Palmetreet Skrevet 29. september 2021 #21 Del Skrevet 29. september 2021 (endret) Jeg vet akkurat hva du mener og tenker ofte det samme selv. Hva om det spøker der, tenker jeg. Noen ganger får jeg en god følelse av å være på visning og andre ganger ikke. Du kan jo også tenke at mange spøkelser følger jo slektningene sine videre til det nye stedet. Jeg vet også om noen som kjøpte en tomt, bygde helt nytt hus, men det begynte å spøke der. Pga. tomten tenkte de. Så umulig å vite. Har vedkommende du kjøper av bodd der lenge? Trives de? Isåfall så spøker det antagelig ikke, da de det spøker mye hos flytter hvis det blir for ille. Skal på visning snart hos ei jeg kjenner. Hun sier hun kan merke hennes far være der iblant. Men han døde ikke i det huset, så han er jo med henne og hennes gjenstander. Så sånn sett er jeg ikke så bekymret for det. Du kan jo eventuelt tulle med det hvis du snakker med selger "spøker det noe her da? hehe", så vil du nok få høre ja eller nei. Jeg var kjemperedd for dette da jeg kjøpte min første leilighet, men det gikk faktisk kjempebra! Og det skjedde noe rare ting, og da brukte jeg bare å si "det er bare spøkelset som tuller". Så gjorde det mindre skummelt sånn sett. Men det var aldri kjempeskummelt. Spøkelser gjør oss ikke noe. Og i verste fall, skulle det bli virkelig ille, så kan du kontakte noen som kan fjerne spøkelset. Endret 29. september 2021 av Palmetreet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #22 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 11.40): Etter å ha bodd i leilighet i mange år har drømmen om hus sneket seg mer og mer innpå. Mannen er snekker og har sagt seg villig til å ta på seg litt oppussing, men ikke total renovering noe jeg er enig i. Nå har det seg sånn at vi har kommet over et hus i grei stand tross alderen og det er ingenting som må gjøres annet enn pussing av mur utenpå huset og nytt rekkverk. Huset er fra 1950 og ligger i et veldig avsidesliggende området, nærmeste hus ligger få meter unna og er vel fra 1920-1930 og ingen bor der. Problemet her er at jeg er veldig husredd av meg, og jeg er tror på det overnaturlige. (Ikke le). Så jeg er redd for at det både er spøkelse og annet med på kjøpet. 👻 Samtidig syns jeg det er så dumt at det skal ødelegge hele greia, men jeg må jo kunne trives i mitt eget hus og tørre å være alene, både på dagtid og kveldstid, for det vil jo skje før eller siden. Noen som har vært i samme situasjon som har noen råd å komme med? Er du som meg, husredd og litt overtroisk hva hadde du eventuelt gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 9331c...fb5 Jeg var veldig husredd, overtroisk etc. jeg har flyttet inn i et hus familien har eid i 140 år. Det ser ut som et spøkelseshus fra en Hollywood film. Og her spøker det faktisk masse masse, men ikke sånn åndenes makt/polstergeist stil- vi ser og hører skyggefigurer og stemmer- men ting flyr ikke veggimellom. Men jeg er ikke redd lenger. Jeg tror kanskje det er eksponeringsterapi? Noe må det være, for det går helt fint å bo i et hjemsøkt hus. Anonymkode: 9bc7f...25b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #23 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var veldig husredd, overtroisk etc. jeg har flyttet inn i et hus familien har eid i 140 år. Det ser ut som et spøkelseshus fra en Hollywood film. Og her spøker det faktisk masse masse, men ikke sånn åndenes makt/polstergeist stil- vi ser og hører skyggefigurer og stemmer- men ting flyr ikke veggimellom. Men jeg er ikke redd lenger. Jeg tror kanskje det er eksponeringsterapi? Noe må det være, for det går helt fint å bo i et hjemsøkt hus. Anonymkode: 9bc7f...25b Må presisere at det er antakelig familie og venner som går igjen her. Anonymkode: 9bc7f...25b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 29. september 2021 #24 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 12.30): Enig. Om du er bekymret, ta en husrens. Bruk en metode som funker for deg. Jeg ville brukt røkelse, pentagrammer og salt. Anonymkode: fd9da...5fc Jeg anbefaler Ajax, salmiakk og eventuelt grønnsåpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #25 Del Skrevet 29. september 2021 Som andre her sier, rens huset, om du føler deg usikker, kontakt en klarsynt - det er fullt mulig å få til privat renselse 😊 Anonymkode: e1e0e...