Gå til innhold

The Squid Game på Netflix

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ugresset skrev (44 minutter siden):

Bør den ses med engelsk eller koreansk vokal? 

Koreansk! Føler at mye av følelsene bak replikkene og skuespillet forsvinner når man legger på en annen stemme. Man hører ofte at det ikke helt samsvarer og jeg synes i alle fall det ødelegger mye av innlevelsen. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Clefable skrev (30 minutter siden):

Koreansk! Føler at mye av følelsene bak replikkene og skuespillet forsvinner når man legger på en annen stemme. Man hører ofte at det ikke helt samsvarer og jeg synes i alle fall det ødelegger mye av innlevelsen. 

Det har du helt rett i! Det er slitsomt å måtte følge med på teksten hele tiden, men det er verdt det. Prøvde å se Papirhuset på engelsk og det var rett og slett dårlig i forhold til spansk. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser den med original tale. Takler ikke dubbing, og det er virkelig ikke noe problem å lese undertekstene. 😊

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (1 time siden):

Hvis du klarer med koreansk hadde jeg valgt det. Jeg så med engelsk fordi jeg ikke klarer å se serier uten å forstå språket, men hadde norsk teksting og opplevde flere ganger at tekstingen og vokal ikke hang helt sammen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (6 timer siden):

Jeg så den med koreansk tale, og engelsk tekst. var ikke noe problem for meg ihvertfall å følge med. utrykkene og stemmeleie har også mye å gjøre med hva slagt inntrykk man får, så da synes jeg det var best når alt er originalt. 

Forferdelig konsept! altså, forferdelig på en bra måte :P 
Ble helt svett i hendene og hjertebank av tautrekk-leken. fy søren så forferdelig

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet til episode 5, men vet ærlig ikke om jeg orker og se mer, og det er ikke pga den er så dyster, men det NEKET av ei jævla golddigger som alltid skal være så kjepphøy på seg selv, irriterende som fy, men da vet man jo at rollen har fungert.

Anonymkode: ce1f4...9b2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Ugresset said:

den dubbede versjonen er ikke like bra, ville heller brukt engelsk tekst og koreansk vokal.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg anbefaler sterkt å se den med koreansk vokal for det ligger så mye følelser i toneleiet og måten de sier ting på. Det var sterkt for meg hvor mye følelser de la ned i det de sa og måten de sa ting på. 

Anonymkode: 01a0b...5ca

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Ugresset said:

16 hours ago, Ugresset said:

Det har du helt rett i! Det er slitsomt å måtte følge med på teksten hele tiden, men det er verdt det. Prøvde å se Papirhuset på engelsk og det var rett og slett dårlig i forhold til spansk. 

Alt er bedre med original tale

Anonymkode: 45246...59e

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (På 28.9.2021 den 18.07):

jeg tror at sesong 2 er nøye planlagt allerede. 

Nei, den er visstnok ikke det, dessverre. Produsenten visste visst ikke helt hvordan han skulle ta serien videre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (På 1.10.2021 den 17.12):

Jeg er ganske fan av death game sjangren, så har allerede sett en del. Så det er nok ikke overraskende at jeg ikke likte denne så godt. Som en annen nevnte, til og med alice i borderland var bedre enn dette. Battle Royale er jo en klassiker. Circle var underholdende. 

Men ja, man må nok tåle en del dårlig skuespill og rare reaksjoner osv. For oss som har sett en del anime og annet asiatiske greier, så blir man vant til det. Om man syntes historien er spennende, så ser man hele greia. 

Re:Mind er en serie på netflix i lignende sjanger. Syntes også denne var mer underholdende enn Squid Game

For de som liker dataspill, så er Danganronpa veldig gøy.

For de som tåler anime, så er Kajii veldig underholdende

Ja. Mine tanker var "hva er egentlig vitsen med episode 2. Gjør den serien bedre? Gir den mer innsikt i hovedkarakteren på en måte man ikke kunne gjort annerledes?"

Episode 2 var en stor skuffelse og jeg satt for det meste på mobiltelefonen mens den stod på. Men etter det så er det mer action. 

Hva gjorde episode 2 til en skuffelse? Er det fordi du er veldig glad sjangeren på den måten at du liker selve spillet? Da kan jeg tenke meg du blir skuffet, for spillet er jo bare en del av en større helhet. Og det var det som fascinerte meg en del - sidehistoriene der ting bak kulissene gradvis blir avslørt.

Siden du skriver "etter det så er det mer action" så høres det ut som du har mye fokus nettopp på action og ikke på historien rundt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt å bruke mennesker som brikker i et dødelig spill... Mennesker som er gjeldsslaver av vårt kapitalistiske samfunn og med rikinger som kan bestemme og styre fordi penger = makt. 

Elsket serien, og håper den får flere til å våkne opp. 

Håper på en sesong til, egentlig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken lek skulle den brua illustrere? 

Anonymkode: 90b88...6b7

Kanskje å hoppe paradis? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skeptisk til å se den etter 1. episode, men nå er jeg hekta. 😄 Jeg ser på den koreanskspråklige, og det var vel grunnen til at jeg var mest skeptisk. Men jeg takler ikke filmer som er dubbet, så da ble det orginalen. Utrolig spennende serie! Fryktelig brutal, men med masse følelser og etiske dilemmaer.   Jeg har kommet til episode 7, og gruer meg til jeg har sett serien ferdig. 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Fantstisk konsept. At de klarer å formidle både politikk og samfunnsnyttig informasjon på denne ekstreme måten er utrolig   stilig. Måten de har konstruert karakterene på, gjør at man heier og sørger og blir veldig engasjert. Krysser fingrene for sesong 2! Anbefales på orginal språk med engelsk tekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ugresset skrev (På 6.10.2021 den 5.59):

Alltid ha orginalvokalen! Dubbing er en uting uansett. 

Anonymkode: baf0d...f51

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (På 6.10.2021 den 7.17):

Jeg såg fem min med engelsk tale for det kom automatisk på sesong 2. helt fordeling! Må ha spansken asså! 🤩

Anonymkode: baf0d...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte tidlig at

Spoiler

den gamle mannen sto bak hele spillet og at Frontman var broren til politimannen,

men ble hekta på serien likevel.

Er det bare jeg som synes hovedpersonen var underlig sjarmerende? :)

Anonymkode: 975a6...0cb

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...