Helene Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Jeg kunne påpeke, når vi har spist, så tar han sin tallerken. Han rydder bordet. Fornøyd med seg selv. Min tallerken står igjen. Når han rydde bordet, dvs han bærer ting fra bordet, inn på kjøkkenet, setter ting på benken. Der blir det stående. Frustrasjonen min nå. Jeg brukte 2 timer i går. Forberedet middag. Stekte opp kjøtt. Stekte opp grønnsaker. Kokte nudler. Alt skulle bare koke sammen til slutt. Med god saus, som jeg også hadde laget. Jeg sov da han kom hjem. Pga sykdom må jeg sove innimellom. Da jeg våknet og var sulten, han hadde spist alt, og spurte meg, hva skal du spise? misforså meg rett. Jeg sulter ikke. Vi har brød og knekkebrød. Det er bare tanken som frustrerer meg. Jeg står i flere timer å lager mat. Spørsmål, hva skal du spise? 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Helene skrev (1 minutt siden): Jeg kunne påpeke, når vi har spist, så tar han sin tallerken. Han rydder bordet. Fornøyd med seg selv. Min tallerken står igjen. Når han rydde bordet, dvs han bærer ting fra bordet, inn på kjøkkenet, setter ting på benken. Der blir det stående. Frustrasjonen min nå. Jeg brukte 2 timer i går. Forberedet middag. Stekte opp kjøtt. Stekte opp grønnsaker. Kokte nudler. Alt skulle bare koke sammen til slutt. Med god saus, som jeg også hadde laget. Jeg sov da han kom hjem. Pga sykdom må jeg sove innimellom. Da jeg våknet og var sulten, han hadde spist alt, og spurte meg, hva skal du spise? misforså meg rett. Jeg sulter ikke. Vi har brød og knekkebrød. Det er bare tanken som frustrerer meg. Jeg står i flere timer å lager mat. Spørsmål, hva skal du spise? For en drittsekk Anonymkode: 0a941...724 27
Juniper Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 Og hva sa han når du sa du hadde planlagt å spise din del av middagen? Hvorfor tillater du at han bare tar seg til rette? 16
Helene Skrevet 28. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2021 Jeg ligger i perioder på annet soverom. Jeg skifter sengklær hver 2 uke. Han gjør ikke det. Tror pr i dag, sengklærne har vært der i 6 uker. Jeg vil jo ikke ligge der. Jeg har sagt, vi må skifte. Han sier, i morgen.
Helene Skrevet 28. september 2021 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2021 Juniper skrev (Akkurat nå): Og hva sa han når du sa du hadde planlagt å spise din del av middagen? Hvorfor tillater du at han bare tar seg til rette? Jeg ble overrasket men sa, middagen var til oss begge. Det kom ikke noe svar. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Latskapen lenge leve hører jeg. Du burde jo ta ham med i parterapi, så noen andre kan hjelpe deg med å få opp øynene hans for hva det vil si å oppføre seg slik en normal person gjør når man deler hjem med noen..! Og du trenger jo heller ikke å bli i forholdet, husk det. Ikke om det meste er gæærnt. Anonymkode: afb5c...7e8 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 Klarer du virkelig ikke si i fra da? Anonymkode: 45db5...e71 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 Skjønner godt at du er skuffet, de fleste i vårt samfunn oppfører seg jo ikke slik! Anonymkode: afb5c...7e8 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klarer du virkelig ikke si i fra da? Anonymkode: 45db5...e71 Hun sier jo i fra høres det ut som. Når hun hinter til at han kanskje burde bytte på senga etter seks uker, så sier han bare "i morgen" men så skjer det aldri. Det er jo typisk for noen late, at de bare mottar og mottar uten å forsøke å tenke på å gi noe tilbake. Anonymkode: afb5c...7e8 2
Juniper Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 Helene skrev (5 minutter siden): Jeg ble overrasket men sa, middagen var til oss begge. Det kom ikke noe svar. Du, jeg kunne kommer med mange tips om hvordan kreve, konfrontere, taplass, osv. Men tror egentlig det ikke hjelper. En gjennomført ego person tar ikke hensyn, tenker ikke på andre. Så da blir vel heller spørsmålet «hvorfor gidder du?» Hvorfor vil du ha det sånn, bli behandlet sånn? 4
Helene Skrevet 28. september 2021 Forfatter #14 Skrevet 28. september 2021 Jeg tenker, jeg ønsker litt positiv Feedback. Fra dere. Jeg har ikke hatt,sex med herre sambo på 6 mnd. Ikke for at har er dårlig. Han er kjempegod. Men der er ingen følelser.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Han misforsto deg. Han trodde du hadde laget mat bare til han. Han svarte deg ikke da du sa at maten var til deg også, fordi han visste ikke hva han skulle si. Han hadde heldigvis vett til å være flau over det han hadde gjort. Jeg vet ikke hvorfor du er overrasket, Helene. Du vet at han ikke skjønner disse sosiale kodene. Står det mat på bordet, så spiser han til han er mett. At du er sulten tenker han ikke over. Han greier ikke å se ditt perspektiv. Dette vet du, Helene. Du har sett dette så mange ganger før. Han har skuffet deg SÅ mange ganger. Dette var ikke siste gangen. Dine behov må du ivareta selv. Han er ikke i stand til å ivareta dine behov. Det har du oppdaget nå, Helene. Slutt å håpe på at dette skal endre seg. Det vil ikke skje. Han kan sikkert ikke noe for det. Og han elsker deg sikkert likevel. Men hvis dette skal fungere må DU SELV ivareta behovene dine. Her er han "handikappet". Skru ned forventingene dine. Ikke forvent ting han ikke greier. Du blir bare skuffet. Du kjenner han jo. Du VET jo innerst inne hvordan han er og hvilke "trekk" han har. Han endrer seg ikke. Godta det, eller gå fra han. Anonymkode: 75143...cf8 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 Det høres jo ikke ut som et forhold hvor en tenker på den andre eller bryr seg veldig, han virker jo veldig egoistisk. Du hadde ikke hatt bedre av å bo alene da? Anonymkode: 23484...63c 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #17 Skrevet 28. september 2021 Skulle ikke du gå fra han? Anonymkode: de452...782 3
Veggdyret Skrevet 28. september 2021 #18 Skrevet 28. september 2021 Når du hadde lagt deg til å sove, og du alltid rydder av bordet etter deg når du har spist, og det tydeligvis var akkurat passe mye middag til at han ble mett, så er det vel ikke veldig rart at han regnet med at du alt hadde spist?
Guddla Skrevet 28. september 2021 #19 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Han misforsto deg. Han trodde du hadde laget mat bare til han. Han svarte deg ikke da du sa at maten var til deg også, fordi han visste ikke hva han skulle si. Han hadde heldigvis vett til å være flau over det han hadde gjort. Jeg vet ikke hvorfor du er overrasket, Helene. Du vet at han ikke skjønner disse sosiale kodene. Står det mat på bordet, så spiser han til han er mett. At du er sulten tenker han ikke over. Han greier ikke å se ditt perspektiv. Dette vet du, Helene. Du har sett dette så mange ganger før. Han har skuffet deg SÅ mange ganger. Dette var ikke siste gangen. Dine behov må du ivareta selv. Han er ikke i stand til å ivareta dine behov. Det har du oppdaget nå, Helene. Slutt å håpe på at dette skal endre seg. Det vil ikke skje. Han kan sikkert ikke noe for det. Og han elsker deg sikkert likevel. Men hvis dette skal fungere må DU SELV ivareta behovene dine. Her er han "handikappet". Skru ned forventingene dine. Ikke forvent ting han ikke greier. Du blir bare skuffet. Du kjenner han jo. Du VET jo innerst inne hvordan han er og hvilke "trekk" han har. Han endrer seg ikke. Godta det, eller gå fra han. Anonymkode: 75143...cf8 Jeg er ikke ts, men dette må jeg si var et veldig godt svar. Knall tilbakemelding faktisk!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #20 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun sier jo i fra høres det ut som. Når hun hinter til at han kanskje burde bytte på senga etter seks uker, så sier han bare "i morgen" men så skjer det aldri. Det er jo typisk for noen late, at de bare mottar og mottar uten å forsøke å tenke på å gi noe tilbake. Anonymkode: afb5c...7e8 Hun må være bestemt. Streng. Si den middagen var ikke til deg bare. Eller du skal skifte senga NÅ. Anonymkode: bc646...55e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå