Gå til innhold

Hva er det verste du har opplevd på reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på skremmende opplevelser, dårlige erfaringer og lignende. Noe du ikke kommer til å glemme. 

Anonymkode: b7e84...220

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En drosjesjåfør i Budapest.. Han påsto at veien var stengt selv om jeg kunne se andre biler passere uten problemer. Ble truet med anmeldelse da jeg nektet å betale full pris uten å bli kjørt helt fram.

Anonymkode: 8ca20...ec5

Skrevet

Brann i begge motorene på flyet under avgang, ble også forsøkt ranet av to svarte personer en gang jeg var på Gran Canaria.

Anonymkode: fd6ad...878

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 16.07):

En drosjesjåfør i Budapest.. Han påsto at veien var stengt selv om jeg kunne se andre biler passere uten problemer. Ble truet med anmeldelse da jeg nektet å betale full pris uten å bli kjørt helt fram.

Det er jo derfor man bruker appene.  Installer "bolt" om du drar dit igjen. Dette gjelder overalt, men spesielt i sentral europa. I en kontroll for noen år siden tok 78% av taxiene i Praha over dobbelt så mye som det faktisk skal koste.  Dette med å utnytte forvirring angående valutaen,  flytte kommaet på speedometeret verbalt. Eller å bruke såkalte turbotaksameter

Her kan du se  en gruppe Nordmenn bli trukket nesten tre ganger så mye som de skulle blidt I praha.

Her ser du en sjåfør bruke turbotaksameter

• Liker 2
Skrevet

Ganske lite egentlig. Gikk hjem fra barstreet alene en gang fordi jeg var kvalm også var det en mann som bremset farten og kjørte vedsiden av meg i min gangfart. Han sa et eller annet på språket sitt og plystret. Men jeg var så full at jeg ikke ble redd, så jeg eksploderte og skrek WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU, YOU FUCKING PERVERT. UGLY FAT MAN!  Imens jeg gikk fort og aggressivt imot bilen hans også hosjet jeg han unna med hendene. Han bare: 😳...BYE også kjørte han vekk i en rasende fart. Også, kom det en ung gutt på motorsykkel, som sa at det var farlig for blonde jenter å gå alene der, og spurte om han kunne kjøre meg til mitt hotell, også satt jeg på (hadde ikke turt om det var bil) så slapp han meg av ved inngangen. Søt fyr! 

Anonymkode: 0b66a...617

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 16.11):

Brann i begge motorene på flyet under avgang, ble også forsøkt ranet av to svarte personer en gang jeg var på Gran Canaria.

Hva slags relevans har hudfargen til disse to personene egt? Litt rasistisk du

Anonymkode: cb962...853

• Liker 10
Skrevet

Jeg ble smittet med salmonella når vi var i Spania, mens jeg var gravid. Jeg ble innlagt på sykehus, men der hadde de ikke tolker i helgene, så jeg lå i 3 dager og visste ikke om noen ting. Ikke visste jeg hvordan det gikk med babyen eller noe. Det kom både leger og sykepleiere og snakket med meg, men jeg skjønte jo ikke et kvekk. Til slutt tok de ul, mest for å vise meg at baby levde, og etter det ble det lettere å være der.

Anonymkode: f1c7c...8e1

• Liker 4
Skrevet

Har reist veldig mye og har ekstremt få dårlige opplevelser. Kanskje da vi bodde på et hostel i Madrid og et gammelt par på naborommet kjederøykte konstant med døra åpen, og jeg prøvde å forklare til eieren på min dårlige skolespansk at vi ble plaget av det. Hun sprayet litt duftspray i gangen og stakk igjen 😂

Ble også forsøkt lurt i Marokko, men var ekstremt på vakt, så gikk heldigvis greit, men det var litt ubehagelig.

Gikk meg vill i jungelen i Taiwan, men igjen endte det helt greit, det bare tok noen timer å finne sivilisasjonen.

Anonymkode: 25145...ccf

• Liker 2
Skrevet

Reiste med noen 200 t/r mil for å dra til ikea. Angrer angrer angrer. 

Anonymkode: 5548c...a24

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nå ble vi faktisk advart mot disse i bussen på vei fra flyplassen til hotellet, fikk beskjed om å unngå øyekontakt og styre klar av disse damene som "selger" armbånd og mennene som selger klokker.

Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at disse migrantene fra Afrika og Marokko kan skape veldig ubehagelige situasjoner for både turister og lokalbefolkning. 

• Liker 5
Skrevet

En chartertur til Tunisia. Aldri mer.

Anonymkode: a4787...1aa

• Liker 1
Skrevet

Jeg var alene på ferietur til Tenerife en gang. Om kvelden og natta valgte jeg å dra ut i Playa De Las Americas for å sjekke utelivet der. I det ene strøket ble jeg slått, holdt fast og forsøkt rana av flere prostituerte damer, og de oppførte seg sånn mot andre menn også. Heldigvis klarte jeg å rive meg vekk fra dem, og da løp jeg som regel unna eller så gikk jeg bare som vanlig unna. De tilbudte meg også narkotika og seksuelle tjenester, men der også klarte jeg å si tydelig nei. I samme område var det også en del afrikanske menn som solgte narkotiske stoffer til forbipasserende på gata. Det virka som at de hadde et slags samarbeid der. I akkurat dette strøket var det også én mann og flere damer som forsøkte å dra inn meg og andre forbipasserende inn i en "clip joint", hvor det tydeligvis var svindel, prostitusjon og andre ting som foregikk. 

Jeg kommer aldri til å reise tilbake til denne plassen på Tenerife senere i livet. Selv om klimaet er behagelig året rundt og det er gode muligheter for bading der, vil jeg heller besøke andre plasser :)

Heldigvis har jeg hatt flest gode erfaringer når jeg har reist (alene) på ferieturer i utlandet, så det som skjedde på denne turen stopper ikke framtidige ferieturer :) 

Anonymkode: f555d...e43

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 18.11):

Nå ble vi faktisk advart mot disse i bussen på vei fra flyplassen til hotellet, fikk beskjed om å unngå øyekontakt og styre klar av disse damene som "selger" armbånd og mennene som selger klokker.

Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at disse migrantene fra Afrika og Marokko kan skape veldig ubehagelige situasjoner for både turister og lokalbefolkning. 

«disse» osv. Herregud.

Å nevne at noen er svart skal det alltid gjøres, men ikke når det er en hvit en

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 3.14):

Tenkte det samme. Hadde det vært lystbetont å blir ranet hvis ranerne var hvite?

Skrevet

Det skitne motellet jeg bodde på engang. Enenste positive var ho spanske mora jeg pulte på motellrommet.. veldig trashy hele greia. kanskje ho fikk en til :laugh:

Anonymkode: 4e345...3eb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 3.04):

Ganske lite egentlig. Gikk hjem fra barstreet alene en gang fordi jeg var kvalm også var det en mann som bremset farten og kjørte vedsiden av meg i min gangfart. Han sa et eller annet på språket sitt og plystret. Men jeg var så full at jeg ikke ble redd, så jeg eksploderte og skrek WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU, YOU FUCKING PERVERT. UGLY FAT MAN!  Imens jeg gikk fort og aggressivt imot bilen hans også hosjet jeg han unna med hendene. Han bare: 😳...BYE også kjørte han vekk i en rasende fart. Også, kom det en ung gutt på motorsykkel, som sa at det var farlig for blonde jenter å gå alene der, og spurte om han kunne kjøre meg til mitt hotell, også satt jeg på (hadde ikke turt om det var bil) så slapp han meg av ved inngangen. Søt fyr! 

Anonymkode: 0b66a...617

Det var fatshaming, skam deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

«disse» osv. Herregud.

Å nevne at noen er svart skal det alltid gjøres, men ikke når det er en hvit en

Naiv idiot er du da, eller innvandrer . Vet hva jeg foretrekker. Realisme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 16.11):

Jeg har også blitt ranet to ganger på Gran Canaria. Det var i  Las Palmas. To kvelder på rad. 

Den ene gangen ble jeg truet med kniv, dagen etter røsket noen gullkjedet fra meg. Aldrig  mer den  byen

Anonymkode: ddbd0...c18

Skrevet

Ble rundlurt av en taxi i Stockholm en gang. I Oslo er det ikke så nøye hvilket taxiselskap du kjører med, det koster omtrent det samme uansett (noen forskjeller er det, men ingenting å bli sjokkert over).

I Stockholm er det overhodet ikke sånn. Hvertfall ikke den gangen, mulig de har ryddet opp i det nå. Landeveisrøveri. Og vi kom jo ikke unna heller, taxien hadde sitt på det rene og det var vi som var dumme turister som ikke hadde undersøkt.

https://www.vg.no/forbruker/i/bA4gA/pristest-paa-taxier-i-stockholm-fra-520-til-3200-for-samme-strekning

Anonymkode: 7360d...595

Skrevet

Strandet i en landsby i Sibir, i -30 C. Ikke veldig gøy. Måtte til slutt haike for å komme oss videre og ikke fryse i hjel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...