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 30. september 2021 #26 Del Skrevet 30. september 2021 Ryddet for brukerdebatt. Moonshine, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatja Skrevet 30. september 2021 #27 Del Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 11.40): Etter å ha bodd i leilighet i mange år har drømmen om hus sneket seg mer og mer innpå. Mannen er snekker og har sagt seg villig til å ta på seg litt oppussing, men ikke total renovering noe jeg er enig i. Nå har det seg sånn at vi har kommet over et hus i grei stand tross alderen og det er ingenting som må gjøres annet enn pussing av mur utenpå huset og nytt rekkverk. Huset er fra 1950 og ligger i et veldig avsidesliggende området, nærmeste hus ligger få meter unna og er vel fra 1920-1930 og ingen bor der. Problemet her er at jeg er veldig husredd av meg, og jeg er tror på det overnaturlige. (Ikke le). Så jeg er redd for at det både er spøkelse og annet med på kjøpet. 👻 Samtidig syns jeg det er så dumt at det skal ødelegge hele greia, men jeg må jo kunne trives i mitt eget hus og tørre å være alene, både på dagtid og kveldstid, for det vil jo skje før eller siden. Noen som har vært i samme situasjon som har noen råd å komme med? Er du som meg, husredd og litt overtroisk hva hadde du eventuelt gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 9331c...fb5 Er også husredd, og ville ikke flyttet inn i gammelt hus. Når det er sagt, så tror jeg EGENTLIG ikke på spøkelser, og hadde nok blitt trygg i et gammelt hus, med tiden. Når jeg hadde bodd meg inn og gjort huset til mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. september 2021 #28 Del Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 11.40): Etter å ha bodd i leilighet i mange år har drømmen om hus sneket seg mer og mer innpå. Mannen er snekker og har sagt seg villig til å ta på seg litt oppussing, men ikke total renovering noe jeg er enig i. Nå har det seg sånn at vi har kommet over et hus i grei stand tross alderen og det er ingenting som må gjøres annet enn pussing av mur utenpå huset og nytt rekkverk. Huset er fra 1950 og ligger i et veldig avsidesliggende området, nærmeste hus ligger få meter unna og er vel fra 1920-1930 og ingen bor der. Problemet her er at jeg er veldig husredd av meg, og jeg er tror på det overnaturlige. (Ikke le). Så jeg er redd for at det både er spøkelse og annet med på kjøpet. 👻 Samtidig syns jeg det er så dumt at det skal ødelegge hele greia, men jeg må jo kunne trives i mitt eget hus og tørre å være alene, både på dagtid og kveldstid, for det vil jo skje før eller siden. Noen som har vært i samme situasjon som har noen råd å komme med? Er du som meg, husredd og litt overtroisk hva hadde du eventuelt gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 9331c...fb5 er ikke det koselig da? Da er du jo aldri ensom og alene hjemme. Har alltid selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. september 2021 #29 Del Skrevet 30. september 2021 nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #30 Del Skrevet 1. oktober 2021 Maleficenta skrev (14 timer siden): nytt? Huff, det stemmer sjelden eller like ofte som at det skjer ting i gamle hus. Hus er bygget på en tomt og i et område. Her jeg bor skjer det ting, men ikke noe som plager meg til vanlig. Det verste var når en satte seg på senga. Da innrømmer jeg at