det sånn. Ble sjokkert over å høre det han sa. Satt korka på vinflaska og gikk, gadd ikke prate mer med han. Jeg hadde tenkt til å si fantastiske ting om han og når jeg kom til verste skulle jeg si f.eks at han kunne bli flinkere til å lytte i blandt. Ingenting styggere enn det, ble derfor sjokkert over at han kom med det han gjorde for det går på meg som person og syntes det var stygt av han. Er litt sjokka idag også og kjenner jeg er sur på han. Ikveld får jeg skru av tven og ta en prat med han men aner ikke hva jeg kan si og hvordan få han til å forstå at dette såret meg? Anonymkode: ecd43...5cf Kan trøste deg at du er ikke alene her. Flere damer i den gruppa der som ber om tilbakemelding og når de får det blir sure. Har ikke helt skjønnt vitsen med å spørre når man åpenbart ikke tåler sannheten. 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Slarvat og slurvat er nå ikke det verste man kan være. Jeg er også slarvat og slurvat, og lever helt fint med det 😅 Anonymkode: 8527b...3d8 19
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 ValarMorghulis skrev (4 minutter siden): Tenkte jeg før praten vår skal ikke si noe og være taus for å få han til å forstå poenget. Passiv aggressiv og silence treatment når du hører noe du ikke liker ...du er ikke så god til å ta imot kritikk? Nå er det din tur til å lytte til hva han sier til deg, og ikke gå rett i forsvar. Han synes du er sladrete og uhygenisk.....du har to ører og en munn, på tide å bruke dem riktig. Anonymkode: dbb81...837 23
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 Hensikten med en slik samtale er jo at man skal føle seg trygg på å lufte tanker og følelser, og å ta til seg kritikk så man kan forbedre seg. Du fikk han med på dette på feil grunnlag. Han trodde det var en trygg plass, også ble du fornærmet og har planer om å straffe ham. Det du forteller ham nå er at hans følelser, meninger og tanker ikke er trygge hos deg. Du er ikke en trygg person å dele disse tingene med. Han har også et poeng angående sladringen. Du snakket negativt om din venninne, og sier du har en god grunn til det. Kanskje hun har behandlet deg urettferdig, men du sier også at om han hadde visst hva hun gjorde mot deg, så hadde han forstått. Det forteller meg at du har snakket stygt om henne på en generell basis istedenfor å si "venninna mi gjorde x og y, og jeg føler meg såret." du har altså snakket ned om henne til han, istedenfor å fortelle eksakt hva hun har gjort som såret deg. Jeg ville også sett på det som en veldig negativ egenskap. Anonymkode: 33b80...c22 45
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 10 minutter siden, ValarMorghulis said: Hørtes ut som en kjempegod idé dersom du ønsker å fremskynde et brudd mellom dere to. Sånn der oppførte jeg meg mot mamma da jeg var et 14 års gammelt hormontroll. Dette er passiv-aggressiv oppførsel som ikke har noe som helst å gjøre med tilbakemeldingen du fikk, og tyder på at DU ikke lytter til det HAN sier. Det han sa til deg kan kanskje ha vært tøft å høre ja, men det er uansett noe du burde ta til deg. Baksnakking er en dårlig egenskap, og det er ikke gøy å høre noen snakke stygt om noen man har et godt forhold til selv. Dårlig hygiene er heller ikke bra. Dette er et forsøk på god kommunikasjon fra mannen din sin side. Når du ber om tilbakemelding på hva du kan gjøre bedre så har du faktisk ikke lov til å bli sur og snurt når han forteller deg ting han syns du kan bli bedre på. Ikke avfei hans meninger med å bli taus, da kommer han aldri til å ta opp problemer med deg igjen. Helt enig! TS, her er det du som er helt innihelvetes urimelig og dramatisk. Du viser svært giftig oppførsel både med din reaksjon og med silent treatment. Du er som han der fyren i Parterapi som overdriver noe helt sinnsykt, hvis kona hans gir den svakeste kritikk på noe så skal han plutselig selge hele huset eller hva enn det gjelder. Du spurte om hans ærlige meninger, men så blir du sint når du får dem. De to egenskapene han nevnte er veldig forståelig at han tar opp med deg! Sladring om andre er noe av det mest usexy som finnes, pluss det vitner om lavere intelligens... Just sayin. Det er respektløst uansett hva andre har gjort mot deg. Vær trygg på deg selv uten å snakke ned andre, SÆRLIG når noen har gjort noe galt mot deg. Dét skal jeg love deg er sexy slim bare det! Og hygienen er jo noe som påvirker han direkte, så det er noe han har all rett til å påpeke. Særlig når du spesifikt ber han om å svare på hva dine negative sider er?! Anonymkode: 82c4a...6a8 31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå