Gå til innhold

Dere som har fet hud, hvilken fuktighetskrem er deres favoritt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er utrolig vanskelig å finne en fuktighetsgivende krem som faktisk trekker seg inn i huden. Jeg opplever ofte at kremer legger seg som et lag på huden. Har ekstremt fet hud. 

Forslag til en annen dagkrem mottas også med takk, gjerne med mattende finish. Er åpen for alle prisklasser. 

Anonymkode: 959d3...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 13.10):

Clinique sin rosa krukke med gel- krem, veldig god:)

Anonymkode: 0024b...46c

Jeg bruker også den. Moisture surge heter den. Jeg bruker også elixir niactil sin fuktighetskrem for fet hud:

https://lyko.com/no/elixir-cosmeceuticals/elixir-cosmeceuticals-niactil-4---100ml?gclid=CjwKCAjwndCKBhAkEiwAgSDKQRs9x0PobTN-g_4y8INP6cAeQ3Y1CQoS1V17xEum0PynyvtAQlmTyxoCLmUQAvD_BwE

Anonymkode: 1291d...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 2.06):

Jeg bruker også den. Moisture surge heter den. Jeg bruker også elixir niactil sin fuktighetskrem for fet hud:

https://lyko.com/no/elixir-cosmeceuticals/elixir-cosmeceuticals-niactil-4---100ml?gclid=CjwKCAjwndCKBhAkEiwAgSDKQRs9x0PobTN-g_4y8INP6cAeQ3Y1CQoS1V17xEum0PynyvtAQlmTyxoCLmUQAvD_BwE

Anonymkode: 1291d...b86

Elixir Niactil kjøpte jeg hos hudpleier etter anbefaling fra henne. Hun har behandlet huden min flere ganger, så vet hvordan huden min er. Likevel... Blir fort glissete og fet i huden av denne, og finner ikke andre alternativer😔 Får prøve ut noen av de andre produktene i tråden. 

Anonymkode: b0f68...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bruker denne fra Glamglow for tiden, blir gjenkjøp.

Anonymkode: 5bc3d...718

Håper virkelig du bruker solkrem i tillegg, for den der vil gjøre skade på huden din over tid om du ikke beskytter den for solen.. Altfor mange aktive ingredienser for en dagkrem, huff og huff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Elixir Niactil kjøpte jeg hos hudpleier etter anbefaling fra henne. Hun har behandlet huden min flere ganger, så vet hvordan huden min er. Likevel... Blir fort glissete og fet i huden av denne, og finner ikke andre alternativer😔 Får prøve ut noen av de andre produktene i tråden. 

Anonymkode: b0f68...013

Helt enig. Opplevde det samme som deg. 

Og ja, det er ikke lett å finne krem til oss med oljete hud. Min er i tillegg dehydrert og sensitiv for å toppe det 😅

Lønner seg nok å ta en titt i utlandet. De har mye mer utvalg. Og bruke gel cream med gode ingredienser. Som er oljefri, uten parfyme, essensielle oljer osv. Det tetter porene og kan legge seg som et lag utenpå som du sier. 

Per dags dato så fungerer Paula's choice electrolytte water infusion moisturizer. Den gjør noe med huden jeg ikke kan forklare 😅 Kremen smelter virkelig inn i huden uten å etterlate hinne på huden. Den gir mye fukt og gjør ikke huden glinsende. Men jeg må blande inn to-tre dråper med 100% squalane oil fra the ordinary for å få kremen i riktig konsistens. En av få oljene de med oljete hud kan bruke som er bra og ikke tetter huden. 

Jeg har lett i det uendelige. Og prøvd mange av de nevnte over her også, uten hell. 

Men du kan jo prøve dette du også å se om det er noe for deg? 🙂 Så renser jeg så klart hver kveld med cleanser som fjerner talg. 

Anonymkode: 302b3...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 0.30):

Håper virkelig du bruker solkrem i tillegg, for den der vil gjøre skade på huden din over tid om du ikke beskytter den for solen.. Altfor mange aktive ingredienser for en dagkrem, huff og huff. 

