Gjest Sarah Jessica Skrevet 29. september 2005 #1 Del Skrevet 29. september 2005 Skal til Køben om en måneds tid på weekendtur Hva bør vi absolutt ikke gå glipp av? Vil gjerne ha tips om spesielle, trendye kafeer, restauranter og utesteder. Og gjerne noen severdigheter som er verdt et besøk. Tivoli kjenner vi såklart, men av alt annet København har å by på - hva MÅ vi få med oss i løpet av en helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 29. september 2005 #2 Del Skrevet 29. september 2005 I stikkord; Tivoli Strøget Købmagergade og Kul-torvet Planetarium (a'la Imax) Kristiania? Fields (Nordens største shoppingsenter, ca 15 min med metro fra sentrum) Illum (shopping) Magasin (shopping) Nyhavn Istedgade (a'la Grünerløkka trendy), bak Hovedbanegården Mange koselige kafeer/restauranter/lunsjsteder i Købmagergade... Havnerundfart fra Nyhavn hvis været tillater det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellie Cortado Skrevet 29. september 2005 #3 Del Skrevet 29. september 2005 Det høres kansje litt barnslig ut men dyreparken i København er helt fantastisk! Den kan jeg anbefale, den er diger! Jeg syns også voksmuseet var artig. Og husk å spise gode danske smørrebrød! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 29. september 2005 #4 Del Skrevet 29. september 2005 Er dere glad i tex-mex er en tur på Chicos Cantina definitivt verdt et besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 30. september 2005 #5 Del Skrevet 30. september 2005 Besøk på Carlsberg-bryggeriet! Gratis inngang OG gratis øl - blir det bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mowgli Skrevet 14. oktober 2005 #6 Del Skrevet 14. oktober 2005 Dere bare må besøke Fields som er nevnt i ett tidligere innlegg, veldig bra senter! Og lunsj på Cafè Norden er ett must Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. oktober 2005 #7 Del Skrevet 14. oktober 2005 For kafeliv og enkelte butikker må du oppsøke Kompagnistrædet som ligger parallelt med Strøget, og Studiestræde for shopping og 2nd hand som også ligger parallelt med Strøget på andre siden. Ellers *må* du spise bygg-selv sandwich på Skildpadden på Gråbrødretorv Angående restauranter bør du oppsøke Bombay i Lavendelstrædet, også parallelt med Strøget, nesten ved Rådhusplassen. Sjekk også ut buffeten på den mexicanske restauranten som ligger på Triangelen på Østerbro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. oktober 2005 #8 Del Skrevet 16. oktober 2005 Tivoli er stengt for sesongen nå... Ny Carlsberg Glyptotek er et "must" for meg, hver gang jeg er i København, dessverre har de redusert utstilling akkurat nå pga renovering, men bra allikevel! Kanalrundfart! Hopp på en av båtene i Nyhavn og se København fra vannet! Gå ut til Langelinie og se Havfruen - ta havnebussen tilbake til "Den Sorte Diamant". Hvis du ikke har høydeskrekk anbefales en tur oopp i tårnet på "Vor Frelsers Kirke" - 499 trapper rett til himmels! Runde Tårn. Bruk ellers bena og nyt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 21. oktober 2005 #9 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg synes Museum Erotica var spennende... Erotikkens historie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. oktober 2005 #10 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg synes Museum Erotica var spennende... Erotikkens historie! ← Enig, det var et strålende sted... Ellers ville jeg ventet to uker om jeg kunne og til julemarkedet i Tivoli åpner 11. november. For jul i Tivoli er helt spesielt, jeg kunne reist til Købnehavn ens ærend for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 2. november 2005 #11 Del Skrevet 2. november 2005 Alle tips er notert, takk jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå