AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #1 Skrevet 28. september 2021 Tok du samme type til begge, eller forskjellige dose 1 og 2, og hva tenker du å gjøre? Blir ikke klok på rådene, for de sier jo at man kan blande de men likevel gis Pzifer som førstevalg til 16åringer og det sies at man kanskje får mildere bivirkninger av den. Jeg fikk den til dose 1. Som gravid og alt plaget med det meste vil jeg gjerne unngå bivirkninger så langt det lar seg gjøre, samt jeg reagerte ganske hardt på svineinfluensavaksinen den gang da. PS jeg er ikke interessert i om du ikke har tenkt å vaksinere deg. Anonymkode: 81c9f...fa8
GammelKaktus Skrevet 28. september 2021 #2 Skrevet 28. september 2021 Nå kan man velge selv hvilken vaksine man vil ha. Jeg hadde holdt meg til samme vaksine men det er meg, og jeg er ikke gravid men fullvaksinert med Pfizer. 😄
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Skrevet 28. september 2021 Jeg fikk 2 forskjellige, først astra zeneca, så pfizer sin. Hadde ingen bivirkninger med noen av de. Veldig mange ble jo skikkelig dårlige av astra zeneca sin, men feber opp til 40 grader, oppkast og diaré, jeg merket ingenting. Var ca 3 uker på vei, altså rett etter emryoet hadde festet seg. Anonymkode: 7e0e6...d97
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #4 Skrevet 28. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): Nå kan man velge selv hvilken vaksine man vil ha. Jeg hadde holdt meg til samme vaksine men det er meg, og jeg er ikke gravid men fullvaksinert med Pfizer. 😄 Ja, det leste jeg også, men var visst opp til hver kommune så her kunne de ikke gi meg Pzifer til dose 2 uten videre 🤷🏼♀️ Jeg fikk utsatt timen for å høre neste uke om de da kunne gi med Pzifer, og for å få litt tid til å tenke om jeg vil blande de... Anonymkode: 81c9f...fa8
GammelKaktus Skrevet 28. september 2021 #5 Skrevet 28. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det leste jeg også, men var visst opp til hver kommune så her kunne de ikke gi meg Pzifer til dose 2 uten videre 🤷🏼♀️ Jeg fikk utsatt timen for å høre neste uke om de da kunne gi med Pzifer, og for å få litt tid til å tenke om jeg vil blande de... Anonymkode: 81c9f...fa8 Ah, de er litt treige i vendingen rett og slett. Jeg synes da at når dette vaksinelageret vårt bugner over av vaksiner så bør man få mulighet til selv å velge hvilken vaksine man vil ha. Målet deres er og å få vaksinert mest mulig så da bør de legge seg på tilbudssiden. En venninne gikk på slik drop in vaksinering og fikk dose 2 da fikk hun velge hvilken hun ville ha, så da avbestilte hun den timen hun hadde med moderna. Er et par uker siden det da. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #6 Skrevet 28. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden): Ah, de er litt treige i vendingen rett og slett. Jeg synes da at når dette vaksinelageret vårt bugner over av vaksiner så bør man få mulighet til selv å velge hvilken vaksine man vil ha. Målet deres er og å få vaksinert mest mulig så da bør de legge seg på tilbudssiden. En venninne gikk på slik drop in vaksinering og fikk dose 2 da fikk hun velge hvilken hun ville ha, så da avbestilte hun den timen hun hadde med moderna. Er et par uker siden det da. Ja, det kan man si 😆 De stresser nok ikke så fælt siden vi er langt fra noen storby og det har vært veldig lite smitte her. Men det var lite informasjon å få ut av kvinnen på telefonen, vaksine ansvarlig var på skolen å vaksinerte så hun kunne ikke skaffe noe særlig informasjon heller. Skuffet. Skal ta å følge med på om det blir noe drop-in greie her også snart, det er en stund siden de hadde det sist 🙌 Anonymkode: 81c9f...fa8
Amatariel Skrevet 28. september 2021 #7 Skrevet 28. september 2021 Jeg tok dose 1 denne uken. Først trodde de at jeg hadde fått en før, og gjorde tydeligvis klar Pzifer. Men da jeg gjorde dem oppmerksomme på at dette var min dose 1 (og at jeg var gravid) så sa de "ah, men da kan du få Moderna", og byttet over til å gjøre den klar. Litt usikker på hvorfor, men jeg fikk inntrykk av at senere i høst så vil min kommune få mange flere doser av Moderna, slik at det er mye mer sannsynlig at jeg får samme vaksine da som nå. Og at det var en fordel.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #8 Skrevet 28. september 2021 Amatariel skrev (6 minutter siden): Jeg tok dose 1 denne uken. Først trodde de at jeg hadde fått en før, og gjorde tydeligvis klar Pzifer. Men da jeg gjorde dem oppmerksomme på at dette var min dose 1 (og at jeg var gravid) så sa de "ah, men da kan du få Moderna", og byttet over til å gjøre den klar. Litt usikker på hvorfor, men jeg fikk inntrykk av at senere i høst så vil min kommune få mange flere doser av Moderna, slik at det er mye mer sannsynlig at jeg får samme vaksine da som nå. Og at det var en fordel. Fordi mange har fått 1. dose med Pfizer, og det er trolig ikke nok til at alle disse også får Pfizer som dose 2, derfor sparer de så mange de kan til dem. Anonymkode: 66ed2...c65
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #9 Skrevet 28. september 2021 Jeg har fått begge doser med pfizer, men tror det var tilfeldig. Anonymkode: e94a9...6f8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #10 Skrevet 28. september 2021 I min kommune (Bergen) så sa de på koronatlf at det var ca 0,1% sjanse for å få Pfizer på dose to for personer over 18 siden de dosene skulle prioriteres til de under 18. Jeg ville ikke ha dose 2 før jeg har født (termin midten av okt), så jeg reiste ned til vaksineringen med innstillingen om at hvis de kun hadde moderna så ville jeg snu i døren. Heldigvis så fikk jeg faktisk lov å velge hvilken jeg ville ha den dagen jeg var der så jeg har fått Pfizer på begge dosene. Ellers hadde jeg ventet til etter fødsel som sagt. Anonymkode: 9c47e...39e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå