AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #21 Del Skrevet 1. oktober 2021 Synes den så grusom ut. Ikke sunt å se på i det hele tatt. Anonymkode: 67919...d11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 1. oktober 2021 #22 Del Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Jeg er ganske fan av death game sjangren, så har allerede sett en del. Så det er nok ikke overraskende at jeg ikke likte denne så godt. Som en annen nevnte, til og med alice i borderland var bedre enn dette. Battle Royale er jo en klassiker. Circle var underholdende. Men ja, man må nok tåle en del dårlig skuespill og rare reaksjoner osv. For oss som har sett en del anime og annet asiatiske greier, så blir man vant til det. Om man syntes historien er spennende, så ser man hele greia. Re:Mind er en serie på netflix i lignende sjanger. Syntes også denne var mer underholdende enn Squid Game For de som liker dataspill, så er Danganronpa veldig gøy. For de som tåler anime, så er Kajii veldig underholdende On 9/29/2021 at 10:17 AM, AnonymBruker said: Synes den er litt treg. Skal sies at jeg bare har sett en og en halv episode. Klar for litt action. Anonymkode: 043e7...715 Ja. Mine tanker var "hva er egentlig vitsen med episode 2. Gjør den serien bedre? Gir den mer innsikt i hovedkarakteren på en måte man ikke kunne gjort annerledes?" Episode 2 var en stor skuffelse og jeg satt for det meste på mobiltelefonen mens den stod på. Men etter det så er det mer action. Endret 1. oktober 2021 av brødskalle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. oktober 2021 #23 Del Skrevet 1. oktober 2021 Jeg er ikke fan av den slags, men synes denne var laget bra. Skuespillerne var også gode og det var en dypere personlig historie under det rent drapmessige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #24 Del Skrevet 1. oktober 2021 Kunne med fordel ha vært kuttet ned med 2-3 episoder. Likte serien, for all del og har sett den ferdig, men syntes den var litt treg og langtekkelig. Anonymkode: 043e7...715 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 1. oktober 2021 #25 Del Skrevet 1. oktober 2021 Likte serien, men det er noen logiske brister her og der... Også minner det om Battle Royale og Hunger Games. Så ble ikke "sjokkert" akkurat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvelous Skrevet 3. oktober 2021 #26 Del Skrevet 3. oktober 2021 Veldig bra serie, var litt langtekkelig i begynnelsen men så kom den seg etterhvert. Sitter dog igjen med en del spørsmål etter å ha sett ferdig serien, som jeg legger inn skjult her slik at dere som ønsker å komme med deres teorier (uten å spoile for andre som ikke har sett serien ferdig) kan svare Spoiler Hvorfor ble broren til politimannen med som frontmann etter å ha vunnet spillet i 2015? Altså hvorfor gidde? Og hvorfor farget hovedrolle-innehaveren håret rødt på slutten? Skulle det bety noe spesielt? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 3. oktober 2021 #27 Del Skrevet 3. oktober 2021 Marvelous skrev (3 timer siden): Veldig bra serie, var litt langtekkelig i begynnelsen men så kom den seg etterhvert. Sitter dog igjen med en del spørsmål etter å ha sett ferdig serien, som jeg legger inn skjult her slik at dere som ønsker å komme med deres teorier (uten å spoile for andre som ikke har sett serien ferdig) kan svare Skjul innhold Hvorfor ble broren til politimannen med som frontmann etter å ha vunnet spillet i 2015? Altså hvorfor gidde? Og hvorfor farget hovedrolle-innehaveren håret rødt på slutten? Skulle det bety noe spesielt? Spoiler Jeg svarer det i spoiler selv for sikkerhetsskyld. Jeg er veldig enig med deg I spørsmålet om broren. Så forstår jeg ikke helt hvorfor han plutselig ble savna. Det var jo mange år siden han hadde vært med, så hvorfor ble han plutselig borte for å være med? Det synes jeg virker amatørmessig av dem, og det gir ikke mening da de ellers var så veldig proffe... Jeg kjente også at jeg ble direkte sint da det antyder på slutten at han blir med igjen. Haha.. jeg kjenner virkelig på følelsen av at det er det ikke verdt. Og hva med han gamle gubben. Han var jo grunnleggeren? Vi fikk aldri et veldig tydelig svar på hvorfor, utenom at han kjedet seg og kunne. Jeg tror det hele tiden var meningen å slutte sånn for å få en sesong to som kan gi svar. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #28 Del Skrevet 3. oktober 2021 Cambria skrev (3 minutter siden): Skjul innhold Jeg svarer det i spoiler selv for sikkerhetsskyld. Jeg er veldig enig med deg I spørsmålet om broren. Så forstår jeg ikke helt hvorfor han plutselig ble savna. Det var jo mange år siden han hadde vært med, så hvorfor ble han plutselig borte for å være med? Det synes jeg virker amatørmessig av dem, og det gir ikke mening da de ellers var så veldig proffe... Jeg kjente også at jeg ble direkte sint da det antyder på slutten at han blir med igjen. Haha.. jeg kjenner virkelig på følelsen av at det er det ikke verdt. Og hva med han gamle gubben. Han var jo grunnleggeren? Vi fikk aldri et veldig tydelig svar på hvorfor, utenom at han kjedet seg og kunne. Jeg tror det hele tiden var meningen å slutte sånn for å få en sesong to som kan gi svar. Vet svaret på det du spør om men vet ikke hvordan jeg skjuler svaret, så det ikke blir spoiler😂 Anonymkode: 13faa...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 3. oktober 2021 #29 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet svaret på det du spør om men vet ikke hvordan jeg skjuler svaret, så det ikke blir spoiler😂 Anonymkode: 13faa...978 Øverst, over der du skriver, er det er øye. Trykker du på det kommer det opp spoilerramme du kan skrive i 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 3. oktober 2021 #30 Del Skrevet 3. oktober 2021 Marvelous skrev (3 timer siden): Skjul innhold Hvorfor ble broren til politimannen med som frontmann etter å ha vunnet spillet i 2015? Altså hvorfor gidde? Og hvorfor farget hovedrolle-innehaveren håret rødt på slutten? Skulle det bety noe spesielt? Spoiler Mange løse tråder. Det kommer vel en sesong 2. Hvorfor han farget det rødt? Ønsket en ekstrem forandring, kanskje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. oktober 2021 #31 Del Skrevet 3. oktober 2021 Spoiler Jeg tror det røde håret har noe med alle som døde å gjøre, mange av dem fikk håret sitt farget rødt av blodet sitt. Han bærer dem med seg på en måte gjennom det røde håret. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 4. oktober 2021 #32 Del Skrevet 4. oktober 2021 DeLorean skrev (På 28.9.2021 den 18.02): Denne må ses! Masse vold og blod, perfekt 😉 Minnet meg litt om Battle Royale. Åå, Battle Royale er favorittboka mi. Anbefaler alle som er fan av dødsspill-sjangeren å lese den. Anbefaler også The Long Walk av Stephen King. Ser noen over her nevnte Danganronpa for dataspill, det er også veldig gøy. Ellers likte jeg Squid Game veldig godt! Jeg ser det er litt blandete meninger her i tråden, men jeg synes Squid Game skilte seg ut med sin kritikk om kapitalismen og desperasjonen som gjør at folk faktisk VELGER delta i slike spill (som minner meg mer om The Long Walk enn feks Alice in Borderland eller Battle Royale, hvor deltakerne blir tvunget). Jeg synes lekene var interessante å se på, og ble investert i flere av karakterene. Så hele serien på under 24 timer, så investert ble jeg. Jeg er spent på om det blir en sesong to eller ikke (selv om jeg egentlig synes den fungerer godt alene). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 5. oktober 2021 #33 Del Skrevet 5. oktober 2021 11 hours ago, Clefable said: Åå, Battle Royale er favorittboka mi. Anbefaler alle som er fan av dødsspill-sjangeren å lese den. Anbefaler også The Long Walk av Stephen King. Ser noen over her nevnte Danganronpa for dataspill, det er også veldig gøy. Ellers likte jeg Squid Game veldig godt! Jeg ser det er litt blandete meninger her i tråden, men jeg synes Squid Game skilte seg ut med sin kritikk om kapitalismen og desperasjonen som gjør at folk faktisk VELGER delta i slike spill (som minner meg mer om The Long Walk enn feks Alice in Borderland eller Battle Royale, hvor deltakerne blir tvunget). Jeg synes lekene var interessante å se på, og ble investert i flere av karakterene. Så hele serien på under 24 timer, så investert ble jeg. Jeg er spent på om det blir en sesong to eller ikke (selv om jeg egentlig synes den fungerer godt alene). jeg tror oversettelsen ødela litt for mange, det er flere koreanske ord og uttrykk som er vanskelige å oversette ordentlig til engelsk, og folk som ikke kjenner kulturen og samfunnet i Korea hadde nok vansker med å forstå en del av situasjonene i serien. For å nevne noe: - kvinnen fra Nord-Korea, Sae Byuk, ble uglesett av noen av de andre deltagerne fordi hun var flykting. I Sør-Korea blir flyktinger fra nord behandlet som utlendinger, mange bor i fattigdom og strever med å finne arbeid. - korea er at hierarkisk samfunn, man titaler folk ut i ens alder og status, oppa brukes av kvinner til å tiltale en eldre mannlig venn, eller eldre bror, eller kjæreste, hyung - mellom menn eller gutter, en høflig måte og tiltale en eldre venn eller kamerat etc. måten man tiltaler folk, er utrolig viktig, og forteller mye om forhold og status mellom folk. Navn blir ikke brukt mye i det hele tatt. - gampae, koreansk mafia/gankser, deltageren med tattovering er en gangster, måten han snakker på og hvordan gjengen hans adlyder ham er ganske realistisk, - utdanning: Cho Sang Woo blir sett på som sukkessrik og smart fordi han studerte ved SNU, seoul national Univ. Topp universitetet i korea, ALLE drømmer om å gå der, men det er helt vanvittig vanskelig å få gode nok karakterer. Sikrer man seg en plass er man garantert sukkess resten av livet. Studerer man ved et mindre regionalt universitet eller ikke i det hele tatt, blir man sett på som dum og tafatt, en taper. utdanning er nærmest en religion her, i Korea. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 5. oktober 2021 #34 Del Skrevet 5. oktober 2021 Tanuki skrev (5 timer siden): jeg tror oversettelsen ødela litt for mange, det er flere koreanske ord og uttrykk som er vanskelige å oversette ordentlig til engelsk, og folk som ikke kjenner kulturen og samfunnet i Korea hadde nok vansker med å forstå en del av situasjonene i serien. For å nevne noe: - kvinnen fra Nord-Korea, Sae Byuk, ble uglesett av noen av de andre deltagerne fordi hun var flykting. I Sør-Korea blir flyktinger fra nord behandlet som utlendinger, mange bor i fattigdom og strever med å finne arbeid. - korea er at hierarkisk samfunn, man titaler folk ut i ens alder og status, oppa brukes av kvinner til å tiltale en eldre mannlig venn, eller eldre bror, eller kjæreste, hyung - mellom menn eller gutter, en høflig måte og tiltale en eldre venn eller kamerat etc. måten man tiltaler folk, er utrolig viktig, og forteller mye om forhold og status mellom folk. Navn blir ikke brukt mye i det hele tatt. - gampae, koreansk mafia/gankser, deltageren med tattovering er en gangster, måten han snakker på og hvordan gjengen hans adlyder ham er ganske realistisk, - utdanning: Cho Sang Woo blir sett på som sukkessrik og smart fordi han studerte ved SNU, seoul national Univ. Topp universitetet i korea, ALLE drømmer om å gå der, men det er helt vanvittig vanskelig å få gode nok karakterer. Sikrer man seg en plass er man garantert sukkess resten av livet. Studerer man ved et mindre regionalt universitet eller ikke i det hele tatt, blir man sett på som dum og tafatt, en taper. utdanning er nærmest en religion her, i Korea. Jeg synes disse situasjonene egentlig kom frem ganske greit (i alle fall det med utdanning og med hvordan Sae Byuk ble sett ned på for å være fra Nord-Korea, men egentlig situasjonen med gangsteren også), men mulig jeg bare sjans det fordi jeg er kjent med disse tingene fra før. Det med hvordan man tiltaler andre er nok det som kanskje forsvant mest, men det blir vanskelig å skulle oversette det til noe på engelsk... Oversettelsen av Oppa til Babe var litt vill. 🤭 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #35 Del Skrevet 5. oktober 2021 Likte den serien. Avslutningen på sesongen la opp til en mulig ny sesong, håper det blir en sesong 2 😄 Anonymkode: a2ee8...b62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 5. oktober 2021 #36 Del Skrevet 5. oktober 2021 Clefable skrev (3 timer siden): Jeg synes disse situasjonene egentlig kom frem ganske greit (i alle fall det med utdanning og med hvordan Sae Byuk ble sett ned på for å være fra Nord-Korea, men egentlig situasjonen med gangsteren også), men mulig jeg bare sjans det fordi jeg er kjent med disse tingene fra før. Det med hvordan man tiltaler andre er nok det som kanskje forsvant mest, men det blir vanskelig å skulle oversette det til noe på engelsk... Oversettelsen av Oppa til Babe var litt vill. 🤭 Jeg er enig i at det kom godt frem, og jeg er ikke godt kjent med det fra før. Jeg hadde engelsk tale og norsk tekst. Det er jeg glad for. Flere ganger var det oversatt i tekst til noe annet en det de sa og tror det redda noe av den dårlige dubbinga. 🙂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #37 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg ble helt ødelagt av episode 6. Nå er jeg kanskje i overkant følsom til alt og alle i verden, men jeg gaula i ett kjør 😂 Anonymkode: ae320...313 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 5. oktober 2021 #38 Del Skrevet 5. oktober 2021 Fantastisk serie. Er helt hekta. Skremmende og blodig og utrolig morsom. Svært karakteristisk koreansk humor. Trekker på smilebåndet ganske ofte. Dette kunne aldri amerikanerne laget, men de må vel lage en remake etterhvert tenker jeg. Typisk dem det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #39 Del Skrevet 5. oktober 2021 Beste "verste" jeg har sett på utrolig lenge. For en serie, for noen karakterer. Anonymkode: 01a0b...5ca 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 6. oktober 2021 #40 Del Skrevet 6. oktober 2021 Bør den ses med engelsk eller koreansk vokal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå