AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Jeg fløy fra Oslo til Bergen på søndag og måtte ha på maske både på flyplassen og på flyet Anonymkode: 3f8cd...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Ja det må du. Og det er ikke lov med tøymunnbind. Anonymkode: d16bc...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 Helt fjernt å tenke at man ikke skal ha maske iallfall. Pandemien er faktisk ikke over. Anonymkode: 0c131...0a8 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ? Anonymkode: c3b48...6d0 Så du bruker det kun hvis du blir tvunget til det? Hva med tanken på å beskytte både deg selv og andre? Anonymkode: 2e528...7bf
Gjest Trøst Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det må du. Og det er ikke lov med tøymunnbind. Anonymkode: d16bc...ff8 Det er ikke alltid de bryr seg, men lurt å ta med medisinsk munnbind i tilfelle de gjør det. Men ja, du må bruke munnbind.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Virket som om alle regler og alt smittevern ble kastet ut vinduet lørdag klokken 16.00. Så skulle jo ikke tro at man har regler noe sted lengre. Men høres ut på de andre her at de samme smittevernsreglene enda gjelder for fly. Om du ønsker å ikke bruke, ville jeg tatt kontakt med flyselskapet og spurt dem. Om du ikke ønsker å bli smittet/smitte andre ubevist med smitte du kanskje bærer på uten å vite det, da tar du med deg munnbind og bruker det selv om det skulle «være lov» til å ikke gjøre det. Anonymkode: 40a23...096
Hulderen Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Ja, du må ha munnbind på innenlandsfly. På Gardermoen må du ha munnbind inne på hele flyplassen også. Jeg vet ikke om det gjelder alle flyplasser i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så du bruker det kun hvis du blir tvunget til det? Hva med tanken på å beskytte både deg selv og andre? Anonymkode: 2e528...7bf Bruker det kun da ja. Og har gjort det hele pandemien. Husker du i fjor da FHI påsto munnbind ikke hjalp? Men så plutselig hjalp det likevell? Nei, brukte kun munnbind på flyplass/fly. Og kommer til å fortsette med det. Med mindre jeg er i land uten utleverings avtale med Norge. Anonymkode: 28989...00d 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 Trøst skrev (1 time siden): Det er ikke alltid de bryr seg, men lurt å ta med medisinsk munnbind i tilfelle de gjør det. Men ja, du må bruke munnbind. Jeg flydde i går, da ble alle som hadde tøymunnbind bedt om å bytte. Står også på hjemmesidene at medisinsk munnbind skal brukes. Anonymkode: d16bc...ff8 2
Gjest Trøst Skrevet 28. september 2021 #11 Skrevet 28. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg flydde i går, da ble alle som hadde tøymunnbind bedt om å bytte. Står også på hjemmesidene at medisinsk munnbind skal brukes. Anonymkode: d16bc...ff8 Ok. Jeg fikk ikke beskjed om ta av mitt tøymunnbind, og har sett flere andre med tøymunnbind. Det kommer som sagt an på om flypersonellet bryr seg eller ikke, de fleste bryr seg nok. Endret 28. september 2021 av Trøst
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #12 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg flydde i går, da ble alle som hadde tøymunnbind bedt om å bytte. Står også på hjemmesidene at medisinsk munnbind skal brukes. Dette er ikke noen generell regel i luftfarten, men SAS har en slik regel. Anonymkode: 85186...625 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #13 Skrevet 28. september 2021 Hulderen skrev (1 time siden): Ja, du må ha munnbind på innenlandsfly. På Gardermoen må du ha munnbind inne på hele flyplassen også. Jeg vet ikke om det gjelder alle flyplasser i Norge. Måtte ikke ha munnbind på flyplassen i Tromsø, men på flyet måtte det på. Helt greit. Anonymkode: 8b73d...03c 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #14 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så du bruker det kun hvis du blir tvunget til det? Hva med tanken på å beskytte både deg selv og andre? Anonymkode: 2e528...7bf Piggene ute som et koronavirus. Chill, bro, det var bare et spørsmål. Anonymkode: c3b48...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #15 Skrevet 28. september 2021 Trøst skrev (4 timer siden): Det er ikke alltid de bryr seg, men lurt å ta med medisinsk munnbind i tilfelle de gjør det. Men ja, du må bruke munnbind. Hulderen skrev (3 timer siden): Ja, du må ha munnbind på innenlandsfly. På Gardermoen må du ha munnbind inne på hele flyplassen også. Jeg vet ikke om det gjelder alle flyplasser i Norge. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg flydde i går, da ble alle som hadde tøymunnbind bedt om å bytte. Står også på hjemmesidene at medisinsk munnbind skal brukes. Anonymkode: d16bc...ff8 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Måtte ikke ha munnbind på flyplassen i Tromsø, men på flyet måtte det på. Helt greit. Anonymkode: 8b73d...03c Takk for informative svar! 🙂 ts Anonymkode: c3b48...6d0
Djungelvrål Skrevet 28. september 2021 #16 Skrevet 28. september 2021 Skal fly til Spania med Ryan Air neste uke og gruer meg til å sitte med munnbind så lenge!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 Vi har en sønn på 8 år som ikke er vant til å bruke munnbind. På flyet sist mellom Oslo og Trondhei ble han så stressa og uvel av å ha på munnbindet at han kastet opp.... Det var første gang han har brukt munnbind, jeg var ikke forberedt på at så små barn måtte ha det på fly. Vi skal til Hellas neste uke, gruer meg til det, hvis man også må ha på munnbind på charter. Tror vi må øve litt hver dag med å puste gjennom munnbind hjemme, så han ikke får panikk og blir uvel igjen. Anonymkode: f6192...6d3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi har en sønn på 8 år som ikke er vant til å bruke munnbind. På flyet sist mellom Oslo og Trondhei ble han så stressa og uvel av å ha på munnbindet at han kastet opp.... Det var første gang han har brukt munnbind, jeg var ikke forberedt på at så små barn måtte ha det på fly. Vi skal til Hellas neste uke, gruer meg til det, hvis man også må ha på munnbind på charter. Tror vi må øve litt hver dag med å puste gjennom munnbind hjemme, så han ikke får panikk og blir uvel igjen. Anonymkode: f6192...6d3 Om han får så panikk av å bruke munnbind, noe jeg forstår veldig godt. Kanskje du kan gå til fastlegen og forklare situasjonen, slik at han kan få en erklæring om å slippe? Anonymkode: 62a0f...b45 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 På Gardermoen er det påbudt med munnbind innendørs og selvfølgelig på alle flyginger innenlands og utenlands. Anonymkode: e9a38...476
reiseglad Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 Sitter på et fly nå med munnbind, så ja…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå