Gå til innhold

Tror du Bill Cosby er uskyldig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal aldri si aldri. Men jeg tviler på det selv. Men han er gammel og har dårlig syn. Han er utstøtt. Jeg har ikke noe behov for å godte meg i hans elendighet. Han er ute nå, men listen av anklagere er jo så lang. Skulle det derimot ble påvist noe slags merkelig samarbeid mellom anklagerne, så vet jeg ikke.

Kort fortalt, jeg tror han må inn igjen. Selv synes jeg bare de kan sende ham på gamlehjem, og flytte fjernkontrollen langt bort som straff.

• Liker 4
Skrevet

Skyldig. 

• Liker 1
Skrevet

"In a verdict issued on Wednesday, Pennsylvania's highest court found there was a "process violation" because Mr Cosby's lawyers had made an agreement with a previous state prosecutor that he would not be charged in the case."

Reagerte litt på denne. Hva slags avtale kan han ha gjort med den forrige statsadvokaten for å ikke bli tiltalt? Greit at folk kan få strafferabatt for å tyste på folk høyere i systemet osv, men har vanskelig for å se for meg at det kan ha vært tilfellet her?

• Liker 1
Skrevet
Athod skrev (Akkurat nå):

"In a verdict issued on Wednesday, Pennsylvania's highest court found there was a "process violation" because Mr Cosby's lawyers had made an agreement with a previous state prosecutor that he would not be charged in the case."

Reagerte litt på denne. Hva slags avtale kan han ha gjort med den forrige statsadvokaten for å ikke bli tiltalt? Greit at folk kan få strafferabatt for å tyste på folk høyere i systemet osv, men har vanskelig for å se for meg at det kan ha vært tilfellet her?

Hvordan kan han ha inngått en avtale angående anklager han ikke hadde hørt? Mange av de som har stått fram nå hadde jo ikke det den gangen? Den avtalen må ha berørt de som den gangen hadde anklaget ham. Listen er jo kjempelang. Han er jo akkurat som den danseren, husker ikke hva han het, som ble dømt her i Norge? Ser jo ikke ut til å ha hatt annen sex enn dette?

Skrevet
Michaelhe skrev (21 minutter siden):

Hvordan kan han ha inngått en avtale angående anklager han ikke hadde hørt? Mange av de som har stått fram nå hadde jo ikke det den gangen? Den avtalen må ha berørt de som den gangen hadde anklaget ham. Listen er jo kjempelang. Han er jo akkurat som den danseren, husker ikke hva han het, som ble dømt her i Norge? Ser jo ikke ut til å ha hatt annen sex enn dette?

Skjønte ikke helt hva du ville frem til her.

Han er kun dømt for overgrep på en kvinne, avtalen det er snakk om her må jo gjelde overgrepene mot henne.

Det jeg lurte på er hva som får en statsadvokat til å inngå slike avtaler.

Skrevet (endret)
Athod skrev (6 minutter siden):

Skjønte ikke helt hva du ville frem til her.

Han er kun dømt for overgrep på en kvinne, avtalen det er snakk om her må jo gjelde overgrepene mot henne.

Det jeg lurte på er hva som får en statsadvokat til å inngå slike avtaler.

Hvis det er gjort "plea bargain", som de kaller det, så har han gitt noe tilbake. Jeg vet ikke ha det kan ha vært? Det var antagelig svake bevis i akkurat det tilfellet da?  Sansyneligvis dreier det seg om penger til det angivelige ofret? Men jeg gjetter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Plea_bargain

Poenget med mitt forriege innlegg, var bare at dette ikke har noe å si for hva som hender framover. Den kvinnen kan ikke anklage ham mer, men det kan alle de andre.

Endret av Michaelhe
Skrevet

Cosby hadde gjort en avtale om å tilstå, mot å ikke bli strafferettslig tiltalt, men bare få en sivil rettsak.

Cosby innrømmet å ha kjøpt "date drug" og brukt det på en kvinne. Den sivile rettsaken endte med forlik i 2006, men hva som ble utfallet er hemmeligholdt.

Etter 2006 har flere dusin kvinner stått fram og anklaget Cosby for å ha dopet og forgrepet seg på de.

Så tok en anklager opp saken igjen, når #metoo begynte. Han brukte da Cosbys gamle tilståelse for å få han dømt.

https://eu.usatoday.com/story/opinion/2021/07/01/bill-cosby-sex-abuse-conviction-rape-overturned-prosecutor/7824554002/

Castor’s decision to promise to not prosecute Cosby was a calculated move to get Cosby to participate in a deposition that would allow some of his accusers to sue Cosby civilly.

Cosby er skyldig uten tvil, men anklageren kan ikke trekke tilbake avtalen som en tidligere aktor gjorde med Cosby.

• Liker 2
Skrevet
ops2 skrev (15 minutter siden):

Cosby hadde gjort en avtale om å tilstå, mot å ikke bli strafferettslig tiltalt, men bare få en sivil rettsak.

Cosby innrømmet å ha kjøpt "date drug" og brukt det på en kvinne. Den sivile rettsaken endte med forlik i 2006, men hva som ble utfallet er hemmeligholdt.

Etter 2006 har flere dusin kvinner stått fram og anklaget Cosby for å ha dopet og forgrepet seg på de.

Så tok en anklager opp saken igjen, når #metoo begynte. Han brukte da Cosbys gamle tilståelse for å få han dømt.

https://eu.usatoday.com/story/opinion/2021/07/01/bill-cosby-sex-abuse-conviction-rape-overturned-prosecutor/7824554002/

Cosby er skyldig uten tvil, men anklageren kan ikke trekke tilbake avtalen som en tidligere aktor gjorde med Cosby.

Ja okey, da skjønner jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...