jeg ble litt satt ut. På hytta vi leide i sommer skjedde det en del, men vi har ikke noe i mot å leie neste år, eller jeg har kanskje det fordi barnebarna ble plaget. Men neste sommer blir den hytta for liten fordi det kommer familie fra utlandet også. Tok en husrens og barna ble ikke plaget mer, men jeg fikk en særegen opplevelse. Flere opplevde ting der. Jeg er ikke typen som blir redd, men hvis barna våkner, er utrøstelig og sier det er en i senga deres, flere netter på rad. Derfor tok jeg husrens. Som et siste farvel gjorde han eller de et pek mot meg, men andre opplevde ting jeg ikke gjorde. En husrens trenger ikke være hundre prosent vellykket. Anonymkode: 9e822...c35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #31 Del Skrevet 1. oktober 2021 On 9/28/2021 at 1:48 PM, lurker said: Moro at hus fra 1950 er eldgammelt forresten 🙂 I en by i Italia har noen av steinhusene vært bebodd i 3000 år, kanskje opptil 9000 år. Disse på jo være temmelig overbefolket med spøkelser da etter "logikken" med at gamle hus har flere spøkelser. Anonymkode: 9a922...5d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #32 Del Skrevet 1. oktober 2021 Palmetreet skrev (På 29.9.2021 den 18.11): Jeg vet akkurat hva du mener og tenker ofte det samme selv. Hva om det spøker der, tenker jeg. Noen ganger får jeg en god følelse av å være på visning og andre ganger ikke. Du kan jo også tenke at mange spøkelser følger jo slektningene sine videre til det nye stedet. Jeg vet også om noen som kjøpte en tomt, bygde helt nytt hus, men det begynte å spøke der. Pga. tomten tenkte de. Så umulig å vite. Har vedkommende du kjøper av bodd der lenge? Trives de? Isåfall så spøker det antagelig ikke, da de det spøker mye hos flytter hvis det blir for ille. Skal på visning snart hos ei jeg kjenner. Hun sier hun kan merke hennes far være der iblant. Men han døde ikke i det huset, så han er jo med henne og hennes gjenstander. Så sånn sett er jeg ikke så bekymret for det. Du kan jo eventuelt tulle med det hvis du snakker med selger "spøker det noe her da? hehe", så vil du nok få høre ja eller nei. Jeg var kjemperedd for dette da jeg kjøpte min første leilighet, men det gikk faktisk kjempebra! Og det skjedde noe rare ting, og da brukte jeg bare å si "det er bare spøkelset som tuller". Så gjorde det mindre skummelt sånn sett. Men det var aldri kjempeskummelt. Spøkelser gjør oss ikke noe. Og i verste fall, skulle det bli virkelig ille, så kan du kontakte noen som kan fjerne spøkelset. H*n har bodd i huset i 6 år, så ikke så veldig lenge siden. Vet ikke hvem som har bodd der tidligere og hvor lenge. Men, kan det være at h*n kjøpte det som dødsbo tidligere? Det må vel ikke h*n opplyse om når h*n selger nå Anonymkode: 9331c...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFri Skrevet 1. oktober 2021 #33 Del Skrevet 1. oktober 2021 Husrens? Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #34 Del Skrevet 1. oktober 2021 FrøkenFri skrev (1 minutt siden): Husrens? Hva er det? Å prate rolig og gi de som vil muligheten til å gå inn i en lysportal. Man må være alene i huset eller med en som også vet hva det går utpå. Anonymkode: 9e822...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #35 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å prate rolig og gi de som vil muligheten til å gå inn i en lysportal. Man må være alene i huset eller med en som også vet hva det går utpå. Anonymkode: 9e822...c35 Det er ikke alle som vet at de er død, det må man også snakke om, men først og fremst må man være rolig selv. Anonymkode: 9e822...c35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFri Skrevet 1. oktober 2021 #36 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å prate rolig og gi de som vil muligheten til å gå inn i en lysportal. Man må være alene i huset eller med en som også vet hva det går utpå. Anonymkode: 9e822...c35 Glad jeg ikke tror på noe av dette der 😂 Så mye unødvendig man skal bekymre seg for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #37 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke alle som vet at de er død, det må man også snakke om, men først og fremst må man være rolig selv. Anonymkode: 9e822...c35 De som ikke vet at de er død kan bli redde, og mer sint eller på gående. Å åpne en portal, be erkeengel Mikael eller Jesus om hjelp og se den for deg. Men bruk tid først på å være rolig selv. Anonymkode: 9e822...c35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. oktober 2021 #38 Del Skrevet 1. oktober 2021 Spøkelser finnes ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #39 Del Skrevet 1. oktober 2021 Er det allerede kjøpt? Hvis ikke, dra på visning og ta deg god tid til å gå rundt og lytt til magefølelsen!! Har selv bodd i et hus hvor det spøker når jeg vokste opp, så har lært meg å lytte til instinktene mine om "er det noe her eller ikke?". Jeg og samboer så på 3 forskjellige hus, hvorav 2 av disse var pusset opp og med sentral beliggenhet. Det 3 er gammelt og forsømt med usentral beliggenhet. Fikk likevel helt pyton magefølelse av de to første. Trivdes ikke i det hele tatt, da klarte jeg ikke å være med ned i kjelleren og opp på loftet en gang fordi jeg ble veldig redd og nervøs. Kjente bare på hele meg at noe var feil. På det tredje (som også er det eldste huset), fikk jeg utelukkende god magefølelse. Bodd der i 3 år nå, og har ikke angret et sekund og har heller ikke merket noe aktivitet 🙂 Anonymkode: 31e4c...abd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #40 Del Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det allerede kjøpt? Hvis ikke, dra på visning og ta deg god tid til å gå rundt og lytt til magefølelsen!! Har selv bodd i et hus hvor det spøker når jeg vokste opp, så har lært meg å lytte til instinktene mine om "er det noe her eller ikke?". Jeg og samboer så på 3 forskjellige hus, hvorav 2 av disse var pusset opp og med sentral beliggenhet. Det 3 er gammelt og forsømt med usentral beliggenhet. Fikk likevel helt pyton magefølelse av de to første. Trivdes ikke i det hele tatt, da klarte jeg ikke å være med ned i kjelleren og opp på loftet en gang fordi jeg ble veldig redd og nervøs. Kjente bare på hele meg at noe var feil. På det tredje (som også er det eldste huset), fikk jeg utelukkende god magefølelse. Bodd der i 3 år nå, og har ikke angret et sekund og har heller ikke merket noe aktivitet 🙂 Anonymkode: 31e4c...abd Var interessert i ett hus på grunn av eiendommen. Merket ingenting på privat visning, men etter at vi flyttet inn begynte ting å skje. Blant annet en sur lukt som ikke kom av døde mus i veggene. Lukta kom og gikk. Den var ekstra sterk når vi hadde vært borte par dager. Andre merket den også. Den kunne være i et hjørne i stua og forsvinne til gangen. Følte ofte at noen stod bak meg på hjemmekontoret og hørte kremting utenfor. En dame som kremtet. Da løp jeg inn til mannen min som sov. Mitt første bad der, endelig et badekar. Da følte jeg meg beglodd på en ubehagelig måte. Jeg er ikke redd for å vise meg naken. Ofte når jeg våknet på natta følte jeg at det stod noen nedenfor trappa, men jeg måtte tisse og gå ned. Det utsatte jeg, og ble nærmest sint. Når jeg gikk ned følte jeg at det var noe i stua, greit. Jeg fikk tissa. Vi hadde husrens der før jeg solgte. Brannalarmene fløy tvers over rommene. De var godt festet. Men det kan være vanlig at det skjer. I alle fall, han som var der var redd og ble igjen til glede eller gru til den som kjøpte huset. Jeg var ikke redd, ikke for at noen ville skade meg. Hadde salgsforsikring, og ble kontaktet fra kjøpers forsikringsselskap. Lukta. Mer har jeg ikke hørt. Anonymkode: 9e822...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå