Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #1 Skrevet 29. september 2005 Gynger det voldsomt på båten mellom Bergen og Stavanger? Jeg blir fort båtsyk og vil gjerne vite om det gynger mye før jeg begir meg ut på en sånn tur. Tenker at det gynger og blåser jo mer nå når det er høst... Noen?
Gjest Violetta Skrevet 29. september 2005 #2 Skrevet 29. september 2005 Ja du kjenner nok litt til bølgene mellom Haugesund og Stavanger. Jeg har tatt de båtene mange ganger, og det er veldig forskjell på de store og de små båtene. Jeg ville tatt reisesyketabletter før jeg reiste. Jeg gjør alltid det.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #3 Skrevet 29. september 2005 Er det ofte at båtene ikke går om høsten? Kan man kjøpe bill. like før båten går? Blir du ofte dårlig på båten?
Gjest Violetta Skrevet 29. september 2005 #4 Skrevet 29. september 2005 (endret) Er det ofte at båtene ikke går om høsten? Kan man kjøpe bill. like før båten går? Blir du ofte dårlig på båten? ← Nei jeg har ikke inntrykk av at det er ofte disse båtene ikke går. Man kan til og med kjøpe billett på båten etter at den har gått, men det er lurt å reservere plass før man reiser, så man er sikret plass om det er mange som reiser. Man er likevel ikke noe økonomisk forpliktet til å reise. Nei jeg blir ikke dårlig, men det fordi jeg tar tabletter. Jeg blir sjøsyk bare jeg ser et glass vann uten... PS! Det går jo også busser om været er for ille. Endret 29. september 2005 av Violetta
Gjest Spacegirl Skrevet 30. september 2005 #5 Skrevet 30. september 2005 Det skal ikke så mye vind til før de båtene begynner å gynge. Har tatt flaggruten mellom Haugesund og Stavanger mange ganger. Har aldri opplevd at turen har blitt avlyst pga vind, men en gang var det like før. Men de bestemte seg for å reise allikevel, men jeg har aldri sett så mange sjøsyke mennesker på et sted som på den turen. Det er den eneste gangen jeg har blitt dårlig, men det kan nok lønne seg å ta reisesyketablett dersom du blir fort dårlig.
Gjest Violetta Skrevet 30. september 2005 #6 Skrevet 30. september 2005 Kom på at det en gang var sånn at de brukte buss fra Haugesund til Stavanger fordi det blåste sånn.
Væren Skrevet 30. september 2005 #7 Skrevet 30. september 2005 Ja, det kan være ganske mye sjø på den turen! Det går jo også kystbuss fra Stavanger til Bergen, kanskje et greit alternativ hvis man blir sjøsyk?
Gjest Violetta Skrevet 30. september 2005 #8 Skrevet 30. september 2005 Ja, det kan være ganske mye sjø på den turen! Det går jo også kystbuss fra Stavanger til Bergen, kanskje et greit alternativ hvis man blir sjøsyk? ← Bussen tar også ca. samme tid som båten. Men om du skal hele turen så unngå dem som går om Haugesund, de bruker en hel time ekstra.
Dru Skrevet 1. oktober 2005 #9 Skrevet 1. oktober 2005 Sjekk vindretningen på reisedagen. Er det pålandsvind blir det bølger, og det kan bli ganske mye bølger også. Det er to strekninger det er bølger på, og det er Sletta, ca. 15 minutter med åpen sjø før ankomst til Haugesund, og det er Boknafjorden ved Stavanger. Det er ca. 20 minutter. Ellers er det ikke bølger på strekningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå