AnonymBruker Skrevet 2. juli #181 Skrevet 2. juli Jeg likte sesong 1 & 2 best. Sesong 3 var bra, men samtidig så følte jeg at det var mye som manglet. Spoiler Jeg hadde håpet på en scene der brødrene Hwang fikk pratet skikkelig sammen. Anonymkode: 97b1f...bd2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #182 Skrevet 2. juli Synes det ble for mye utenom spillene i siste sesong. Det er spillene som er interessantet. All vasingen ute på båten, nah. Men ja, de siste spillene var episke da. Anonymkode: 2f385...6bb 3
k4ren Skrevet 2. juli #183 Skrevet 2. juli Så den ferdig nå, så trist det var over. Heiet på Spoiler 222, gjettet egentlig på 456 kom til å ofre seg selv for babyen, og jeg ble helt stresset av at den lå på kanten så ofte, midt i slagsmål, lite mat og stell 😅 trist det endte sånn, men så greit de strøk med alle de som ville ofre 222 på den ufyselige måten der! Og faren i tillegg! Pøh! De burde jo laget sesongen 4 nå som Galadriel er ute på gaten og spiller med fattigfolkene! 1 1
Thanos Skrevet 2. juli #184 Skrevet 2. juli Fryktelig skuffet over sesong 2, sesong 3 tok seg kraftig opp men det ble for dystert og dødt! Sesong 1 hadde alt. Bra karakterer, backstory, shockfaktor, realisme, drama og død. Perfekt slutt. De to siste sesongene ødela ganske mye. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #185 Skrevet 3. juli Jeg er redd for å spoile, så : Spoiler Har elsket Squid Game! Litt usikker på sesong 3 av flere grunner, men syns bl.a. det var lett å skjønne at babyen kom til å vinne, fra typ episode 5 (når man etterhvert skjønte at moren i hvert fall ikke kom til å overleve). I tillegg litt påfallende at serien plutselig var i LA? Skal det komme en amerikansk versjon, nå.. Usikker på om det gledes. Anonymkode: 05f25...f0c
k4ren Skrevet 3. juli #186 Skrevet 3. juli Thanos skrev (10 timer siden): Fryktelig skuffet over sesong 2, sesong 3 tok seg kraftig opp men det ble for dystert og dødt! Sesong 1 hadde alt. Bra karakterer, backstory, shockfaktor, realisme, drama og død. Perfekt slutt. De to siste sesongene ødela ganske mye. Du er skuffet bare fordi thanos døde av en gaffel! 🍴
k4ren Skrevet 3. juli #187 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er redd for å spoile, så : Vis skjult innhold Har elsket Squid Game! Litt usikker på sesong 3 av flere grunner, men syns bl.a. det var lett å skjønne at babyen kom til å vinne, fra typ episode 5 (når man etterhvert skjønte at moren i hvert fall ikke kom til å overleve). I tillegg litt påfallende at serien plutselig var i LA? Skal det komme en amerikansk versjon, nå.. Usikker på om det gledes. Anonymkode: 05f25...f0c Håper virkelig det, får ikke nok pastell og blod 🩸🩸🩸🎀
AnonymBruker Skrevet 3. juli #188 Skrevet 3. juli Hadde vært litt kult om de laget en sesong 4 med base i USA. Men da må de finne på noen nye leker, kanskje noen amerikanske barneleker? Og et nytt plot eller noe som skiller sesongen fra tidligere sesonger, utover at det er i et annet land med andre skuespillere. Kanskje deltakere rekrutteres fra hele verden men blir flydd inn til USA for å delta? Første spillet kan jo være å komme seg gjennom passkontrollen i USA... Donald Trump, J.D. Vance og Musk kan sikkert la seg smiske til å spille de menneskene som ser på spillet. Hver gang noen klager over at folk dør eller at spillet er for drøyt, kan de snøfte og si "When was the last time you said thank you? You never say thank you!" Anonymkode: 98c4b...4ae
AnonymBruker Skrevet 3. juli #189 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er redd for å spoile, så : Skjul innhold Har elsket Squid Game! Litt usikker på sesong 3 av flere grunner, men syns bl.a. det var lett å skjønne at babyen kom til å vinne, fra typ episode 5 (når man etterhvert skjønte at moren i hvert fall ikke kom til å overleve). I tillegg litt påfallende at serien plutselig var i LA? Skal det komme en amerikansk versjon, nå.. Usikker på om det gledes. Anonymkode: 05f25...f0c AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde vært litt kult om de laget en sesong 4 med base i USA. Men da må de finne på noen nye leker, kanskje noen amerikanske barneleker? Og et nytt plot eller noe som skiller sesongen fra tidligere sesonger, utover at det er i et annet land med andre skuespillere. Kanskje deltakere rekrutteres fra hele verden men blir flydd inn til USA for å delta? Første spillet kan jo være å komme seg gjennom passkontrollen i USA... Donald Trump, J.D. Vance og Musk kan sikkert la seg smiske til å spille de menneskene som ser på spillet. Hver gang noen klager over at folk dør eller at spillet er for drøyt, kan de snøfte og si "When was the last time you said thank you? You never say thank you!" Anonymkode: 98c4b...4ae Det er allerede bestemt at det kommer Anonymkode: 384fe...920
Callisto83 Skrevet 4. juli #190 Skrevet 4. juli Hva i alle dager er de Thanos pillene for noe? Man tar én, så blir man tydeligvis narkoman...