Bruker solkrem med høy faktor hver dag året rundt. 😊

Anonymkode: 5bc3d...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Bruker ikke fuktighetskrem i det hele tatt. Alle kremer gir meg bare enda mer oljete hud. Like greit å droppe det. I perioder hvor jeg har brukt fuktighetskrem, har jeg hatt mer kviser også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sverger til La Roche Posay Effaclar Duo. Den eneste kremen jeg har prøvd som matter huden lenge og er effektiv mot uren hud. Trekker godt inn i huden og huden føles fuktet. I tillegg finnes den med lett farge, som jeg syns er et stort pluss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 6.37):

Helt enig. Opplevde det samme som deg. 

Og ja, det er ikke lett å finne krem til oss med oljete hud. Min er i tillegg dehydrert og sensitiv for å toppe det 😅

Lønner seg nok å ta en titt i utlandet. De har mye mer utvalg. Og bruke gel cream med gode ingredienser. Som er oljefri, uten parfyme, essensielle oljer osv. Det tetter porene og kan legge seg som et lag utenpå som du sier. 

Per dags dato så fungerer Paula's choice electrolytte water infusion moisturizer. Den gjør noe med huden jeg ikke kan forklare 😅 Kremen smelter virkelig inn i huden uten å etterlate hinne på huden. Den gir mye fukt og gjør ikke huden glinsende. Men jeg må blande inn to-tre dråper med 100% squalane oil fra the ordinary for å få kremen i riktig konsistens. En av få oljene de med oljete hud kan bruke som er bra og ikke tetter huden. 

Jeg har lett i det uendelige. Og prøvd mange av de nevnte over her også, uten hell. 

Men du kan jo prøve dette du også å se om det er noe for deg? 🙂 Så renser jeg så klart hver kveld med cleanser som fjerner talg. 

Har du prøvd denne?

https://skinsecret.no/produkter/fuktighetskrem/isntree-hyaluronic-acid-aqua-gel-cream/

Jeg har brukt denne fast i et år som dagkrem og synes den har gjort underverker for min oljete hud :) 

Anonymkode: b8ed4...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clinique Moisture Surge. Den er helt fantastisk!

Vet du forresten hvorfor du har oljete hud? Er det din naturlige hudtype eller opplever du f.eks at huden blir mer oljete når du bruker sterke produkter - f.eks oljereduserende produkter? Noen ganger blir huden fet når den egentlig er dehydrert. Da trenger den egentlig mer fukt.  :)

Anonymkode: 67aed...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du prøvd denne?

https://skinsecret.no/produkter/fuktighetskrem/isntree-hyaluronic-acid-aqua-gel-cream/

Jeg har brukt denne fast i et år som dagkrem og synes den har gjort underverker for min oljete hud :) 

Anonymkode: b8ed4...e9f

Jeg har ikke prøvd den, men har sett på den. 

Men så så jeg et innlegg på You Tube av dr Shereene Idriss om hyaluronsyre. At det faktisk egentlig ikke er så bra for huden. Det gir en plumpet effekt på huden der og da, men egentlig tørker det ut huden som en rosin på sikt. Pga fuktighet som hyaluronsyre trekker til seg. Det blir brukt mye i hudpleie fordi det er en utrolig billig ingrediens. 

Så derfor unngår jeg de fleste produkter som har dette i seg. Kan bruke det til nød i noen produkter. 

Ts. Glemte også å anbefale Paula's choice omega complex serum. Denne gir virkelig fukt. Bruker Ingenting over. Har mange gode ingredienser. 

Men kjøper den sjelden fordi den er så dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke prøvd den, men har sett på den. 

Men så så jeg et innlegg på You Tube av dr Shereene Idriss om hyaluronsyre. At det faktisk egentlig ikke er så bra for huden. Det gir en plumpet effekt på huden der og da, men egentlig tørker det ut huden som en rosin på sikt. Pga fuktighet som hyaluronsyre trekker til seg. Det blir brukt mye i hudpleie fordi det er en utrolig billig ingrediens. 

Så derfor unngår jeg de fleste produkter som har dette i seg. Kan bruke det til nød i noen produkter. 

Ts. Glemte også å anbefale Paula's choice omega complex serum. Denne gir virkelig fukt. Bruker Ingenting over. Har mange gode ingredienser. 

Men kjøper den sjelden fordi den er så dyr. 

Meg igjen. Takk for tips forresten anonym 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er helt fantastisk. Gir lett fuktighet, men matter også litt ned i løpet av dagen. De endret formula for kanskje 2 år siden og den nye liker jeg veldig godt. Merker en forskjell iløpet av dagen om jeg bruker denne eller en annen fuktighetskrem 😄

Screenshot_20211014_095525_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...