Gå til innhold

Hjemmelaget «gatekjøkkenburger»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i en skikkelig god gatekjøkkenburger. Ikke at jeg spiser det så ofte, men digger det de gangene jeg gjør det. Gatekjøkken kjøper inn burgerne sine fra storkjøkkenleverandører som kun selger til restauranter, så ikke tilgjengelig i butikker. Har prøvd å eksperimentere med ulike typer kjøtt (høyrygg, osv), men finner ikke fram til «formelen».

Er det noen som har oppskrifter eller tips til hvordan lage noe tilsvarende gatekjøkkenburger hjemme?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer ikke at gatekjøkken kjøper burgere som ikke er tilgjengelig i butikker. De fleste bruker helt vanlige frosne hamburgere fra Gilde som du får tak i overalt. 

Anonymkode: 994f8...d41

• Liker 1
Skrevet

Da jeg jobbet på gatekjøkken brukte vi burgere fra Stabburet, tror jeg det var. 100 % kjøtt, så ikke noe egg eller slikt i. Men det var rimelig fett kjøtt. Burgerost fra Tine og Hindu grillkrydder. Idun hamburgerdressing, kinakål, tomat, rå løk og sylteagurk. Jeg syns den kinakålen gjør mye iallfall, mye sprøere enn isberg. 

Anonymkode: 379d3...ee3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg jobbet på gatekjøkken brukte vi burgere fra Stabburet, tror jeg det var. 100 % kjøtt, så ikke noe egg eller slikt i. Men det var rimelig fett kjøtt. Burgerost fra Tine og Hindu grillkrydder. Idun hamburgerdressing, kinakål, tomat, rå løk og sylteagurk. Jeg syns den kinakålen gjør mye iallfall, mye sprøere enn isberg. 

Akkurat samme der jeg jobbet.

Anonymkode: 3d367...068

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nå begynner jeg nesten å sikle 😋🤤

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 14.45):

Det stemmer ikke at gatekjøkken kjøper burgere som ikke er tilgjengelig i butikker. De fleste bruker helt vanlige frosne hamburgere fra Gilde som du får tak i overalt. 

Nei, Gilde lager egne burgere for restauranter med høyere kvalitet. Hvis ikke ville mange færre dratt på gatekjøkken. Det er en grunn til at kun ansatte hos Gilde og andre produsenter får handle i fabrikkutsalgene.

Skrevet
Fluefisker1 skrev (1 minutt siden):

Nei, Gilde lager egne burgere for restauranter med høyere kvalitet. Hvis ikke ville mange færre dratt på gatekjøkken. Det er en grunn til at kun ansatte hos Gilde og andre produsenter får handle i fabrikkutsalgene.

Dette stemmer ikke.

Anonymkode: ecd86...dfe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke.

Anonymkode: ecd86...dfe

Så fetteren min som kjørte lastebil for Gilde vet ikke hvordan det fungerer? Merkelig rart…

Skrevet
Fluefisker1 skrev (3 minutter siden):

Så fetteren min som kjørte lastebil for Gilde vet ikke hvordan det fungerer? Merkelig rart…

Så vi som har jobbet på gatekjøkken vet ikke hvordan det fungerer? Merkelig rart...

• Liker 1
Skrevet
Fluefisker1 skrev (5 timer siden):

Fluefisker1 skrev (7 timer siden):

I Østfold har man TooGoodToGo utsalg på Gilde-utsalget så åpenbart vet han ikke.

Anonymkode: 1bf44...6ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Østfold har man TooGoodToGo utsalg på Gilde-utsalget så åpenbart vet han ikke.

Anonymkode: 1bf44...6ac

Ok, da er det noe nytt. Var ikke slik da han kjørte, men det er sikkert 6-7 år siden. Den gang var fabrikkutsalg forbeholdt ansatte. Hvilke butikker får man kjøpt samme burgere som på gatekjøkken? Burgerne i frossenfisken smaker ikke på langt nær så godt som de på de beste gatekjøkkenene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...