AnonymBruker Skrevet 17. juli #191 Skrevet 17. juli Har litt delte meninger om slutten. I den alternative slutten så vinner Gi-Hun, og reiser selv til USA for å være med datteren. Der han får øye på den dama i gata som rekrutterer spillere og innser at han faktisk ikke klarte å stoppe spillene. Selv syns jeg slutten de gikk for, hvor han ofrer seg selv for å redde babyen, er mer passende. Det passer tonen av serien bedre, og jeg følte vel egentlig det var mer riktig at han døde. Det var forventet. Men jeg syns de kunne avsluttet hele den unødvendige storylinen med båten bedre. Det var jo en lang oppbygning med han politimannen som ville ha svar. Bare for så og endelig komme seg frem dit, hvor han konfronterer broren med "Hvorfor?", uten å få svar? Det var det. Alt det for ingenting. Fikk jo inntrykk av at det kom til å være en kritisk del av slutten, men nei. En annen skuffende scene var når Gi-Hun endelig fikk se hvem som var frontmannen. Trodde de skulle gjøre litt mer ut av det møtet, de kunne forlenget dialogen der. Ellers mener jeg siste sesong var ganske grei, jeg likte den. Syns kanskje Nam-gyu kunne vært den som ble drept med gaffel i sesong 2, i stedet for Thanos. Tror Thanos hadde løftet sesong 3, siden han var cringe på en morsom måte. Mens Nam-gyu bare var cringe. Anonymkode: eb928...fc9 2 1
Tanuki Skrevet 29. juli #192 Skrevet 29. juli Jeg tror en del av det karakterene gjør virker ulogisk om man ikke kjenner til koreansk kultur og historie. Squid Game er først og fremst en kritikk av Korea. 1
Tabris Skrevet 29. juli #193 Skrevet 29. juli Tanuki skrev (Akkurat nå): Jeg tror en del av det karakterene gjør virker ulogisk om man ikke kjenner til koreansk kultur og historie. Squid Game er først og fremst en kritikk av Korea. Jeg så på YouTube en kanal med to søstre som er halvt koreanske og halvt danske og bor i Korea. De hadde reaction-videoer til serien, med kommentarer relatert til koreansk kultur. Det var veldig interessant. Blant annet hvordan koreanere ofte omtaler hverandre med ulike "titler" i stedet for ved navn, og det er er det flere lag vi går glipp av i oversikten når det kommer til karakterenes relasjon til hverandre.
Tanuki Skrevet 29. juli #194 Skrevet 29. juli Tabris skrev (2 minutter siden): Jeg så på YouTube en kanal med to søstre som er halvt koreanske og halvt danske og bor i Korea. De hadde reaction-videoer til serien, med kommentarer relatert til koreansk kultur. Det var veldig interessant. Blant annet hvordan koreanere ofte omtaler hverandre med ulike "titler" i stedet for ved navn, og det er er det flere lag vi går glipp av i oversikten når det kommer til karakterenes relasjon til hverandre. Ja det plager meg enormt for det er så mange nyanser man går glipp av. Og andre ting, som det med militærtjeneste i Korea. ALLE menn må gjennomføre militærtjeneste. Om man f.eks har fysiske grunner til at man ikke kan så må man likevel ha basic trening, før man gjennomfører tjenesten med en kontorjob i ca 2 år. F.eks jobbe på et immigrasjonskontor, skole etc. Det var det Dae Ho snakket om, men oversettelsen fikk det til å virke som han hadde faket hele militærtjenesten. Ble veldig irritert, for jeg syntes så synd på karakteren.
Tabris Skrevet 29. juli #195 Skrevet 29. juli Tanuki skrev (1 minutt siden): Ja det plager meg enormt for det er så mange nyanser man går glipp av. Og andre ting, som det med militærtjeneste i Korea. ALLE menn må gjennomføre militærtjeneste. Om man f.eks har fysiske grunner til at man ikke kan så må man likevel ha basic trening, før man gjennomfører tjenesten med en kontorjob i ca 2 år. F.eks jobbe på et immigrasjonskontor, skole etc. Det var det Dae Ho snakket om, men oversettelsen fikk det til å virke som han hadde faket hele militærtjenesten. Ble veldig irritert, for jeg syntes så synd på karakteren. Kjempeinteressant! Ja, det er mye som blir veldig forenklet i oversettelsen.
AnonymBruker Skrevet 29. juli #196 Skrevet 29. juli Tanuki skrev (13 minutter siden): Jeg tror en del av det karakterene gjør virker ulogisk om man ikke kjenner til koreansk kultur og historie. Squid Game er først og fremst en kritikk av Korea. Spennende, har du noen eksempel? 😊 Anonymkode: 9722e...904 1
k4ren Skrevet 28. august #197 Skrevet 28. august Hallo, denne er ikke død ennå vel? Holder på med reprise nå. Mellom mingle og neste lek (sikkert hoppetau, jeg husket ikke helt nå) sender de vaktene inn før leggetid for special game.. var det denne sovesalmyrdingen i blinkende lys som var special game? Hadde In-Ho vært med å planlegge den impulsivt, siden han blir med på leken og tilogmed skyter rosa vakter? Det er så synd at det var så korte sesonger 😭 det er noe av det beste jeg har sett på tv, og nå er det allerede i slutten av sesong 2 igjen.
k4ren Skrevet 31. august #198 Skrevet 31. august Tanuki skrev (På 29.7.2025 den 19.49): Jeg tror en del av det karakterene gjør virker ulogisk om man ikke kjenner til koreansk kultur og historie. Squid Game er først og fremst en kritikk av Korea. Kanskje du kan forklare den der fromtmannvitsen om etternavn? 😅 Fornærmet han Gi-Hun noe voldsomt siden alle ble så gravalvorlige eller var det bare en teit tørr vits? Som den der mingle-spøkingen med babyen i magen som sisteperson - la merke til han ofte ler høyt av egne vitser mens de andre ikke reagerer 😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå